Inlocuieste ovazul cu hrisca

Publicat in

Hrisca este ridicol de sanatoasa, satioasa, hranitoare si delicioasa. Iar cineva care face sport beneficiaza mult mai mult pe de urma ei. Iata de ce ar trebui sa iti inlocuiesti ovazul mancat dimineata cu hrisca!

Hrisca este un carbohidrat foarte sanatos si un adevarat super-aliment. In ciuda aspectului nu este o cereala ci este o samanta. Asa ca nu contine gluten si are un indice glicemic scazut, lucru util daca nu vrei sa acumulezi grasime. 

Pe langa fitonutrienti si altele, hrisca contine si chiro-inozitol, o substanta care ajuta la metabolizarea glucozei si semnalarea celulara. Hrisca este mai buna decat ovazul si cerealele din grau cand vine vorba de sanatatea inimii si reducerea colesterolului rau. In plus are si proprietati antiinflamatoare. Cum hrisca creste rapid, nu este nevoie sa se foloseasca pesticide. Bonus, pentru micul culturist din tine: hrisca este bogata in proteine, si nu orice fel de proteine, ci proteine care contin toti cei 8 aminoacizi esentiali!

Lasand stiinta de o parte, hrisca are un gust aparte, delicios, mai ales mancata fierbinte, in loc de cereale. Este si extrem de satioasa, avand un scor bun in studiile pe aceasta tema. Asta te ajuta sa iti urmezi mai usor dieta, indiferent ca este de slabire sau de masa musculara. 

Proteine myprotein.ro de calitate pentru masa musculara

Hrisca se vinde ca seminte de hrisca precopate (au o culoare maronie), seminte de hrisca crude (au o tenta verzuie) si faina de hrisca (adica boabe precoapte de hrisca macinate fin). Toate aceste trei variante sunt bune, dar cel mai simplu este de a amesteca faina de hrisca cu apa in proportii egale sau 2:1 - apa:hrisca - si de a baga 3-4 minute la microunde. Desigur, se poate si fierbe, dar dureaza mai mult. La fel si cu hrisca sub forma de seminte, se poate fierbe si apoi folosi ca o cereala amestecata cu ce iti place.

Doua retete pentru un mic-dejun cu hrisca

Hrisca cu vanilie si fructe de padure

  1. Fierbe hrisca sub ce forma it place, dar foloseste mai multa apa ca sa obtii un amestec mai lichid. 
  2. Apoi amesteca 1-2 cupe de proteina cu gust de vanilie.
  3. Pune peste o mana de fructe de padure.

Hrisca cu ciocolata si unt de arahide

  1. Fierbe hrisca sub ce forma it place, dar foloseste mai multa apa ca sa obtii un amestec mai lichid.
  2. Amesteca 1-2 cupe de proteina cu gust de ciocolata.
  3. Dupa ce se mai raceste amesteca si o lingura de unt de arahide (poate sa fie si unt de migdale, de cashew, de nuci, sau orice preferi).

Referinte

  1. Vida Skrabanja, Helena G. M. Liljeberg Elmståhl, Ivan Kreft and Inger M. E. Björck. Nutritional Properties of Starch in Buckwheat Products:?Studies in Vitro and in Vivo. J. Agric. Food Chem., 2001, 49 (1), pp 490–496 DOI: 10.1021/jf000779w
  2. Cristiana Bertia1, Patrizia Risoa, Antonella Brusamolinoa and Marisa Porrinia. Effect on appetite control of minor cereal and pseudocereal products. British Journal of Nutrition / Volume 94 / Issue 05 / November 2005, pp 850-858. DOI: http://dx.doi.org/10.1079/BJN20051563. 

Articole din aceiasi categorie

Tipuri somatice. Endomorf, ectomof, mezomorf Tipurile somatice Tipurile somatice sunt un aspect extrem de important pentru oricine. Ne nastem cu anumite trasaturi somatice, si toata viata trebuie sa "suportam" consecintele. Adaptarea dietei si antrenamentelor la tipul somatic face diferenta dintre reusita si esec. 14 Feb, 2016
Daca esti hardgainer invata cum sa mananci Nutritie pentru hardgaineri: Cum sa mananci pentru cresteri musculare uriase Daca te antrenezi din greu la sala, dar rezultatele intarzaie sa apara si acul cantarului parca a inghetat, este posibil sa fii un hardgainer. Invata cum sa mananci corect pentru a progresa. 14 Feb, 2016
invata sa mananci pentru a isi creste masa musculara Plan nutritional pentru masa musculara in 4 pasi simplii Daca te antrenezi intens pentru masa musculara ai nevoie de un plan nutritional aparte, care sa iti furnizeze caloriile si nutrientii de care ai nevoie pentru a creste corespunzator. 09 Sep, 2018
ce se uintampla cu muschii daca bei alcool Efectele alcoolului asupra cresterilor musculare Viata este plina de alegeri. Vrei alcool dar vrei si muschi mari. Dar alcoolul nu se impaca bine cu cresterile musculare. Ca sa decizi daca merita sa consumi alcool, trebuie sa stii cat de rau iti afecteaza cresterile musculare. Poti afla asta de aici. 25 Nov, 2018
ce sa mananci dupa ce alergi Sfaturi pentru alimentatia de dupa alergare Este din ce in ce mai la moda sa alergi. Si nu pentru a slabi ci ca sport practicat din placere, ceea ce este foarte bine. Dar pentru a fi cat mai eficient in acest sport, este nevoie si de o alimentatie corespunzatoare, mai ales dupa ce termini o cursa. Iata care sunt cele mai bune strategii de alimentatie dupa efort pentru un alergator. 14 Feb, 2016
Recuperarea dupa antrenamente este garantia ca muschii se vor adapta si vor creste. Iata cateva sfaturi nutritionale despre cum sa eficientizezi procesul de recuperare fizica. 40 de metode pentru a grabi recuperarea dupa antrenament Un antrenament bun nu inseamna nimic fara o recuperare adecvata. Iata nu mai putin de 40 de modalitati prin care sa te refaci mai usor dupa efort pentru a continua sa progresezi. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.