Hiperhidratarea ajuta sportivii de anduranta

Publicat in

Hidratarea si echilibrul electrolitilor este cel mai important aspect in timpul curselor de anduranta. Iata ce poate face cosumul excesiv de apa, in anumite momente.

Daca bei mai multe fluide decat ai nevoie in acel moment, inainte de a incepe o sesiune lunga de cardio sau un maraton, vei avea un randament mai bun, au decoperit cercetatorii de la Universitatea Sherbrooke din Canada. Hiperhidratarea, un cuvant lung care se refera la a consuma lichide cand NU iti este sete, imbunatateste performantele sportive in eforturile de anduranta.

Daca pierzi doua procente din greutatea corporala prin transpiratie, performanta are de suferit. De cand s-a descoperit asta, cercetatorii si-au canalizat eforturile spre a descoperii beneficiile hiperhidratarii. Dar, conform canadienilor, rezultatele acestor studii sunt greu de tradus in practica. Studiile au fost facute pe sportivi care au fost deshidratati intentionat. In viata reala sportivii nu fac asta. Asta face si mai interesant studiul celor din Canada, pentru ca, compara efectele unei hidratari normale - euhidrare - cu efectele hiperhidratarii. 

In studiul lor, care a fost publicat in 2008, canadienii au facut un experiment cu 6 sportivi antrenati. Intr-o sesiune, sportivii au ciclat fara o pregatire speciala timp de doua ore, la 65% din capacitatea pulmonara maxima. In timpul efortului de doua ore au trebuit sa aibe 5 explozii de energie, la 80% din capacitatea maxima pulmonara. La finalul sesiunii de doua ore, au facut un test de epuizare, unde li s-a crescut viteza pana cand nu au mai putut pedala. 

In a doua sesiune de antrenament, sportivii au baut 1,7 litrii de apa inainte si in timpul ei. Apa a continut 82 de grame de glicerol. Glicerolul este un component al grasimilor - ganditi-va la el ca la sfera de care sunt atasati trei acizi grasi. Glicerolul se gaseste si in forma libera in corpul uman. Daca bei multa apa, glicerolul reduce rata cu care rinichii filtreaza excesul de apa catre vezica. 

Hiperhidratarea a functionat. Temperatura corpului in timpul hiperhidratarii a fost mai mica, dar efectul nu a fost foarte semnificativ. Semnificativ a fost efectul asupra inimii. Hiperhidratarea a dus la scaderea ritmului cardiac. 

Ciclistii hiperhidratati au reusit si sa reziste mai mult la proba de epuizare. In starea de hiperhidratare, ciclistii au continuat timp de 14 minute; in starea de euhidratare au putut cicla doar 12 minute. Si capacitatea maxima de lucru a fost mai mare in starea de hiperhidratare: 280 de wati. In starea de euhidratare a fost de 266 de wati. 

Trebuie spus si ca hiperhidratarea nu are acelasi efect asupra tuturor. "Un participant a inregistrat o descrestere a andurantei ca urmare a hiperhidratarii" noteaza cercetatorii canadieni. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

nivele sanatoase de insulina prin nutritie si sport Insulina, nutritia si aspectul tau fizic Sanatatea optima a insulinei este un echilibru fin intre ce mananci, cand mananci si cata activitate fizica faci. Insulina este extrem de importanta cand vine vorba de cata grasime si masa musculara ai, asa ca a avea nivele sanatoase de insulina este crucial cand vrei sa modifici felul cum arati. 03 Sep, 2017
Cum mancau culturistii din trecut Dieta culturistilor moderni vs. dieta culturistilor din trecut Culturismul, ca sport, a evoluat mult in ultimele decenii. Desigur, aparitia de noi substante anabolizante a schimbat mult fata acestui sport, dar dieta a ramas la baza oricarui fizic reusit. Sa comparam farfuria unui culturist modern cu a unuia din era de aur a cultursimului. 26 Jun, 2016
Jurnalul unui consumator de steroizi Jurnalul unui consumator de steroizi Povestea unui tip obisnuit, care dupa ani de experienta in sala, a decis sa incerce si steroizii anabolizanti. Iata experienta lui, in propriile cuvinte. 14 Feb, 2016
sfaturi nutritionale pentru sarbatorile de iarna si craciun 5 sfaturi nutritionale pentru sarbatorile de iarna Cea mai frumoasa parte a anului se apropie cu pasi repezi. Si probabil ca iti rozi unghiile de frica sa nu mananci alimente interzise si sa sa te ingrasi. Ca sa iti pastrezi sanatatea mentala si corpul la care ai muncit tot anul urmeaza aceste 5 sfaturi nutritionale pentru sarbatorile de iarna. 27 Nov, 2016
Hidrateaza-te corect daca faci sport Hidratarea A bea apa este cel mai simplu si eficient gest pe care il poti face sa fii sanatos, sa construiesti mai multa masa musculara si sa arzi mai multe grasimi. 14 Feb, 2016
Proteine pentru masa musculara mai mult inseamna mai bine Proteine pentru masa musculara: mai mult inseamna mai bine Proteinele sunt temelia construirii masei musculare. Corpul se afla constant intr-o stare de degradare si construire musculara. Cu cat declansezi mai des sinteza proteinelor, cu atat vei avea muschi mai mari. 24 Feb, 2019
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.