Top 10 alimente pentru accelerarea recuperarii dupa antrenamente

Publicat in

Majoritatea cand aude de alimente care te ajuta la recuperare dupa efort se gandeste la pudre proteice, creatina si alte suplimente. Desi acestea pot fi grozave nu inlocuiesc hrana adevarata, care ar trebui sa fie principala sursa de nutrienti.

Cand te gandesti la nutritia de dupa antrenament te gandesti la shakeuri proteice, creatina, Gatorade, etc. Chiar daca suplimentele te ajuta mult, mai ales cand esti pe fuga si nu ai timp sa mananci, printre cele mai bune optiuni alimentare dupa antrenamente sunt tot alimentele integrale.

Multi nu isi dau seaama ca au puterea de a reduce febra musculara, de a imbunatati recuperarea si de a isi refacere energia cu mancarea din frigider. Aici vei gasi 10 dintre cele mai bune alimente care sa te ajuta sa te recuperezi mai rapid si mai bine dupa antrenamentele intense. 

1) Somon, sardine si macrou

Pestii de apa rece sunt bogati in aminoacizi care declanseaza sinteza proteinelor pentru cresteri musculare mai mari. Contin si grasimile omega-3, DHA si EPA fiind extrem de utile in recuperare pentru ca imbunatatesc semnalarea celulara si au proprietati antiinflamatoare. 

2) Oua

Ouale sunt sursa perfecta de proteine si sunt al doilea aliment ca si cantitate de leucina dupa lapte, cel mai important aminoacid pentru construirea de masa musculara. Ouale sunt si pline de antioxidanti precum seleniu, luteina si zeaxantina, care pot combate inflamtiile din corp produse de antrenamente.

3) Afine si visine

Fructele inchise la culoare precum afinele si visinele pot accelera recuperarea dupa ce iti faci praf muschii fie in sala de forta, fie dupa sprinturi. Aceste fructe delicioase contin antioxidanti care accelereaza evacuarea metabolitilor din corp, ceea ce duce la o febra musculara mai mica si recuperare mai buna a fortei dupa antrenamentele solicitante. 

4) Legume cu frunze verzi si crucifere

Legumele cu frunze verzi si legumele din familia cruciferelor precum broccoli, conopida si varza aduc in corp fitonutrienti care ajuta corpul sa metabolizeze excesul de estrogen. Au si vitamina C si alti antioxidanti care permit corpului sa reduca inflamatiile produse in timpul efortului fizic.

5) Carne alba precum pui sau curcan

Multi se gandesc la vita ca proteine de recuperare dar vei avea rezultate mai bune daca alegi carnurile mai slabe precum carnea de pui sau curcan. Aceste carnuri sunt mai calmante datorita aminoacizilor continuti (triptofan in special) si te ajuta sa dormi mai bine. Triptofanul din carnea alba creste nivelele neurotransmitatorului serotonina, care induce somnul si o recuperare mai buna.

supliment culturism masa musculara

6) Migdale si alte nucifere

Nuciferele sunt pline de antioxidanti si au grasimi sanatoase care sa echilibreze balanta hormonala si ajuta la repararea tesuturilor. Migdalele in special ajuta la recuperarea dupa antrenamentele intense. Un studiu care a presupus ca ciclisti profesionisti sa manance migdale zilnic timp de 4 saptamani a descoperit ca acestia si-au imbunatatit performantele fizice prin cresterea energiei si capacitatii antioxidante. 

7) Cartofi dulci

Unul din cele mai dense nutritional alimente de pe planeta, cartofii dulci sunt o alegere delicioasa cand trebuie sa iti refaci rezervele de glicogen, sursa de energie stocata in muschi. Ca toate alimentele cu amidon, cartofii dulci sunt bogati in carbohidrati si cresc nivelele de insulina, ceea ce are un efect protector asupra muschilor prin suprimarea inflamatiilor aparute la antrenamente.

8) Iaurt si kefir

Intestinele sunt paznicul nutrientilor de care ai nevoie pentru repararea tesuturilor dar sunt si cosul de gunoi al corpului, permitand metabolizarea metabolitilor aparuti in timpul antrenamentelor intense. Sa ai o dieta bogata in fibre alimentare si probiotice iti poate ajuta intestinele sa functioneze cum trebuie.

Numai anumite tipuri de bacterii pot imbunatati functionarea tractului digestiv, asa ca alege iaurt si kefir cat mai de calitate in care coloniile de bacterii sunt inca vii.

9) Ananas, kiwi si pepene

Ananasul, kiwi, pepenele si alte fructe cu index glicemic mare sunt foarte bune dupa antrenamente daca vrei sa te rehidratezi si sa iti refaci glicogenul muscular. De exemplu, ananasul si kiwi cresc nivelul de antioxidanti din corp si lupta cu durerile si inflamatiile. Pepenele sporeste livrarea de nutrienti catre muschi crescand capacitatea de anduranta.

10) Turmenic si ghimbir

Doua condimente provenite din radacini cu efecte antiinflamatoare puternice. Aceste doua condimente reduc febra musculara si accelereaza recuperarea. Poti adauga condimentele sub forma de pudra in alimente si shakeuri proteice, sau poti gati driect cu radacinile lor. 

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

carnuri mai putin utilizate pentru masa musculara Carnuri mai putin utilizate pentru masa musculara Mananci piept de pui, muschi de porc si fritpura slaba de vita. Toate sunt bune pentru a construi masa musculara. Dar exista sortimente de carne si carnuri mai putin utilizate care au un potential nutritiv si anabolic mult mai mare. 03 Jun, 2018
Toto ce trebuie sa stii despre alimentatie si sport Bazele nutritiei explicate simplu Este greu sa stii ce trebuie sa mananci in functie de nevoile tale cand la o simpla cautare pe google gasesti o multime de informatii contradictorii. In acest articol este un rezumat simplu al nutritiei sportive, asa cum o vad multi din antrenorii si experitii de top din domeniu. 25 Sep, 2016
Mananca proteine pentru a avea muschi dar ai grija cum o faci Greseli in ceea ce priveste consumul de proteine Proteinele sunt baza nutritiei oricarui culturist. De fapt, sunt baza nutritiei oricarui sportiv si oricarei persoane vrea sa urmeze un mod de viata sanatos. Dar exista o serie intreaga de greseli care iti pot da planurile peste cap. Sa aruncam o privire! 14 Feb, 2016
Ce si cum sa mananci in preajma antrenamentelor Ghid nutritie peri-antrenament In acest articol vei gasi informatii 100% sigure despre ce sa manaci in perioada antrenamentului pentru un trup definit si sanatos. 14 Feb, 2016
dieta pentru masa musculara pentru incepatori - mananca ca sa cresti Alimentatie pentru culturistul incepator - partea I Alimentatia este cel putin la fel de importanta precum ce faci in sala de forta. Dar multi culturisti incepatori (si nu numai) habar nu au ce sa manance pentru a isi sustine antrenamentele si a creste. Aceasta serie de doua articole iti va explica cat mai simplu si complet ce sa mananci, cum sa mananci si cand sa mananci. 25 Feb, 2018
Ciclizeaza proteinele pentru o masa musculara mai mare Ciclizarea proteinelor Ciclizarea proteinelor este o tehnica care daca este aplicata corect poate aduce castiguri foarte mari in masa musculara si forta, 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.