Cum abordezi sarbatorile din punct de vedere nutritional?

Publicat in

Craciunul este dupa colt, dar tu iti faci griji cum sa treci peste sarbatori fara sa iti strici dieta? Cauti trucuri pentru a rezista tentatiilor culinare? In acest articol NU vei gasi astfel de trucuri, ci cum sa te bucuri de Craciun si sarbatori!

Cum sa faci fata tentatiilor culinare care apar peste tot la mesele din timpul sarbatorilor? Este o intrebare pe care multi si-o pun. Ca sa nu pierzi timpul citind degeaba, voi spune de la inceput sfatul pe care il vei gasi in acest articol:  F@#K it! Mananca cati de multi carbohidrati vrei, cate grasimi vrei, in ce combinatii vrei, cat poti de mult. Ma refer la mesele festive, nu la fiecare masa de acum pana dupa anul nou!

Daca cauti putin pe internet gasesti  multe sfaturi pentru a reduce "daunele" nutritionale in aceasta perioada: de la folosirea metforminului, preparatelor din plante care reduc glicemia, metode de a te pregati mental pentru a rezista tentatiilor pana la a veni cu mancarea ta de acasa la petreceri si mese festive!

Prostii care intaresc ideea ca esti un neadaptat social si nu poti lua nici macar o masa ca un om normal!

Cea mai buna abordare in aceasta perioada este sa nu ai restrictii. Intre 24 decembrie si 1-2 ianuarie, uita de dieta ta obisnuita. La fel si in cazul altor sarbatori, cum ar fi cele de Pasti. 

De ce sa mananci fara regrete in perioada Craciunului?

  • Mesele din perioada Craciunului merg dincolo de nutrienti. Mesele festive produc eliberari mari de neurotransmitatori care induc fericirea si reduc cortizolul.
  • Compozitia corpului (raportul dintre masa adipoasa si grasime) nu sufera asa mult. La cei care urmeaza diete low-carb cu incapatanare, fara reumpleri de glicogen, aceste perioade pot fi chiar foarte benefice.
  • Valorile unor markeri ai sangelui, precum Hb1Ac, nu se inrautatesc prea tare si pot fi corectate rapid, dupa doar 2 saptamani de revenit la obiceiurile tale obisnuite.
  • Vei lua doar 5-10 mese (sau putin mai multe, in functie de cat de gurmand esti) nepotrivite scopurilor tale: petrecerea de Craciun de la munca, Ajunul Craciunului, masa din ziua Craciunului, masa de Revelion si eventual a doua zi dupa Revelion. Poate si unele gustari ocazionale cu bunatatile de Craciun. Compara asta cu restul de 1800 sau mai bine de mese pe care le iei " curat"  in restul anului....

Deci poti manca cat cozonac vrei, cate placinte vrei, cate sarmale vrei (ma rog, sarmale poti manca si in restul anului, nu sunt asa rele) si cate prajituri vrei. Astfel bunica sau mama se va bucura ca ii apreciezi mancarea, si nu isi vor face griji pentru sanatatea ta mentala ca ai aparut cu caserola de mancare, cu pui fiert si broccoli! Si nu iti fa griji, arterele nu ti s e vor intari peste noapte, si nici nu se vor astupa cu colesterol!

La fel si in cazul alcoolului. Daca nu bei si conduci sau te iei la bataie cu cineva, bea cat vrei! 

3 reguli pentru mesele de sarbatori

  1. Bucura-te de fiecare inghititura. Vina nu este in meniu!
  2. Nu te vaita! Daca te simti umflat, ai flatulente asemanatoare cu un uragan, dureri de cap, dureri articulare si alte astfel de neplaceri, nu te poti plange. Asa iti reamintesti de ce mananci curat 50 de saptamani pe an. Considerea aceasta perioada ca un studiu pe termen scurt despre efectele alimentelor inflamatorii asupra corpului.
  3. Iesi in oras, simte-te bine cu familia si prietenii. Nu te simti vinovat, nu ai de ce!

Cum am spus, vei avea un numar limitat de mese la care vei sari calul! Crezi ca acestea iti vor compromite efortul tau din timpul anului? Daca crezi ca da, ar trebui sa iti revizuiesti abordarea fata de sport si nutritie, pentru ca exista sanse mari sa ai antrenamente deficitare si o atitudine gresita fata de mancare!

Daca poti sa te duci des la sala in aceasta perioada, este foarte bine. Daca nu, aceeasi regula ca la mancare se aplica si aici. Dar daca totusi poti, fa antrenamente de conditionare fizica si metabolica: sunt rapide deci nu vei petrece mult timp la sala si cresc mult arderile de dupa antrenament, putand asimila mai bine nutritentii in surplus. 

Vezi toata perioada sarbatorilor ca o reumplere a glicogenului si altor nutrienti! Nu ca o perioada de trisare (trisarea implica vina!)

Distreaza-te alaturi de cei dragi, savureaza fiecare inghititura, fii vesel si sa ai Sarbatori Fericite! 2 ianuarie este dupa colt, si o luam de la capat!

 Slabeste eficient

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Recuperarea dupa antrenamente este garantia ca muschii se vor adapta si vor creste. Iata cateva sfaturi nutritionale despre cum sa eficientizezi procesul de recuperare fizica. 40 de metode pentru a grabi recuperarea dupa antrenament Un antrenament bun nu inseamna nimic fara o recuperare adecvata. Iata nu mai putin de 40 de modalitati prin care sa te refaci mai usor dupa efort pentru a continua sa progresezi. 14 Feb, 2016
Mananca precum Jay Cutler ca sa fii un culturist Planul nutritional al lui Jay Cutler Ia aminte la ce, cum si cat mananca Jay Cutler, campioan de 4 ori la Mr. Olympia. Mananca ce trebuie, in cantitatile necesare la timpul potrivit si vei fii un mic monstru in devenire. 14 Feb, 2016
Culturistii trebuie sa aibe grija cand beau alcool, le poate afecta negativ progresele Ghidul culturistului despre alcool Ce impact are alcoolul asupra fizicului si performantelor sportive? Cum afecteaza alcoolul testosteronul, estrogenul, HGH si cortizolul? Raspunsurile, aici! 14 Feb, 2016
carnuri mai putin utilizate pentru masa musculara Carnuri mai putin utilizate pentru masa musculara Mananci piept de pui, muschi de porc si fritpura slaba de vita. Toate sunt bune pentru a construi masa musculara. Dar exista sortimente de carne si carnuri mai putin utilizate care au un potential nutritiv si anabolic mult mai mare. 03 Jun, 2018
Cate grame de proteine trebuie sa mananci zi de zi? Pe toate! Cate proteine trebuie sa mananci pe zi? Exista multe dezbateri in ceea ce priveste cantitatile zilnice de proteine necesare unei persoane care face sport. Care este cantitatea zinica necesara de proteine? Cate proteine trebuie sa mancam la o masa? Ingrasa excesul de proteine? Raspunsurile la toate aceste intrebari, plus altele, le vei gasi in acest articol. 14 Feb, 2016
mananca ca sa te recuperezi dupa sport Top 10 alimente pentru accelerarea recuperarii dupa antrenamente Majoritatea cand aude de alimente care te ajuta la recuperare dupa efort se gandeste la pudre proteice, creatina si alte suplimente. Desi acestea pot fi grozave nu inlocuiesc hrana adevarata, care ar trebui sa fie principala sursa de nutrienti. 29 Oct, 2017
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.