Cum abordezi sarbatorile din punct de vedere nutritional?

Publicat in

Craciunul este dupa colt, dar tu iti faci griji cum sa treci peste sarbatori fara sa iti strici dieta? Cauti trucuri pentru a rezista tentatiilor culinare? In acest articol NU vei gasi astfel de trucuri, ci cum sa te bucuri de Craciun si sarbatori!

Cum sa faci fata tentatiilor culinare care apar peste tot la mesele din timpul sarbatorilor? Este o intrebare pe care multi si-o pun. Ca sa nu pierzi timpul citind degeaba, voi spune de la inceput sfatul pe care il vei gasi in acest articol:  F@#K it! Mananca cati de multi carbohidrati vrei, cate grasimi vrei, in ce combinatii vrei, cat poti de mult. Ma refer la mesele festive, nu la fiecare masa de acum pana dupa anul nou!

Daca cauti putin pe internet gasesti  multe sfaturi pentru a reduce "daunele" nutritionale in aceasta perioada: de la folosirea metforminului, preparatelor din plante care reduc glicemia, metode de a te pregati mental pentru a rezista tentatiilor pana la a veni cu mancarea ta de acasa la petreceri si mese festive!

Prostii care intaresc ideea ca esti un neadaptat social si nu poti lua nici macar o masa ca un om normal!

Cea mai buna abordare in aceasta perioada este sa nu ai restrictii. Intre 24 decembrie si 1-2 ianuarie, uita de dieta ta obisnuita. La fel si in cazul altor sarbatori, cum ar fi cele de Pasti. 

De ce sa mananci fara regrete in perioada Craciunului?

  • Mesele din perioada Craciunului merg dincolo de nutrienti. Mesele festive produc eliberari mari de neurotransmitatori care induc fericirea si reduc cortizolul.
  • Compozitia corpului (raportul dintre masa adipoasa si grasime) nu sufera asa mult. La cei care urmeaza diete low-carb cu incapatanare, fara reumpleri de glicogen, aceste perioade pot fi chiar foarte benefice.
  • Valorile unor markeri ai sangelui, precum Hb1Ac, nu se inrautatesc prea tare si pot fi corectate rapid, dupa doar 2 saptamani de revenit la obiceiurile tale obisnuite.
  • Vei lua doar 5-10 mese (sau putin mai multe, in functie de cat de gurmand esti) nepotrivite scopurilor tale: petrecerea de Craciun de la munca, Ajunul Craciunului, masa din ziua Craciunului, masa de Revelion si eventual a doua zi dupa Revelion. Poate si unele gustari ocazionale cu bunatatile de Craciun. Compara asta cu restul de 1800 sau mai bine de mese pe care le iei " curat"  in restul anului....

Deci poti manca cat cozonac vrei, cate placinte vrei, cate sarmale vrei (ma rog, sarmale poti manca si in restul anului, nu sunt asa rele) si cate prajituri vrei. Astfel bunica sau mama se va bucura ca ii apreciezi mancarea, si nu isi vor face griji pentru sanatatea ta mentala ca ai aparut cu caserola de mancare, cu pui fiert si broccoli! Si nu iti fa griji, arterele nu ti s e vor intari peste noapte, si nici nu se vor astupa cu colesterol!

La fel si in cazul alcoolului. Daca nu bei si conduci sau te iei la bataie cu cineva, bea cat vrei! 

3 reguli pentru mesele de sarbatori

  1. Bucura-te de fiecare inghititura. Vina nu este in meniu!
  2. Nu te vaita! Daca te simti umflat, ai flatulente asemanatoare cu un uragan, dureri de cap, dureri articulare si alte astfel de neplaceri, nu te poti plange. Asa iti reamintesti de ce mananci curat 50 de saptamani pe an. Considerea aceasta perioada ca un studiu pe termen scurt despre efectele alimentelor inflamatorii asupra corpului.
  3. Iesi in oras, simte-te bine cu familia si prietenii. Nu te simti vinovat, nu ai de ce!

Cum am spus, vei avea un numar limitat de mese la care vei sari calul! Crezi ca acestea iti vor compromite efortul tau din timpul anului? Daca crezi ca da, ar trebui sa iti revizuiesti abordarea fata de sport si nutritie, pentru ca exista sanse mari sa ai antrenamente deficitare si o atitudine gresita fata de mancare!

Daca poti sa te duci des la sala in aceasta perioada, este foarte bine. Daca nu, aceeasi regula ca la mancare se aplica si aici. Dar daca totusi poti, fa antrenamente de conditionare fizica si metabolica: sunt rapide deci nu vei petrece mult timp la sala si cresc mult arderile de dupa antrenament, putand asimila mai bine nutritentii in surplus. 

Vezi toata perioada sarbatorilor ca o reumplere a glicogenului si altor nutrienti! Nu ca o perioada de trisare (trisarea implica vina!)

Distreaza-te alaturi de cei dragi, savureaza fiecare inghititura, fii vesel si sa ai Sarbatori Fericite! 2 ianuarie este dupa colt, si o luam de la capat!

 Slabeste eficient

Referinte

Articole din aceiasi categorie

toleranta la carbohidrati Cum stii cati carbohidrati poti manca Cei care fac sport pot face fata unor cantitati mai mari de carbohidrati chiar si cand vor sa slabeasca. Iata cum stii ce cantitati de carbohidrati poti manca fara probleme. 14 Feb, 2016
ce fel de proteine sunt mai bune: animale sau vegetale Proteine animale vs. proteine vegetale: care sunt mai bune pentru masa musculara? Daca vrei sa stii ce spune stiinta despre proteinele animale si cele vegetale, si care sunt mai bune pentru construirea de masa musculara, trebuie sa citesti acest articol! 25 Mar, 2018
ce sa mananci dupa ce alergi Sfaturi pentru alimentatia de dupa alergare Este din ce in ce mai la moda sa alergi. Si nu pentru a slabi ci ca sport practicat din placere, ceea ce este foarte bine. Dar pentru a fi cat mai eficient in acest sport, este nevoie si de o alimentatie corespunzatoare, mai ales dupa ce termini o cursa. Iata care sunt cele mai bune strategii de alimentatie dupa efort pentru un alergator. 14 Feb, 2016
cum sa mananci sa ai muschi si sa slabesti Individualizarea macronutrientilor Cu totii suntem diferiti, asa ca nu exista o dieta unica care sa te faca mare si definit. Sansele sa gasesti pe internet o dieta care sa ti se potriveasca perfect sunt minime. Orice dieta trebuie individualizata, adica adaptata la nevoile si organismul tau! Iata despre ce este vorba! 14 Oct, 2018
Recuperarea dupa antrenamente este garantia ca muschii se vor adapta si vor creste. Iata cateva sfaturi nutritionale despre cum sa eficientizezi procesul de recuperare fizica. 40 de metode pentru a grabi recuperarea dupa antrenament Un antrenament bun nu inseamna nimic fara o recuperare adecvata. Iata nu mai putin de 40 de modalitati prin care sa te refaci mai usor dupa efort pentru a continua sa progresezi. 14 Feb, 2016
In ce cantitati trebuie un culturist sa consume carnitina? Dozele de carnitina necesare unui culturist L-carnitina este cea mai intanlita forma de carnitina din suplimente. Dar, dozele de carnitina necesare unui culturist pot varia. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.