Cum abordezi sarbatorile din punct de vedere nutritional?

Publicat in

Craciunul este dupa colt, dar tu iti faci griji cum sa treci peste sarbatori fara sa iti strici dieta? Cauti trucuri pentru a rezista tentatiilor culinare? In acest articol NU vei gasi astfel de trucuri, ci cum sa te bucuri de Craciun si sarbatori!

Cum sa faci fata tentatiilor culinare care apar peste tot la mesele din timpul sarbatorilor? Este o intrebare pe care multi si-o pun. Ca sa nu pierzi timpul citind degeaba, voi spune de la inceput sfatul pe care il vei gasi in acest articol:  F@#K it! Mananca cati de multi carbohidrati vrei, cate grasimi vrei, in ce combinatii vrei, cat poti de mult. Ma refer la mesele festive, nu la fiecare masa de acum pana dupa anul nou!

Daca cauti putin pe internet gasesti  multe sfaturi pentru a reduce "daunele" nutritionale in aceasta perioada: de la folosirea metforminului, preparatelor din plante care reduc glicemia, metode de a te pregati mental pentru a rezista tentatiilor pana la a veni cu mancarea ta de acasa la petreceri si mese festive!

Prostii care intaresc ideea ca esti un neadaptat social si nu poti lua nici macar o masa ca un om normal!

Cea mai buna abordare in aceasta perioada este sa nu ai restrictii. Intre 24 decembrie si 1-2 ianuarie, uita de dieta ta obisnuita. La fel si in cazul altor sarbatori, cum ar fi cele de Pasti. 

De ce sa mananci fara regrete in perioada Craciunului?

  • Mesele din perioada Craciunului merg dincolo de nutrienti. Mesele festive produc eliberari mari de neurotransmitatori care induc fericirea si reduc cortizolul.
  • Compozitia corpului (raportul dintre masa adipoasa si grasime) nu sufera asa mult. La cei care urmeaza diete low-carb cu incapatanare, fara reumpleri de glicogen, aceste perioade pot fi chiar foarte benefice.
  • Valorile unor markeri ai sangelui, precum Hb1Ac, nu se inrautatesc prea tare si pot fi corectate rapid, dupa doar 2 saptamani de revenit la obiceiurile tale obisnuite.
  • Vei lua doar 5-10 mese (sau putin mai multe, in functie de cat de gurmand esti) nepotrivite scopurilor tale: petrecerea de Craciun de la munca, Ajunul Craciunului, masa din ziua Craciunului, masa de Revelion si eventual a doua zi dupa Revelion. Poate si unele gustari ocazionale cu bunatatile de Craciun. Compara asta cu restul de 1800 sau mai bine de mese pe care le iei " curat"  in restul anului....

Deci poti manca cat cozonac vrei, cate placinte vrei, cate sarmale vrei (ma rog, sarmale poti manca si in restul anului, nu sunt asa rele) si cate prajituri vrei. Astfel bunica sau mama se va bucura ca ii apreciezi mancarea, si nu isi vor face griji pentru sanatatea ta mentala ca ai aparut cu caserola de mancare, cu pui fiert si broccoli! Si nu iti fa griji, arterele nu ti s e vor intari peste noapte, si nici nu se vor astupa cu colesterol!

La fel si in cazul alcoolului. Daca nu bei si conduci sau te iei la bataie cu cineva, bea cat vrei! 

3 reguli pentru mesele de sarbatori

  1. Bucura-te de fiecare inghititura. Vina nu este in meniu!
  2. Nu te vaita! Daca te simti umflat, ai flatulente asemanatoare cu un uragan, dureri de cap, dureri articulare si alte astfel de neplaceri, nu te poti plange. Asa iti reamintesti de ce mananci curat 50 de saptamani pe an. Considerea aceasta perioada ca un studiu pe termen scurt despre efectele alimentelor inflamatorii asupra corpului.
  3. Iesi in oras, simte-te bine cu familia si prietenii. Nu te simti vinovat, nu ai de ce!

Cum am spus, vei avea un numar limitat de mese la care vei sari calul! Crezi ca acestea iti vor compromite efortul tau din timpul anului? Daca crezi ca da, ar trebui sa iti revizuiesti abordarea fata de sport si nutritie, pentru ca exista sanse mari sa ai antrenamente deficitare si o atitudine gresita fata de mancare!

Daca poti sa te duci des la sala in aceasta perioada, este foarte bine. Daca nu, aceeasi regula ca la mancare se aplica si aici. Dar daca totusi poti, fa antrenamente de conditionare fizica si metabolica: sunt rapide deci nu vei petrece mult timp la sala si cresc mult arderile de dupa antrenament, putand asimila mai bine nutritentii in surplus. 

Vezi toata perioada sarbatorilor ca o reumplere a glicogenului si altor nutrienti! Nu ca o perioada de trisare (trisarea implica vina!)

Distreaza-te alaturi de cei dragi, savureaza fiecare inghititura, fii vesel si sa ai Sarbatori Fericite! 2 ianuarie este dupa colt, si o luam de la capat!

 Slabeste eficient

Referinte

Articole din aceiasi categorie

ce face corpul cu nutrientii pe care ii mananci Cum sunt folositi nutrientii de catre corp In acet articol se explica cum sunt asimilati, stocati si oxidati principalii nutrienti din alimente. Este foarte important sa intelegem cum corpul se foloseste de diversii nutrienti pe care ii primeste, pentru a stii cum sa ne alcatuit dieta pentru cresteri musculare maxime, fara adaos de grasime. 14 Feb, 2016
kefirul este saanatos si te ajuta sa arati mai bine Bea kefir pentru a te simti si a arata mai bine Patru motive pentru a consuma kefir, un aliment puternic care ar trebui sa faca parte din dieta oricarui pasionat de fitness. 13 Aug, 2017
Nutritie pentru cei care NU folosesc steroizi anabolizanti Nutritie pentru cei care NU folosesc steroizi anabolizanti Daca iei steroizi, ai mai mult loc de greseli in privinta dietei. Daca esti natural trebuie sa ai ceva mai multa grija la ce, cum si cand mananci. Iata cum sa mananci optim pentru a construi cat mai multa masa musculara, fara a lua substante anabolizante sintetice. 09 Mar, 2020
Alimentele ideale si mai putin ideale pentru a fi amncate inainte sau dupa antrenamente Cele mai bune si mai proaste alimente pentru antrenamente Unele alimente sunt mai potrivite decat altele atunci cand te antrenezi si vrei sa ai masa musculara cat mai multa, fara grasime. Iata care sunt 5 dintre cele mai bune si mai proaste alimente cu care sa iti sustii antrenamentele. 14 Feb, 2016
Hiperhidratarea ajuta sportivii de anduranta sa performeze mai bine Hiperhidratarea ajuta sportivii de anduranta Hidratarea si echilibrul electrolitilor este cel mai important aspect in timpul curselor de anduranta. Iata ce poate face cosumul excesiv de apa, in anumite momente. 14 Feb, 2016
Mananca mai putine proteine si castiga mai multa masa musculara Cresti mai mult prin a NU manca proteine Aceasta teorie a lui Vince Gironda, care presupune abstinenta de la proteine o perioada limitata de timp, te poate ajuta sa devii mai mare si mai musculos. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.