Ai deficit de proteine?

Publicat in

Te afecteaza una din simptomele de aici? Sau ai astfel de semne care te pot da inapoi si iti pot incetini progresele?

Deficientele de proteine, in special la sportivi si cei care se antreneaza intens, pot avea consecinte negative. Proteinele sunt blocurile de constructie esentiale ale corpului uman. 

Proteinele sunt macronutrientul "rege" cand vine vorba de construit masa musculara si performante fizice, ele fiind descompuse in aminoacizi, care reprezinta materia prima din care sunt facuti muschii. 

In timpul antrenamentelor, celulele musculare sunt supuse unui stres mai mare decat in mod normal si la eliberare semnificativa de acid lactic. De aceea, dupa antrenamente, o parte din aceste celule trebuie refacute, iar altele inlocuite cu celule noi. Toate acestea duc la cresteri musculare. Si in acest proces, sinteza proteinelor este esentiala. Asa ca fara proteine o sa te recuperezi foarte greu. Un deficit de proteine scade si performantele si sansele de a reusi sa iti cresti masa musculara. Deficienta de proteine iti afecteaza negativ si sanatatea

Iata cateva semne ca suferi de o deficienta de proteine. Pentru mai multe simptome citeste si "6 semne care arata o deficienta de proteine".

Antrenamentele au de suferit

Stii deja ca ai nevoie de proteine pentru a construi masa musculara, dar sunt necesare si pentru  a avea energie si motivare. O dieta saraca in proteine poate duce la degradarea masei musculare (atrofie musculara), oboseala si chiar ingrasare - poate fi si cauza triadei sportivelor. De fapt, te poti antrena si mai mult si sa ai rezultate si mai putine! Daca dieta nu iti sustine eforturile pe care le depui in sala.

Niveluri mari de colesterol

Nivelurile excesiv de mari de colesterol si trigliceride nu sunt cauzate atat de mult de alimentele grase, cat de inflamatii crescute, dezechilibre hormonale si diete prea bogate in alimente procesate si zaharuri rafinate. Daca tinzi sa inlocuiesti alimentele proteice cu gustari pline de carbohidrati simplii, colesterolul iti poate creste rapid, pe masura ce ficatul si celulele proceseaza mai ineficient grasimea. Unele studii au descoperit o relatie inversa intre aportul de proteine si riscul de boli de inima! 

 masa musculara pe cale naturala

Somn prost

Somnul prost si insomniile pot fi uneori legate de niveluri instabile ale glicemiei, o crestere a cortizolului si o scadere a productiei de serotonina! Fluctuatiile glicemiei de-a lungul zilei au consecinte si noaptea. Carbohidratii necesita mult mai multa insulina decat proteinele si grasimile. Sa consumi alimente proteice inainte de culcare poate ajuta la productia de serotonina prin furnizarea de triptofan, si au efect minim asupra glicemiei.

Te accidentezi mai des si nu te mai vindeci la fel de rapid

O dieta saraca in proteine creste riscul de a iti pierde din masa musculara, de a cadea, de a iti vindeca mai greu oasele, de a suferi fracturi si chiar de osteoporoza. Proteinele sunt necesare absortiei calciului si sunt implicate in metabolismul osos. Studiile arata ca varstnicii cu cele mai mari pierderi de tesut osos sunt cei cu diete sarace in proteine (16-50 g/zi). 

Ciclu menstrual neregulat

Unul din motivele cele mai comune pentru care femeile sufera de menstruatii neregulate si infertilitate este o afectiune numita sindrom policistic ovarian. Doi factori majori de risc sunt obezitatea si pre-diabetul sau diabetul. Dietele sarace in proteine si bogate in carbohidrati rafinati contribuie la rezistenta la insulina, inflamatii si ingrasare, ceea ce deregleaza balanta hormonala sensibila a femeilor, de care este nevoie pentru a sustine un ciclu menstrual normal.

Gandesti incet si incetosat

Proteinele sunt necesare pentru multe aspecte ale sanatatii neurologice, asa ca deficientele proteice sunt o treaba serioasa. Gandirea incetosata, concentrarea proasta, lipsa motivarii si dificultatea de a retine noi informatii, pot fi semne ale unor niveluri prea mici de neurotransmitatori precum dopamina, epinefrina, norepinefrina si serotonina. Neurotransmitaorii sunt sintetizati in creier folosind aminoacizi, care provin din proteine de calitate. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Recuperarea dupa antrenamente este garantia ca muschii se vor adapta si vor creste. Iata cateva sfaturi nutritionale despre cum sa eficientizezi procesul de recuperare fizica. 40 de metode pentru a grabi recuperarea dupa antrenament Un antrenament bun nu inseamna nimic fara o recuperare adecvata. Iata nu mai putin de 40 de modalitati prin care sa te refaci mai usor dupa efort pentru a continua sa progresezi. 14 Feb, 2016
cate mese pe zi pentru a creste muschii Ai nevoie de 4 mese pe zi pentru cresteri musculare maxime? Se pare ca pentru a fi cat mai anabolic si a construi masa musculara cat mai multa, trebuie sa consumi proteine din 4 in 4 ore. Iata despre ce este vorba. 20 Jan, 2019
De ce te ingrasi cand incerci sa castigi masa musculara De ce da gres planul tau nutritional pentru masa musculara fara grasime Urmezi o dieta de acumulare de masa musculara fara grasime care a dat gres? Daca te ingrasi prea mult (sau nu iei deloc in greutate) fii atent la aceste 11 semnale de alarma ca dieta ta este gresita. 17 Jul, 2016
mancare pentru muschi mari Alimente uitate care construiesc muschi Vrei masa musculara fara grasime si pentru asta mananci aceleasi lucruri zi de zi? Daca te-ai plictisit pana peste cap de dieta ta actuala, iata cateva alimente uitate care sa te ajute sa construiesti masa musculara de calitate, fara sa te ingrasi. 02 Jul, 2017
mananca carbohidrati seara ca sa arati mai bine si sa te simti mai bine De ce sa mananci carbohidrati seara! Sa mananci carbohidrati seara, sau (Domnme fereste!) noaptea, este vazuta ca o practica sigura spre ingrasare si dezastru nutritional. Dar acesta este doar un mit, si sa iti mananci carbohidratii seara poate fi chiar foarte benefic. 14 Feb, 2016
pentru muschi mai mari mananca brocolli si conopida Doua legume care iti maresc muschii Cercetarile arata ca aceste doua legume dezactiveaza inhibitorul de crestere al masei musculare, miostatina. Vezi despre ce e vorba. 20 Aug, 2017
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.