Sfaturi pentru prepararea meselor sanatoase

Publicat in

Daca vrei sa fii sanatos, sa ai masa musculara si o talie subtire trebuie sa iti prepari singur mesele. Daca te bazezi pe ce cumperi, nu vei ajunge prea departe. Aici gasesti cateva sfaturi pentru a prepara rapid si usor mancaruri delicioase care sa iti alimenteze antrenamentele.

Durata medie de timp pe care o familie americana o petrecea pentru prepararea meselor in anii '80 era de doua ore pe zi. Astazi s-a redus la doar 20 de minute pe zi, pentru toate cele 3 mese principale! Tendinta in orice societate moderna este de a ne baza pe mancaruri gata preparate, de la fast fooduri sau restaurante. Dar deseori calitatea acestor alimente lasa de dorit, fiind bogate in calorii si sarace in nutrienti. Iar consecintele unui astfel stil de viata au fost crunte, dovada fiind epidemia de obezitate de la nivel mondial! 

Daca fast food-ul nu este potrivit pentru cineva care face sport si vrea sa arate cat mai bine si sa fie cat mai sanatos, iar doua ore pe zi petrecute in bucatarie sunt prea mult, trebuie sa devenim mai inteligenti in privinta prepararii mancarii si cumpararii alimentelor. Prin implementarea catorva strategii va fi simplu sa prepari mese delicioase si hranitoare, chiar si in cele mai aglomerate zile. 

Sfaturi pentru cumparaturi rapide

Cel mai important cand vrei sa mananci sanatos si rapid este sa ai o camara bine aprovizionata. Daca ai suficiente ingrediente de calitate la indemana va fi usor sa incropesti o masa rapida. Iata cateva sfaturi pentru a face rapid si eficient cumparaturi.

Fa o lista

Este mult mai usor sa petreci 10 minute facand o lista cu ce sa iti reumplii camara si cu ce ai nevoie pentru a iti prepara mesele in saptamana care urmeaza, decat sa mergi fara tinta printre raioane incercand sa iti dai seama ce sa cumperi. Arunca un ochi in frigider si camara pentru a stii ce iti lipseste si ce este pe terminate. Citeste retetele pe care vrei sa le faci si noteaza ce ingrediente iti trebuie.

Daca lista de cumparaturi este lunga grupeaza alimentele in functie de zona din magazin in care se gasesc. De exemplu, laptele, iaurtul si branza cheddar probabil ca sunt in sectorul de lactate refrigerate iar salata verde, ardeii si morocvii sunt in zona legumelor. Asta iti economiseste mult timp pentru ca previne drumuri dus-intors prin hipermarket.

Cumparaturi pe internet

O alta metoda usoara de a economisi timp sunt cumparaturile facute online. Si la noi in tara au aparut multe astfel de servicii (este adevarat ca mai ales in orasele mari). Unele astfel de servicii permit trimiterea unei liste de cumparaturi si apoi te duci si le ridici, sau altele ti le aduc la usa. Costurile variaza, dar majoritatea sunt decente. 

Alimente semi-preparate

Nu, nu e vorba de pizza congelata si baghete de peste! Exista si alimente integrale care sunt deja taiate, portionate, curatate, ceea ce iti permite sa gatesti mult mai rapid. Legume deja spalate, deja taiate sau rase, branza deja rasa, carne portionata, ciuperci curatate si gata de gatitit, etc.

supliment nutritiv pentru slabit

Sfaturi pentru prepararea rapida a meselor

Organizeaza-te

Vei economisi mult timp in bucatarie daca esti organizat. Si daca ai un spatiu limitat, poti economisi timp daca ai ingredientele si ustensilele depozitate inteligent. 

In camara grupeaza alimentele similare pe categorii care sunt logice pentru tine, de exemplu, ingredientele pentru copt la un loc, legumele la un loc, ierburile si condimentele impreuna, etc. La fel si in frigider, pentru a nu vana prin toate rafturile mustarul cand ai nevoie de el!

Foloseste rafturi suspendate in bucatarie. Nu trebuie sa fie cele mai frumoase din lume, important este sa ai o bucatarie functionala care sa iti permita sa prepari o masa sanatoasa in cateva minute. Este eficient sa vezi dintr-o privire ce condimente ai, ce conserve ai si care sunt pe terminate, ce fel de cereale ai la indemana, etc. Pune un raft intr-un loc racoros din bucatarie unde sa tii uleiurile vegetale si oteturile. Ideal este sa poti sta in mijlocul bucatariei, sa te uiti in jur si sa iti poti crea in minte masa pe care vrei sa o mananci!

Tine pe blatul de bucatarie cele mai des folosite ustensile casnice si electrocasnice (blender, mixer, cutite, etc). 

Mise en place

Este termenul frantuzesc care inseamna "totul la locul lui" - o indicatie in bucataria franceza de a aranja inainte toate ingredientele si ustensilele pe care le vei folosi la reteta. Daca ai o bucatarie bine organizata acest pas dureaza cateva secunde! Este un pas important pentru viteza si are avantajul de a iti da seama din timp daca iti lipseste un ingredient, nu in mijlocul retetei cand nu mai poti da inapoi!

Simplifica

Cand munca, scoala, sotia/prietena, sala, etc iti complica viata, nu ai timp sa prepari mancaruri elaborate. Gandeste simplu: unul sau doua feluri de mancare care sa acopere toti macronutrientii (carbohidrati, proteine si grasimi - in functie de dieta pe care o urmezi sau de obiectivele tale), toti micronutrientii (vitamine, minerale, fitonutrienti) si sa iti palca la gust si sa fie satioasa. 

Foloseste cu incredere legume congelate, fructe proaspete (din nou, in functie de dieta ta), hrisca deja fiarta, ovaz deja fiert, etc. Poti incerca si putine fructe uscate sau orezuri pre-fierte. De asemnea, util de avut la indemana sunt si unturile de oleaginoase sau oleaginoasele intregi. 

Prepara cantitati mari

Un truc folosit des de culturisti este de a prepara mai multe portii de mancare deodata. Iti ia acelasi timp dar iti ajunge zile la rand. Daca vrei diversitate, gateste mult deodata, si congeleaza ce nu mananci. Apoi a doua zi gateste din nou mult si congeleaza iar ce nu mananci. Fa asa pana strangi ceva provizii in congelator si apoi o perioada doar decongeleaza ce ai pofta.

Referinte

  1. Dr. Jonny Bowden Si Jeannette Bessinger. The 150 Healthiest 15-Minute Recipes on Earth: The Surprising, Unbiased Truth about How to Make the Most Deliciously Nutritious Meals at Home in Just Minutes a Day. December 1, 2010.

Articole din aceiasi categorie

ce sa mananci dupa ce alergi Sfaturi pentru alimentatia de dupa alergare Este din ce in ce mai la moda sa alergi. Si nu pentru a slabi ci ca sport practicat din placere, ceea ce este foarte bine. Dar pentru a fi cat mai eficient in acest sport, este nevoie si de o alimentatie corespunzatoare, mai ales dupa ce termini o cursa. Iata care sunt cele mai bune strategii de alimentatie dupa efort pentru un alergator. 14 Feb, 2016
Ghid succint despre carbohidrati Totul despre carbohidrati, pe scurt! Un scurt rezumat a ceea ce este mai important despre carbohidrati! 14 Feb, 2016
Ai terminat antrenamentul la sala de forta si nu stii ce sa mananci? Afli de aici. Ce sa mananci dupa antrenament Toata lumea stie ca masa de imediat dupa antrenament este cea mai importanta pentru cresterea masei musculare. Cei care nu stiu asta inca, si habar nu au ce sa manance post-antrenament, ar trebui sa citeasca acest articol! 14 Feb, 2016
Ce sa mananci dupa antrenamente pentru cresteri musculare uriase Sfaturi nutritionale post-antrenament Ai avut un antrenament reusit. Ai muncit mult, eficient si simti muschii pompati si lucrati. Nu lasa acest efort sa fie in zadar si ai grija la nutritia post-antrenament, urmand aceste sfaturi. 22 May, 2016
Mananca mai putine proteine si castiga mai multa masa musculara Cresti mai mult prin a NU manca proteine Aceasta teorie a lui Vince Gironda, care presupune abstinenta de la proteine o perioada limitata de timp, te poate ajuta sa devii mai mare si mai musculos. 14 Feb, 2016
ciocolata neagra creste performantele fizice Ciocolata neagra poate mari performanta fizica Ciocolata neagra este deja recunoscuta pentru beneficiile pe care le are asupra sistemului cardiovascular, si acum un nou studiu a aratat ca ciocolata neagra poate creste si performantele sportive la impatimitii de fitness. 24 Jul, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.