Nu mai fa abdomene pentru a slabi

Publicat in

Daca faci abdomene cu nemiluita nu inseamna ca o sa ai un six pack, cum este la moda sa spui. Iata cum se obtine cu adevarat abdomenul definit.

Daca vrei un abdomen grozav sau orice seamana cu un abdomen plat, sa faci sute si sute de abdomene zi de zi este ABSolut inutil (ABS-olut...te-ai prins, da?!). Ai crede ca in ziua de azi este un fapt irefutabil, cunoscut de toata lumea. Ai smartphonuri cu Instagram, Facebook, acces non-stop la internet si informatii, nu exista niciun motiv de a crede ca abdomenele iti dezvelesc abdomenul! Cu toate acestea, este unul din cele mai persistente mituri din fitness. Sa incercam sa scapam de el pentru totdeauna! 

Scoate la iveala patratelele alea

Pentru a putea vedea abdomenul pe care il ai deja (toti avem patratele intr-o anume forma si marime), trebuie sa ai niveluri suficient de mici de grasime. Daca in fata ta ai un fel de butoias de bere in loc de un stomac plat, atunci prioritatea trebuie sa fie sa scapi de excesul de grasime prin nutritie corecta si antrenamente specifice de slabire (nu, nu ma refer la cardio!). Sa te concentrezi pe abdomene este o pierdere de timp care nu va duce nicaieri

Pentru a isi vedea abdominalii, barbatii ar trebui sa aibe grasime corporala de 10-12%, pe cand femeile in jur de 14-16%. Cum sunteti toti unici, aceste cifre vor varia de la o persoana la alta, dar este o estimare buna pentru multi. 

Cata grasime poti arde saptamanal? Este ceva foarte individual, dar majoritatea barbatilor pot arde 1% pe saptamana, daca totul este facut corect. Adica nutritia si antrenamentele sa fie impecabile saptamana de saptamana (un lucru destul de greu de facut). La femei este putin altfel, putand sa arda intre 0,5% si 0,8% grasime corporala pe saptamana. 

 slabire rapida

Cum scapi de grasime?

Inainte de orice, trebuie sa te afli intr-un deficit caloric. Ce ala ma intrebi? Este un fel simandicos de a spune ca trebuie sa mananci mai putin decat arzi. Practic ceva mai putina mancare si ceva mai multa miscare. Nimic nou! 

Cu totii avem un anumit numar de calorii pe care trebuie sa il atingem zilnic pentru a ne mentine greutatea curenta. Pentru a slabi trebuie sa creezi un deficit caloric fie prin a manca mai putin, fie prin a te misca si a face sport mai mult. Intai afla cate calorii ai nevoie pe zi pentru a iti mentine greutatea. Gasesti pe internet destule calculatoare pentru asa ceva. 

De exemplu, unu barbat care se antreneaza de 4 ori pe saptamana si este activ toata ziua ar putea avea nevoie de 3000 de calorii pe zi pentru a isi mentine greutatea (sunt si alti factori in joc, precum masa musculara, procentele de grasime, etc. - dar pentru exemplul asta, simplificam). Daca ar vrea sa slabeasca ar manca cu 500 de calorii mai putin, zi de zi, sau ar putea sa introduca un antrenament in plus pe saptamana, sau ar putea sa isi creasca activitatea fizica non-sportiva, precum mersul pe jos; sau (cel mai indicat) o combinatie intre acestea 3. 

Concluzii

Pentru a iti vedea abdomenul, intai si intai trebuie sa te concentrezi pe deficitul caloric, pentru a slabi. In privinta antrenamentelor, nu mai fa o obsesie din antrenarea abdomenului, lucreaza tot corpul cu exercitii compuse si fa antrenamente pe intervale de intensitate. (HIIT)

Nu spun ca nu trebuie sa iti antrenezi deloc abdomenul, dar nu o fa mai mult decat o faci cu alte grupe musculare. Si cu siguranta nu este nevoie de sute de repetari! Variaza exercitiile si introdu raze ale repetarilor variate, de la 10-12 mergand pana la 15-25!

Referinte

Articole din aceiasi categorie

10 greseli facute cand vrei sa slabesti 10 greseli facute cand vrei sa slabesti Sa slabesti nu este tot una cu a scadea in greutate! Invata cu sa te feresti de unele greseli subtile privind alimentele asa-zise sanatoase, sub-consumul de calorii si alegerea alimentelor gresite, si vei fi pe drumul cel bun catre procente de grasime dintr-o singura cifra. 14 Feb, 2016
Cum functioneaza exercitiile cardiovasculare si cum sa le folosesti eficient pentru a slabi Adevarul despre cardio si slabire Cardio ingrasa! Asta se aude din ce in ce mai mult, dar totul depinde de cum definesti antrenamentele cardio. Iata care sunt sistemele de antrenament cardiovascular. 14 Feb, 2016
Sa faci prea mult cardio iti poate afecta negativ sanatatea dar iti compromite si eforturile de a slabi Efectele negative ale efortului aerob Efortul aerob este cel mai adesea folosit pentru a slabi. Dar poate avea multe efecte negative asupra corpului; beneficii mai mari, fara aceleasi efecte negative se pot obtine si din antrenamentele anaerobe, fie cu greutati sau fara. 14 Feb, 2016
adevaruri si mituri despre alimentele care ard grasimi si te ajuta sa slabesti Alimente care ard grasimi - mit sau realitate? Alimentele care ard grasimi sunt alimente care ne ajuta sa slabim prin efectul lor termic, de sustinere a metabolismului, dar si prin faptul ca ne mentin satui si plini de energie, pentru a putea sa avem o dieta si activitate fizica care sa promoveze arderea surplusului de grasime. 14 Feb, 2016
My Fitness Pal  cum sa il folosesti MyFitnessPal: cum sa il folosesti MyFitnessPal este cea mai cunoscuta si utilizata aplicatie pentru numararea caloriilor. Dar multi se incurca in optiunile si detaliile aplicatiei; aici gasesti un ghid despre cum sa folosesti MyFitnessPal fara batai de cap. 19 Jun, 2019
10 legi de neclintit ale slabitului sanatos 10 legi de neclintit ale slabitului sanatos 10 principii simple dar de neocolit ale slabitului sanatos si sustenabil. Aplica-le si nu o sa ai nicio problema in privinta slabirii. 15 May, 2019
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.