Motivare si concentrare mai buna

Publicat in

Obtine motivare si concentrare in sala de forta, in acelasi timp cu calmarea nervilor, prin puterea acestui ceai.

Puterea ceaiului

Ceai? Da, fratele mai slab al cafelei. Cel putin asa crede lumea. Dar in realitatea ceaiul are beneficii cognitive si pentru sanatate care rivalizeaza sau chiar intrec pe cele ale cafelei, mai ales cand stii cum sa il folosesti.

Puterea ceaiului consta mai ales in continutul mare de l-teanina, un aminoacid neesential. Nici macar nu este unul din aminoacizii nesentiali mai comuni. Este un aminoacid din aceeasti categorie ca si l-ornitina sau l-citrulina. 

Teanina, care apare in radacina plantelor de ceai si apoi se acumuleaza in frunze, este un puternic nootropic, adica o substanta care imbunatateste functiile cognitive. Are o lista lunga de beneficii:

  • Reduce anxietatea si depresia.
  • Scade tensiunea arteriala.
  • Protejeaza ficatul de alcool sau alte substante hepatotoxice (bea niste ceai cu danabolul ala de il bagi).
  • Imbunatateste functiile vasculare. 
  • Este anti-diabetic. 
  • Ajuta la mentinerea unui ritm circadian normal. 
  • Reduce disconfortul menstrual. 
  • Reduce colesterolul seric.

Dar este apreciat mai ales pentru efectele asupra anxietatii, concentrarii mentale si starii generale. Lucrurile devin magice cand teanina este combinata cu cafeina, asa cum se intampla la multe varietati de ceaiuri din plante. 

 remediu caderea parului

Cafeina si teanina, frati de arme

Cand teanina este combinata cu cafeina, sau orice nootropic, apare o sinergie care duce la timpi de reactie mai buni si memorie mai buna, alaturi de cresterea vitezei de luare a deciziilor si acuratete. Asta inseamna ca poti rezolva mai rapid problemele aparute. Iar cu o concentrare mai buna vin si antrenamente mai calitative si o viata mai buna in general.

Nu te teme de efectele negative ale cafeinei, precum nervozitate sau tremur, teanina ameliorand aceste posibile efecte secundare. Cu alte cuvinte teanina accentueaza si sporeste efectele pozitive ale cafeinei si le reduce pe cele rele

Dar, ca la orice bun, este si o problema. Doza medie optima de teanina pentru a obtine aceste efecte este de 200 mg.

Problema este ca o cana medie de ceai are cam 24 mg. Este benefica si ea, dar cam slaba.

Care este solutia?

Poti face cateva lucruri pentru a iti incarca creierul cu teanina:

  • Iti poti prepara ceaiul in apa incalzita la 80 de grade Celsius,timp de 30 de minute, fiind optimul pentru extragerea de cat mai multa teanina. 
  • Poti bea ceaiuri crescute la umbra, precum Gyojuro sau matcha, care pot avea si 46 mg de teanina pe ceasca.
  • Poti baa 8 cani de ceai verde sau negru pe zi, pentru a obtine aproximativ 200 mg de teanina si a merge foarte, foarte, foarte, foarte des la toaleta. 
  • Poti cumpara suplimente cu teania si sa le iei alaturi de ceai sau cafea.
  • Poti bea cate o cana de ceai din cand in cand, dar cu efecte sub optim. Tot o sa ai ceva efecte pozitive, dar sub nivelul optim.
  • Poti folosi suplimente cu nootroptice care contin un amestec al mai multor astfel de substante. 

Referinte

  1. Nobre AC, Rao A, Owen GN. L-theanine, a natural constituent in tea, and its effect on mental state. Asia Pac J Clin Nutr. 2008;17 Suppl 1:167-8.
  2. Klára Boros, Nikoletta Jedlinszki, and Dezső Csupor. Theanine and Caffeine Content of Infusions Prepared from Commercial Tea Samples. Pharmacogn Mag. 2016 Jan-Mar; 12(45): 75–79. doi:  10.4103/0973-1296.176061.
  3. F. L. Dodd, D. O. Kennedy, L. M. Riby, and C. F. Haskell-Ramsay. A double-blind, placebo-controlled study evaluating the effects of caffeine and L-theanine both alone and in combination on cerebral blood flow, cognition and mood. Psychopharmacology (Berl). 2015; 232(14): 2563–2576. Published online 2015 Mar 13. doi:  10.1007/s00213-015-3895-0.

 

Articole din aceiasi categorie

Energie fara stimularea sistemului nervos 3 ingrediente non-stimulatoare pentru a te energiza Suplimentele cu stimulente sunt din ce in ce mai populare, pentru ca te ajuta sa ai antrenamente eficiente, sa fii pompat si sa te simti energizat fara a avea efecte secundare. Dar exista si persoane care nu pot suporta sau folosi stimulente precum cafeina, din diferite motive. Vestea buna este ca exista si alternative foarte eficiente. 14 Feb, 2016
suplimente cu zins pentru a arata mai bine si a fi mai sanatos 10 semne ca ai nevoie de un supliment cu zinc Zincul este un mineral foarte important pentru corpul uman. Are o multime de utilizari in organism si daca ai o deficienta de zinc poti intampina unele probleme la care nu te-ai astepta. 30 May, 2016
cum sa ai o eprioada mai scurta de raceala pentru a te putea antrena mai des Redu perioada de raceala sau gripa cu 42% Sa racesti sau sa faci gripa te va tine garantat pe bara. Iata cum sa iti treaca mai repede o raceala si sa revii in sala de forta. 30 Jan, 2017
Ibuprofenul iti ataca testiculele Ibuprofenul iti ataca testiculele Cand te doare ceva, gandeste-te de doua ori daca sa iei ibuprofen. Iti face testiculele sa se comporte ca si cum ar avea 90 de ani! 04 Feb, 2019
avantajele si dezavantajele suplimentarii cu bcaa Avantajele si dezavantajele suplimentarii cu BCAA BCAA sau aminoacizii cu lanturi ramificate reprezinta un supliment bine cunoscut in lumea sportului. Cu siguranta au multe beneficii dar din pacate au si cateva neajunsuri. Le vom discuta pe toate in acest articol. 14 Feb, 2016
noutati despre hormonul de crestere uman si deca-durabolin Noutati din lumea anabolizantelor Un articol care intra putin in lumea subterana a substantelor folosite de sportivi. Mai exact o sa vorbim de ultimele descoperiri in privinta hormonului de crestere si deca-durabolinului. 16 Jan, 2017
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.