Nu o sa te faci niciodata mare cat un culturist

Publicat in

Daca iti este teama ca o sa te faci prea mare daca te antrenezi cu greutati ai face bine sa citesti acest articol!

Daca incepi sa te antrenezi mai serios cu greutati o sa construiesti prea multa masa musculara. O sa te faci foarte masiv ceea ce iti va afecta toate aspectele din viata. Nu o sa te mai poti sterge nici la fund cum trebuie, din cauza muschilor prea mari! Cel putin asa cred unii! 

Sa iti fie frica sa te antrenezi cu greutati pentru ca vei deveni un culturist este ca si cum ti-ar fi frica sa iti faci un sandwich ca poate devii un chef cu stele Michelin. Sau ca te faci pilot de formula 1 daca conduci prea des! Mai continui cu exemplele? 

Sa ridici greutati nu o sa te transforme inr-un pachet neindemanatic de carne. Din contra. Sa ridici greutati si sa iti maresti forta este esential, chiar si daca vrei un nivel minim de masa musculara, in genul lui Bruce Lee.

Sa incepem cu inceptul. mare parte din cei pe care ii consideri prea mari, precum culturistii profesionisti, folosesc steroizi anabolizanti. Mai mult de atat, au geneticul potrivit pentru ca steroizii sa ii faca atat de mari. Sunt nascuti pentru a deveni culturisti! 

Nu ar trebui sa crezi ca si tu poti obtine vreodata fizicul lor, asa cum nu ar trebui sa crezi ca daca iti conduci Loganul suficient de rapid va deveni masina de curse! 

Daca vrei ceva mai realist, ia ca reper culturistii din trecut, si ma refer la trecutul ala indepartat cu poze alb negru; personaje precum Eugen Sandow, George Hackenschmidt si Otto Arco.

poze culturisti vechi

Acestia probabil ca nu si-au atins potentialul genetic. Si nu stiau multe din informatiile pe care le avem noi astazi, despre antrenamente si nutritie, Probabil au irosit ani facand lucruri care nu functioneaza. Cam ce face mare parte din cei care merg si astazi la sala! 

De aceea sunt o imagine mai realista a ceea ce te poti astepta dupa cativa ani buni de antrenamente cu greutati bine structurate. Mai ales ca mare parte din culturistii naturali din ziua de astazi nu sunt naturali! Ei spun ca sunt! Dar nu sunt! 

Dar si in cazul compararii cu culturistii din trecut, trebuie sa fii putin rezervat pentru ca potentialul genetic variaza de la individ la individ! Probabil ca si ei au gravitat catre acest sport pentru ca aveau trasaturile genetice necesare pentru a reusi la un nivel mai inalt. 

Daca tot ti se par prea mari pentru tine, tine cont si de asta: Sandow era la circ. Hackenschmidt si Arco faceau lupte. Isi dedicau o mare parte din timnpul lor pentru a isi construi corpurile. Nu erau la nivel de amatori! 

Tu, probabil ca esti! 

O ora in sala de forta de 3-4 ori pe saptamana nu este nici macar mediocru. Este minimul necesar pentru a obtine rezultate

Nu o sa te transformi intr-un culturist daca incepi sa te antrenezi cu greutati. Sa vrei sa arati mai bine dar sa nu fii prea mare este ok. Daca o sa te feresti de greutati si de antrenamente intense, nu o sa obtii niciodata corpul la care visezi. 

Si stai linistit, daca acum ai impresia ca ai muschi, nu ai atat de multi pe cat ai crede! Daca ai da jos grasimea de pe tine probabil ai arata ca fugit dinr-un lagar de concentrare. 

Cresterile musculare sunt un proces lent. Daca faci totul cum trebuie, muncesti intens, mananci cum trebuie si esti relativ nou la astfel de antrenamente, probabil ca vei lua jumatate de kilogram de muschi pe luna. Daca esti putin mai avansat progresul va fi si mai lent. 

Ia 500 g de carne de vita si imagineaza-ti ca este raspandita in mod egal pe tot corpul tau. Vezi vreo diferenta? Nu prea cred! Schimbarile musculare notabile dueraza mult timp; se masoara in luni de zile. Nu te culci seara slabanog si te trezesti dimineata culturist! 

Asa ca, pentru toti cei care vor sa se antreneze cu greutati dar le este teama ca devin prea mari sau culturisti, le spun doar ca le este frica de lucruri imaginare. Au nevoie sa construiasca masa musculara si probabil o sa se chinuie toata viata sa o faca si nu vor reusi la un nivel optim. 

Mai bine fa-ti griji de ce se intampla daca nu te antrenezi cu greutati sau daca nu o faci corect/eficient. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Greseli frecvente pe care incepatorii le fac la antrenamente in sala de forta 7 greseli facute de incepatori Cand cineva se apuca de antrenamente in sala de forta, sau intentioneaza sa se apuce, este predispus la unele greseli foarte comune, provenite din informatii gresite care circula peste tot. Iata 7 lucruri pe care trebuie sa le inteleaga orice incepator. 14 Feb, 2016
antrenament cu gantere pentru cei care abia incep sa mearga la sala de forta - incepatori Antrenament cu gantere pentru incepatori Un program de antrenament pentru incepatori care foloseste doar gantere. Poate fi facut acasa sau la sala de forta si are exact volumul necesar pentru a promova cresterile musculare la incepatori. 13 Dec, 2017
cum sa iti cresti forta la tractiuni Inapoi la radacini - tractiunile Tractiunile sunt regele exercitiilor pentru spate. Daca vrei sa ai un spate masiv este timpul sa renunti la antrenamentele de mantuiala si sa faci ceea ce conteaza: tractiuni. Iata cum sa le implementezi eficient in programul tau si cum sa iti cresti forta daca nu poti face nicio tractiune! 10 Oct, 2017
exercitii de izolare sau exercitii compuse pentru masa musculara si forta Exercitii de izolare sau exercitii compuse? Exercitiile de izolare si cele compuse sunt incluse in antrenamentele oricui merge la sala dar si in ale sportivilor de performanta. Dar pe care din ele ar trebui sa le faci mai des, si de ce? 14 Feb, 2016
reguli ale antrenamentelor pentru masa musculara 5 reguli ale antrenamentului Urmeaza aceste cinci reguli de aur ale culturismului si vei avea parte de antrenamente placute si eficiente, si iti vei pastra motivarea pentru mult timp de acum inainte. 14 Feb, 2016
daca esti incepator nu fa aceste greseli cand iti antrenezi bicepsii Top 5 greseli facute de incepatori cand isi antreneza bicepsii Exista multe greseli pe care le poti face cand iti antrenezi bicepsii, mai ales daca esti incepator. Aici gasesti 5 dintre cele mai frecvente si nocive greseli pe care le poti face la antrenamentul bicepsilor. 11 Apr, 2017
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.