Alte 4 greseli din antrenamentele de forta

Publicat in

Mai multe sfaturi despre cum sa iti mentii programele de antremament eficiente si fara riscuri!

In articolul precedent din aceasta serie am discutat 4 dintre cele mai frecvente greseli pe care le poti face la antrenamentele de forta. Daca eviti aceste erori o sa ai progerse bune si fara accidentari! Pentru a duce lucrurile si mai departe, iata alte 4 greseli pe care sa le eviti cand te antrenezi cu greutati pentru forta si masa musculara. 

1. Prea multe exercitii la un antrenament

Sunt persoane care fac si 12-20 de exercitii la un singur antremamnent, dar sesiunile lungi duc la scaderea fortei si rezultate proaste. Antrenorul de haltere rus, Arkady Nikitich Vorobyev, fost medaliat olimpic cu aur, si un nume respectat in cercetarea sportiva, recomanda 2-7 exercitii pe antrenament, media fiind de 4-6. Daca simti ca ai nevoie de mai multe exercitii, mai bine cresti frecventa antrenamentelor si numarul lor, dar niciodata lungimea antrenamentelor! De exemplu, sportivii bulgari se antrenau de cateva ori pe zi dar de fiecare data maxim 45 de minute. 

2. Intensitate prea mare in primele faze ale antrenamentelor

Cercetarile arata ca intensitatile mari (1-6 repetari, 82-100% din forta maxima), sunt optime pentru dezvoltarea fortei, deci trebuie folosite. Dar, in primul an de antrenament seturile ar trebui sa aibe cel putin 8 repetari pentru dezvoltarea unei forte armonioase si a unei bune mase musculare. Incepatorii ar trebui sa faca si seturi de 10-20 de repetari pentru a isi forma o baza a conditiei fizice.

Greutatea de lucru se determina prin incercari. Daca nu poti face 10 repetari cu o greutate anume, este prea mare; daca poti face peste 20 este prea usoara. 

masa musculara mai mare

3. Trisezi la exercitii

Exista glume cum ca unii din cei cu deltoizi si trapez foarte dezvoltati, au tras prea mult de haltera partenerilor de antrenament care faceau piept! Uneori, tehnica de impins cu haltera de la piept a unora este atat de proasta incat poti zice ca el il asista pe cel din spatele sau sa faca un ramat vertical! 

Morala este ca multi sunt atat de preocupati de greutatea pe care pot sa o ridice, incat triseaza ca sa o faca si isi strica tehnica de executie. Asta te priveaza de incarcarea musculara. Un exemplu este ridicarea soldurilor de pe banca de impins, cand faci impins cu haltera pentru piept, ceea ce elimina din tensiunea pusa pe pectorali. Asa ca pune in primul rand accent pe tehnica corecta de executie, este cel mai important factor in progres! 

4. Sindromul "alegarea este suficienta" pentru picioare

Sprinturile pot creste masa musculara si forta picioarelor, dar nici macar acestea nu pot inlocui exercitii precum genuflexiuni cu bara in spate sau exerciti de tras precum indreptarile. Scuza ca "am lucrat picioarele alergand" este pentru cei care se tem sa lucreze intens. Solutia este evidenta! Antreneaza naiba si picioarle alea de gaina! 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

ce trebuie sa stie culturistii incepatori 10 sfaturi de la un culturist pentru incepatori 10 lucruri pe care orice incepator trebuie sa le stie atunci cand merge la sala de forta. Bonus, fiecare sfat este insotit si de unul pentru avansati, pentru a il folosi cand vei ajunge in acea etapa. 21 Mar, 2017
reguli ale antrenamentelor pentru masa musculara 5 reguli ale antrenamentului Urmeaza aceste cinci reguli de aur ale culturismului si vei avea parte de antrenamente placute si eficiente, si iti vei pastra motivarea pentru mult timp de acum inainte. 14 Feb, 2016
10 exercitii pentru tricepsi mari Top 10 cele mai bune exercitii pentru triceps Un top al celor mai bune exercitii pentru triceps. Fa aceste exercitii si iti vei adauga marime si densitate bratelor intr-un timp scurt. 14 Feb, 2016
ramatul pescarului Izoleaza spatele cu ramatul pescarului Vrei un spate mai mare si mai pompat? Iata o metoda mai buna de a face ramatul pe un brat cu gantera: ramatul pescarului! 21 Jan, 2020
Ce trebuie sa stie adolescentii despre antrenamentele in sala de forta 5 sfaturi despre antrenament pentru adolescenti Este imbucurator ca din ce in ce mai multi adolescenti sunt atrasi de sport si de miscare. Multi o fac din dorinta de a arata mai bine, dar si pentru a fii in forma. Indiferent de motive, ei trebuie sa urmeze anumite reguli speciale, pentru a nu isi da peste cap organismul si a interveni in procesele naturale de dezvoltare. 14 Feb, 2016
Cele mai bune si eficiente exercitii din culturism Cele mai bune exercitii din culturism Lumea se intreaba mereu care sunt cele mai bune exercitii din culturism. Cele care au un potential maxim de crestere a masei musculare. Asa ca, in acest articol va voi prezenta top 5 cele mai bune exercitii de facut la sala. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.