Antreneaza-te corect inca de la inceput

Publicat in

Ce trebuie sa stie incepatorii despre varietatea antrenamentelor. Incepi calatoria ta in lumea culturismului cu dreptul!

Majoritatea revistelor de culturism si site-urilor de profil prezinta culturisti profesionisti in plina ascensiune. Antrenamentele acestora sunt deseori lungi si istovitoare, lucru necesar pentru un sportiv la acel nivel. Toate bune si frumoase, pana incepi sa il faci tu, un baiat din Berceni care abia se apuca de sala. Ce merge pentru un model de revista de culturism nu merge neaparat si pentru in incepator

Cand cineva incepe sa ridice greutati, la inceput are un progres bun indiferent de ce program e antrenament urmeaza. Din nefericire, vazand ca au progrese bune la inceput, multi raman la acelasi program pe termen nedefinit, crezand ca ce a mers prima data va da rezultate mereu.

Arthur Jones, fondatorul companiei de aparte fitness Nautilus, a incercat sa promoveze prin anii 70-80 un timp de antrenament care presupunea un circuit cu un singur set la fiecare aparat, toate aparatele fiind Nautilus. Din punct de vedere al bussinessului este o idee geniala. Ofereau chiar imprumuturi salilor pentru a se echipa doar cu aparate de la ei. Dar ca sa ai progrese cu astfel de metode de antrenament, dincolo de stadiul de incepator, era imposibil. Totusi marketingul a prins asa ca s-a creat in lumea fitessului aceasta moda. Cei care nu aveau rezultate? Instructorii le spuneau doar ca nu au geneticul pentru asa ceva!

De ce povestesc toate acestea? Pentru ca exista o morala in spate. Nu poti progresa prea mult facand un singur timp de antrenament! Poate iti merge initial, cand abia incepi, dar apoi trebuie sa schimbi lucrurile. Vei raspunde mult mai bine la varietate in antrenamente. Pe masura ce forta iti creste, incorporeaza mai multa varietate in programarea seturilor-repetarilor, de exemplu sa pui accent pe 6-8 repetari timp de doua saptamani, pe 8-10 urmatoarele doua si pe 10-12 alte doua. Apoi repeti ciclul. Este doar un exemplu, exista foarte multe metode de variatie a stimulilor antrenamentelor. In timp o sa ai nevoie de toti.

Sa faci acelasi lucru mereu si sa te astepti la rezultate diferite este definitia nebuniei, asa ca ai grija ca periodic sa iti schimbi metodele de antrenament, mai ales pe masura ce devii mai puternic! 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

ce trebuie sa stie culturistii incepatori 10 sfaturi de la un culturist pentru incepatori 10 lucruri pe care orice incepator trebuie sa le stie atunci cand merge la sala de forta. Bonus, fiecare sfat este insotit si de unul pentru avansati, pentru a il folosi cand vei ajunge in acea etapa. 21 Mar, 2017
Greseli frecvente pe care incepatorii le fac la antrenamente in sala de forta 7 greseli facute de incepatori Cand cineva se apuca de antrenamente in sala de forta, sau intentioneaza sa se apuce, este predispus la unele greseli foarte comune, provenite din informatii gresite care circula peste tot. Iata 7 lucruri pe care trebuie sa le inteleaga orice incepator. 14 Feb, 2016
5 pincipii de antrenament pentru incepatori 5 pincipii de antrenament pentru incepatori Exista cateva principii de baza in fitness dupa care ar trebui sa iti alcatuiesti orice antrenament. Iata care sunt aceste principii. 23 Apr, 2019
Antrenamentul pentru incepatori al lui Reg Park Antrenamentul pentru incepatori al lui Reg Park Arnold Schwarzenegger il idolatriza pe legenda culturismului Reg Park. Acest program de antrenament, a fost folosit de Arnold cu rezultate foarte bune. 09 Mar, 2021
Antreneaza-te pentru masa musculara nu pentru a slabi De ce sa te antrenezi pentru muschi si nu pentru a slabi Multi se apuca de un program de exercitii fizice din disperare, pentru a arata mai bine. Li se spune ca nu pot acumula masa musculara si slabi in acelasi timp, asa ca majoritatea aleg sa se antreneze pentru a scapa de grasime si sa se concentreze mai tarziu pe masa musculara. Este o greseala! Iata de ce! 14 Feb, 2016
metoda de antrenament 10 8 6 pentru masa musculara slaba Metoda de antrenament 10, 8, 6 Metoda de antrenament 10, 8, 6 este simpla, directa, fara complicatii si tehnici intortocheate de antrenament. Se poate folosi de oricine, dar este foarte buna pentru incepatori, fiind usor de inteles si aplicat. 11 Apr, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.