6 greseli prostesti in sala de forta

Publicat in

Nimeni nu este perfect, dar daca vrei sa profiti cat mai mult de timpul petrecut in sala de forta, si sa nu pari un necioplit in ochii altoira, evita sa faci aceste sase greseli prostesti cand te antrenezi.

Sala de forta poate fi un loc interesant de observat comportamente neadecvate. Nimeni nu este ferit de greseli. Sunt responsabil de unele din ele, pe care le-am facut cu ani in urma dar imi palce sa cred ca am invatat ceva de pe urma lor si am mers mai departe. 

Iata sase dintre cele mai prostesti greseli pe care le poate face cineva in sala de forta. Citind asta poate le vei evita inainte sa le faci!

1. Faci flexii la suportul pentru genuflexiuni

Ce ar fi o lista de greseli prostesti fara sa amintesti de flexiile facute la suportul pentru genuflexiuni. In afara exista o miscare intreaga pe tema asta, "don't curl in the squat rack". Motivul este simplu: in sala exista putine locuri unde poti face genuflexiuni cu bara in spate - de obicei este la suportul pentru haltera, numit squat rack sau power rack. Flexii poti face oriunde altundeva in sala. 

Chiar si cand este liber si nu este multa lume in sala, nu fa flexii la suportul pentru genuflexiuni. Foloseste-l doar pentru genuflexiuni!

2. Stai cu centura pusa tot antrenamentul

Am facut si eu asta o perioada mare de timp. Si acum am o zona lombara mai fragila. La fel este si in cazul chingilor pentru incheieturi. Daca le folosesti prea mult iti slabeste priza. Sunt bune cand iti antrenezi spatele dar nu deveni dependent de ele. Foloseste-le doar cand nu poti fara ele. In rest, chinuie-te si astfel iti vei antrena si antebratele. 

La fel si in cazul centurii. Nu ai nevoie de centura decat la genuflexiuni si indreptari cu greutati foarte mari.  Poate si la ramatul cu bara din aplecat, tot la greutati mari. In rest, da-o jos!

Daca lucrezi cu greutati mari fara centura iti vei intari zona lombara. Daca faci gresit exercitiul probabil ca te vei accidenta cu tot cu centura!

3. Iei prea mult din suplimentele pre-antrenament

Uneori, prea mult din ceva bun, nu este deloc bun! Mai ales in cazul suplimentelor pre-antrenament. Daca ai alergat vreodata spre toaleta  cu fruntea transpirata si fesele incordate...ai luat prea mult dintr-un supliment pre-antrenament. 

Este o situatie intalnita mai ales la cei care se antreneaza cu stomacul gol sau la cateva ore bune dupa ce au mancat. Stimulentele din suplimentele pre-antrenament cresc peristaltismul intestinal  si PAC, nu mai ridici greutati ci faci cardio catre toaleta. Nu exagera niciodata cu astfel de suplimente, si mereu incepi de la doze foparte mici cand iei un supliment nou.

4. Lucrezi pieptul lunea

Tot mapamondul lucreaza piept lunea. De ce sa fii si tu parte din haos? Merita sa astepti sa se elibereze aparatele de piept si sa te duci la sala cu un plan de antrenament dar sa fi nevoit sa il schimbi pentru ca si toti ceilalti lucreaza piept?

Lunea fa altceva. Iesi din multime si fa exact opusul a ceea ce fac toti. Incepi saptamana cu picioare. Sau daca nu te incanta sa lucrezi picioare lunea, fa spate. Orice in afara de piept!

5. Ai prea multe obiective deodata

Cu totii vrem programul perfect de antrenament prin care sa faci genuflexiuni cu 400 de kg, sa alergi un maraton, sa te faci mare si sa te striezi in acelasi timp. Din nefericire corpul uman nu functioneaza asa - mai ales cand ai ceva experienta si nu mai esti incepator.

Corpul uman este o masinarie vie umitoare, foarte adaptabila la antrenamente. Incepatorii isi crwsc forta de la antrenament la antrenament, se maresc si pot face si cate o ora de cardio pe zi. Dar cand impulsul initial se tempereaza este important sa incepi sa iti izolezi obiectivele pe care vrei sa le atingi prin antrenamente.

Dupa ce treci de faza de inceput, trebuie sa alegi daca vrei sa fii mare sau definit. Sa alergi dupa prea multe obiective deodata este o risipa de timp. Alege un obiectiv si urmeaza-l cel putin 2-3 luni.

6. Lipsa unui plan

Chiar daca te-ai dus la sala regulat si ai impartit antrenamentele pe grupe musculare, majoritatea nu reusesc sa planifice mai departe de atat. Asa ca nu este neobisnuit sa intalnesti in sala indivizi care se tot intreaba ce exercitiu sa mai faca. 

Asta duce la goluri in antrenament care creeaza dezechilibre si eventual accidentari. Daca nu ai un plan, tinzi sa faci doar exercitiile care iti plac si cu care esti obisnuit, si elimini fara sa vrei exercitiile necesare. Gaseste un program de antrenament si urmeaza-l o perioada mai mare de timp.  

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Greutati la liber sau aparate: care sunt mai bune Greutati la liber sau aparate? Afla de aici care din acestea doua sunt mai eficiente pentru construirea de masa musculara: greutatile la liber sau aparatele! 26 Sep, 2018
Antreneaza-te pentru masa musculara nu pentru a slabi De ce sa te antrenezi pentru muschi si nu pentru a slabi Multi se apuca de un program de exercitii fizice din disperare, pentru a arata mai bine. Li se spune ca nu pot acumula masa musculara si slabi in acelasi timp, asa ca majoritatea aleg sa se antreneze pentru a scapa de grasime si sa se concentreze mai tarziu pe masa musculara. Este o greseala! Iata de ce! 14 Feb, 2016
cum sa iti cresti forta la tractiuni Inapoi la radacini - tractiunile Tractiunile sunt regele exercitiilor pentru spate. Daca vrei sa ai un spate masiv este timpul sa renunti la antrenamentele de mantuiala si sa faci ceea ce conteaza: tractiuni. Iata cum sa le implementezi eficient in programul tau si cum sa iti cresti forta daca nu poti face nicio tractiune! 10 Oct, 2017
daca esti un incepator care vrea picioare mai mari iata ce sa faci 9 reguli pentru picioare masive Picioare masive si definite? Genuflexiunile si indreptarile trebuie sa fie baza, dar exista mult mai multe detalii legate de antrenamentele picioarelor de care trebuie sa tii cont. 21 Nov, 2017
Greseli facute de incepatori in sala de forta 6 greseli de care incepatorii trebuie sa se fereasca Pentru un incepator sala de forta poate parea intimidanta. Daca esti in aceasta situatie, evita aceste sase greseli, si iti vei incepe cu dreptul aventura in lumea culturismului si fitnessului. 14 Feb, 2016
Cele mai bune si eficiente exercitii din culturism Cele mai bune exercitii din culturism Lumea se intreaba mereu care sunt cele mai bune exercitii din culturism. Cele care au un potential maxim de crestere a masei musculare. Asa ca, in acest articol va voi prezenta top 5 cele mai bune exercitii de facut la sala. 14 Feb, 2016

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.