DHEA

Publicat in

DHEA este un supliment care a e folosit atat in sport cat si in domeniul anti-aging. Daca vrei sa aflii mai multe despre acest supliment nutritiv, aici vei gasi tot ce trebuie sa stii.

DHEA este acronimul hormonului numit dihidroepiandrosteron. Este un hormon steroidian produs in principal in corticosuprarenale si in mici cantitati de testicule. Este cel mai abundent hormon produs de suprarenale, si este important pentru culturisti, avand in vedere ca in jur de 50% din testosteron este derivat din el. La femei, 75% din estrogen este derivat din DHEA si dupa menopauza, 100% din estrogen. Nivelele de DHEA sunt destul de mari la nastere, scad in timpul copilariei, si isi ating maximul in adolescenta. De aici inainte, DHEA este in scadere toata viata. Acest hormon se gaseste si sub forma de supliment nutritiv.

Fiind un hormon precursor, DHEA duce la crearea altor hormoni. Suplimentarea cu DHEA are anumite efecte, dovedite stiintific. Chiar daca nu se stie mecanismul exact de actiune, s-a constata ca DHEA poate incetini procesele de imbatranire. De asemenea, a fost legat si de abilitatea de a arde grasimi, a mari masa musculara si a creste libidoul. Suplimentele cu DHEA, in special la persoanele mai in varsta, ajuta la mentinerea unor nivele normale ale acestui hormon, ajutand la starea de sanatate generala a organismului. 
S-a constatat ca nivelele de DHEA sunt mai mici la persoanele aflate in depresie, iar suplimentarea cu 30-90 de grame pe zi, le-a imbunatatit starea.

Alte posibile efecte benefice ale DHEA sunt: scaderea riscului de cancer, intarirea sistemului imunitar, controlul mai bun al zaharurilor din sange, scaderea tensiunii arteriale si descresterea starilor alergice. Pe perioade scurte de timp poate ajuta si la cresterea masei musculare, reducerea colesterolului si diminuarea unor efecte secundare ale diabetului.

Cine are nevoie de DHEA?

Cum nivelele de DHEA scad mult pe masura ce se inainteaza in varsta, cei trecuti de 40 de ani vor beneficia cel mai mult de pe urma suplimentarii cu acest prohormon. Ii poate ajuta si pe cei care sufera de depresie. De asemenea, culturistii il pot folosi cu succes pentru a da un aspect mai dur masei musculare si a reduce stratul adipos. Rezultatele in ceea ce priveste anabolismul si hipertrofia nu vor fii impresionante, dar vor exista. 

Folosit in dozele corespuznatoare, DHEA este un supliment sigur. DHEA poate avea efecte secundare, in special la doze prea mari. De aceea, se incepe cu doze mici, si se creste treptat. Dozele sunt cuprinse intre 5 si 25 mg/zi. Realist vorbind, cineva tanar nu are multe de castigat de pe urma folosirii acestui supliment, si exista pe piata produse mult mai efciente.

Posibilele efecte secundare ale DHEA, atunci cand se iau doze prea mari, sunt:

  • dureri de cap;
  • oboseala;
  • insomnii;
  • in cazuri extrem de rare si la doze foarte mari, poate aparea ginecomastia (cresterea tesutului mamar la barbati).

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Ingredientul care scade cortizolul Ingredientul care scade cortizolul Cortizolul este hormonul catabolic al corpului. Este hormonul care arde masa musculara, asa ca in general vrei sa ai nivele cat mai mici ale acestui hormon. Vitamina C ajuta la metabolizarea si normalizarea nivelelor acestui hormon catabolic. 30 Jul, 2018
acetil-l-carnitina - aminoacidul ideal pentru masamusculara si concentrare mai buna Ia acest aminoacid pentru a te antrena mai eficient si a gandi mai bine Acest aminoacid iti imbunatateste concentrarea, starea de spirit, energia si chiar capacitatile de a invata lucruri noi. Iata despre ce este vorba! 09 Jan, 2017
Citrulina malat combate oboseala fizica si psihica Citrulina malat lupta cu oboseala Niciun supliment pre-antrenament nu este complet fara citrulina. Iata motivele pentru care acest aminoacid este pe punctul de a deveni atat de faimos. 14 Feb, 2016
Turmenicul si conversia aminoacizilor in glucoza Turmenicul opreste conversia aminoacizilor in glucoza Conversia proteinelor in glucoza poarta denumirea de gluconeogeneza. Cum in acest proces multi aminoacizi provin din muschi, sub influenta cortizolului, cu cat procesul de gluconeogeneza este mai mic cu atat iti pastrezi si iti dezvolti mai bine masa musculara. 14 Feb, 2016
suplimenetaza-te cu carnitina pentru progrese in sala de forta Suplimentarea cu carnitina Carnitina este considerata un supliment nutritiv banal, si de eficienta mediocra. Dar asta din cauza ca lumea nu stie cum se foloseste corect. Iata ce poate face carnitina pentru tine. 14 Feb, 2016
Masa musculara mai mare cu ajutorul leucinei si proteinelor Suplimente cu leucina pentru masa musculara Exista 9 aminoacizi esentiali, dar niciunul nu este mai important pentru culturisti decat leucina. Iata ultimele descoperiri despre felul in care acest aminoacid cu lanturi ramificate poate creste sinteza proteinlor si mari masa musculara. 03 Oct, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.