Cum sa iti maresti in mod natural nivelurile hormonului de crestere

Publicat in

Marirea naturala a nivelurilor hormonului de crestere iti va aduce castiguri de masa musculara, te va mentine in forma si suplu si puternic pe masura ce imbatranesti.

De cand oamenii isi doresc un corp mai bun si mai aratos, au cautat in permanenta un medicament minune care sa le dea ceea ce isi doresc. Desigur, stii deja ca nu exista substitut pentru munca si consecventa cand vrei masa musculara si definita, fara grasime. Dar ideea unui elixir puternic care sa grabeasca rezultatele nu este doar un vis. Hormonul de crestere uman, sau HGH, are potentialul de a pava calea catre un corp mai tanar, mai puternic si mai sanatos - si partea cea mai buna: corpul tau deja il produce!

Invata cum sa iti cresti in mod natural nivelurile hormonului de crestere, si vei avea masa musculara mai mare, ardere mai rapida si mai intensa a grasimilor, sanatate mai buna si tinerete mai lunga. 

Cum functioneaza hormonul de crestere

Hormonul de crestere este facut din aminoacizi si secretat de glanda pituitara, centrul de control pentru mai toti hormonii, care se gaseste la baza creierului. HGH este eliberat in pulsuri rapide, la fiecare 3-5 ore, si se disipeaza rapid - cele mai mari niveluri se inregistreaza cam la o ora dupa ce adormim. Secretia cea mai mare este in timpul pubertatii, intarind si marind masa musculara si osoasa. Asta se intampla cand hormonul de crestere stimuleaza eliberarea factorului de crestere insulinic 1 (IGF-1), un hormon care este principala forta care dirijeaza cresterile tesuturilor.

De unul singur, hormonul de crestere ajuta la o absortie mai buna a proteinelor in celulele musculare, ceea ce grabeste si sustine cresterile, si mai are proprietatea de a elibera grasimea in sange din tesuturile adipoase, pentru a fi arsa. Alte beneficii includ un somn mai bun, oase si articulatii mai puternice si libidou mai mare.

Lupta cu declinul

Hormonul de crestere continua sa ne sustina tesuturile pe masura ce imbatranim, dar nivelurile maxime sunt atinse la pubertate, si dupa 21 de ani, totul se duce numai la vale. Perioada se numeste somatopauza. Hormonul de crestere se reduce la fiecare 10 ani cu 14% - 25%, in functie de particularitatile individuale (unuii sunt mai norocosi decat altii!). De aceea pe masura ce inaintam in varsta ne ingrasam si devenim mai slabi (fizic). Pe masura ce hormonul de crestere scade, se pot inregistra peirderi ale masei musculare si cu 30-50%, concomitent cu o crestere a tesutului adipos de 10-50%, degradarea tesutului osos cu 3% pe an, somn mai prost si functii imunitare reduse.

Panica in ceea ce priveste diminuarea secretiei de HGH - si lacomia pentru capacitatile sale estetice si de crestere a performantelor fizice - au dus la cresterea utilizarii variantelor sintetice, fara recomandari medicale. Singura modalitate de a iti spori direct hormonul de crestere este prin injectii, si sa faci astfel de inejctii fara supravegherea unui medic poate fi periculos, si in unele tari este chiar ilegal. In Romania, achizitionarea hormonului de crestere sintetic se face numai pe baza de prescriptie medicala. Desi HGH este legat de dopaj si de steroizii anabolizanti, nu trebuie confundati; HGH nu este un steroid. Steroizii anabolizanti sunt medicamente derivate din si care imita testosteronul. Steroizii pot opri productia proprie de testosteron, dar nu se intampla la fel si cu HGH. Dar, si uzul de HGH in nestiinta poate crea probleme serioase: diabet de tip 2, probleme de inima, marirea organelor, retentia de fluide sau marirea trasaturilor fetei.

Din fericire, nivelurile hormonului de crestere pot fi marite considerabil in mod natural, prin mijloace perfect legale si sigure, fara efecte secundare. Pentru asta este nevoie de schimabri ale stilului de viata, inclusiv antrenamente cu greutati si nutritie mai buna.

S-a descoperit ca exercitiile facute pe intervale de mare intensitate (HIIT) si antrenamentele cu greutati stimuleaza productia de hormon de crestere. In privinta greutatilor, efectele cele mai bune se vad cand se fac antrenamente cu volum mare, care implica grupe mari de muschi, cu o intensitate moderata spre mare si pauze mici intre seturi.

Un alt factor foarte important in eliberarea naturala a hormonului de crestere este un somn adanc si neintrerupt. In randul sportivilor de performanta se stie importanta unui somn de 7-9 ore in fiecare noapte, pentru a avea performante mai bune si un fizic mai bine dezvoltat. Studiile confirma ca a sta treaz noaptea sau a dormi fragmentat, trenzindu-te des in cursul noptii poate limita sau opri complet producerea hormonului de crestere. 

Suplimente naturale pentru eliberarea hormonului de crestere

O alta metoda naturala de a creste productia corpului de hormon de crestere este de a ne suplimenta cu anumiti precursori hormonali care stimuleaza secretia hormonului de crestere. Acestia sunt numiti si secretagogi si includ aminoacizi precum glutamina, arginina, lizina sau ornitina. Momentul din zi cand se iau acesti aminoacizi, dar mai ales cantitatile exacte, sunt cruciale in cresterea productiei de HGH. De exemplu, studiile au descoperit ca a lua doua grame de glutamina dimineata este cel mai eficient. 5 grame de arginina inainte de antrenamente este tot o meotda eficienta. Pentru rezultatele cele mai bune si o secretie mare de HGH se combina diferiti aminoacizi secretagogi. 

Exista si suplimente care elimina ghicitul cantitatilor, fiind deja dozate corespunzator cu aminoacizii si ingredientele cele mai bune. Aceste suplimente nu pot concura cu varianta sintetica de HGH, dar pot aduce rezultatele bune, si cel mai important (cred eu) nu exista niciun risc de a avea o inima cat o minge de fotbal sau trasaturile lui Lurch! 

Si alimentele bogate in aminoacizi pot creste productia de HGH. Carnurile uzuale din culturism (pui, vita, porc si peste) sunt puncte de start bune, dar si lactatele (lapte, branza sau iaurt), pot spori intr-o oarecare masura secretia hormonului de crestere. 

Colina este un alt element care se adauga la suplimentele pentru cresterea HGH. Sursele naturale de colina sunt ouale si crevetii.

Indiferent de varsta, fie ca esti tanar sau trecut de prima tinerete (sau de a doua!), stiinta este clara: oricine va beneficia de pe urma cresterii secretiei HGH, fie in sala de forta si in felul cum arata, fie doar pentru sanatate si pentru felul cum se simte. Reteta este simpla: fa antrenamente solicitante, suplimenteaza-te cu aminoacizi precursori si imbogateste-ti dieta cu alimente proaspete si integrale!

Hormon de crestere natural

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Ce spun studiile despre cresterea naturala a testosteronului Ce spun studiile despre cresterea naturala a testosteronului Daca vrei sa afli ce poti face cu adevarat pentru a iti creste nivelurile de testosteron pe cale naturala si ce va face acesta pentru tine, trebuie sa citesti acest articol! 27 May, 2019
noutati despre hormonul de crestere uman si deca-durabolin Noutati din lumea anabolizantelor Un articol care intra putin in lumea subterana a substantelor folosite de sportivi. Mai exact o sa vorbim de ultimele descoperiri in privinta hormonului de crestere si deca-durabolinului. 16 Jan, 2017
nutrienti de origine animala gasiti in suplimente sportive Nutrienti care se gasesc doar in alimentele de origine animala Proteinele de origine animala reprezinta o sursa superioara de proteine fata de cele vegetale, acestea continand anumiti nutrienti unici, nutrienti extrem de importanti pentru oricine face sport si vrea sa arate mai bine. Iata despre ce este vorba si cum sa te suplimentezi pentru a compensa eventualele deficite. 16 Oct, 2017
ce suplimente nutritive sa iei in timpul si dupa antrenamente Suplimentatie peri-antrenament pentru efect anabolic maxim Ce nutrienti aduci in corp peri-antrenament (inainte, in timpul si dupa antrenament) poate face diferenta dintre a avea masa musculara si a incerca sa ai masa musculara! Iata ce trebuie sa folosesti in aceasta perioada pentru a avea parte de un efect anabolic maxim. 10 Oct, 2016
date stiintifice despre suplimentele nutritive 3 studii pe care trebuie sa le stii Lunar, jurnalele de specialitate publica zeci de studii legate de nutritie, antrenament si suplimentatie. Iata cele mai importante descoperiri din ultimul timp, legate de suplimentele nutritive. 14 Feb, 2016
glucozamina si articulatiile Glucozamina Glucozamina este o aminomonozaharida care se gaseste in mod natural in organism si este produsa de condrocitele din cartilagii pentru a ajuta la mentinerea si repararea articulatiilor. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.