BCAA pentru masa musculara si slabire cand urmezi o dieta low-carb

Publicat in

Daca vrei sa construiesti masa musculara si sa arzi grasime in acelasi timp este nevoie de o dieta low-carb, ceea ce inseamna si rezerve mici de glicogen. Pentru a te putea antrena cat mai eficient si a avea rezultate in aceasta stare ai nevoie sa te suplimentezi cu BCAA.

Cand vrei sa slabesti este greu sa iti maresti masa musculara in acelasi timp si antrenamentele par grele cand ai rezerve reduse de energie. Dar un supliment care te poate ajuta in aceste situatii sunt aminoacizii cu lanturi ramificate sau BCAA. Noile cercetari arata ca a furniza corpului suficient de multi BCAA il ajuta sa utilizeze mai eficient energia si sa arda mai rapid grasimile, protejand si construind masa musculara.

S-a facut un experiment in care sportivi bine antrenati au facut un ciclu greu de antrenamente cu rezervele de glicogen muscular scazute. Un grup a luat in timpul antrenamentelor un supliment cu proteine care a furnizat BCAA si celalalt grup un placebo. 

Inainte de trece la rezultate sa recapitulam cum utilizeaza corpul rezervele de energie. Carbohidratii pe care ii mananci sunt stocati in muschi sub forma de glicogen. In timpul antrenamentelor, mai ales intense, corpul prefera sa arda acest glicogen in loc de grasimile stocate. Dar o modalitate excelenta de a arde multa grasime si de a iti creste capacitatea de efort este de a te antrena intens cu nivele mici de glicogen muscular. Apoi, cand revii la antrenamentele cu rezervele de glicogen pline efortul va fi mai usor si vei avea procente mai mici de grasime.

Principala grija la antrenamentele cu rezerve reduse de glicogen este ca sportivul poate pierde masa musculara. Aici intra in joc proteinele si BCAA. Studiul amintit mai sus a descoperit ca prin ingerarea de proteine bogate in BCAA inainte de efortul intens sinteza proteinelor a fost crescuta dupa efort, comparativ cu grupul placebo. Se pare ca antrenamentele cu glicogen redus dar suficient de multi BCAA in circulatie ajuta la arderea grasimilor si la construirea de tesut muscular in acelasi timp. De asemenea, mentine si performantele fizice. Desi nu s-a investigat in acest studiu, suplimentarea cu BCAA poate reduce perceptia efortului depus prin ameliorarea oboselii sistemului nervos central.

Acest efect a fost observat intr-un studiu anterior care a aratat ca BCAA a imbunatatit starea mentala a unori jucatori tineri de fotbal dupa un antrenament dur. Grupul care a luat BCAA s-a si recuperat mai rapid decat grupul placebo, raportand mai putina oboseala la doua ore dupa antrenament. Orice antrenor stie ca reducerea senzatiei de efort fizic si durere in timpul antrenamentelor intense face ca sportivul sa lucreze mai mult si mai intens.

Ca sa recapitulam beneficiile suplimentarii cu BCAA in timpul efortului cu rezerve reduse de glicogen:

  1. Capacitate de efort mai mare si perceptie mai mica a oboselii.
  2. Sinteza mai mare a proteinelor si castiguri musculare mai mari.
  3. Recuperare mai rapida dupa antrenamente cu mai putina febra musculara, ceea ce permite antrenamente intense mai frecvente.

Dozele eficiente de BCAA in timpul efortului fizic sunt cuprinse intre 20 si 40 de grame, in functie de efort si dieta.

Referinte

  1. Taylor, C., et al. Protein Ingestion Does Not Impair Exercise-Induced AMPK Signaling When in A Glycogen-Depleted State: Implications for Train-Low Compete-High. European Journal of Applied Physiology. 2013. Published Ahead of Print.
  2. Hsu, M., Chien, K., et al. Effects of BCAA, Arginine, and Carbohydrate Combined Drink on Post-Exercise Biochemical Response and Psychological Condition. Chinese Journal of Physiology. April 2011. 542), 71-78.

Articole din aceiasi categorie

suplimente sa te recuperezi dupa antrenamentele Cele mai bune suplimente pentru recuperarea dupa antrenamente Recuperarea dupa antrenamente este factorul cel mai important in determinarea progreselor tale. Iata ce suplimente te ajuta sa te recuperezi mai eficient pentru a iti atinge cu usurinta obiectivele si a avea mai putina febra musculara. 03 Apr, 2017
Adevaruri si mituri despre vitamina D Adevaruri si mituri despre vitamina D Vrei sa te suplimentezi cu vitamina D pentru multele sale beneficii? Afla care din acestea sunt reale si care nu. 14 Oct, 2019
beneficiile uleiului de peste pentru sanatate si aspect fizic 8 beneficii uimitoare ale uleiului de peste Uleiul de peste este probabil cel mai subapreciat supliment din culturism. Si este pacat, fiind unul din cele mai puternice suplimente nutritive pe care le ai la dispozitie pentru a construi masa musculara, a slabi si a fi mai sanatos. 01 May, 2017
Suplimente care chiar te ajuta Suplimente care chiar te ajuta Piata suplimentelor sportive este plina de produse, mare parte din ele inutile! Afla de aici care sunt cele pe care chiar merita sa dai banii! 15 Apr, 2019
ce sa iei ca sa dormi mai bine pentru a te recupera dupa efort fizic Suplimente pentru somn si recuperare Sa stai treaz noaptea tarziu sa te uiti la teleshoping iti poate afecta obiectivul tau de a fi masiv, si de a avea patratele pe abdomen. Aceste suplimente nutritive te pot ajuta sa ai un somn mai bun si o recuperare optima dupa efortul fizic. 14 Feb, 2016
Energie fara stimularea sistemului nervos 3 ingrediente non-stimulatoare pentru a te energiza Suplimentele cu stimulente sunt din ce in ce mai populare, pentru ca te ajuta sa ai antrenamente eficiente, sa fii pompat si sa te simti energizat fara a avea efecte secundare. Dar exista si persoane care nu pot suporta sau folosi stimulente precum cafeina, din diferite motive. Vestea buna este ca exista si alternative foarte eficiente. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.