Creste in greutate intr-un mod sanatos

Publicat in

Unele fete sunt foarte slabe si ar vrea sa creasca in greutate. Exercitiile fizice sunt importante, dar mai importanta este dieta!

Mare parte din femeile care merg la sala vor sa slabeasca. Dar exista si o mica categorie care vrea sa creasca in greutate, fiind in mod natural prea slabe. Exercitiile fizice te ajuta cu siguranta sa cresti in greutate, in special cele cu greutati, pentru ca iti maresc masa musculara. 

Alaturi de exercitiile cu greutati ai nevoie si de o dieta orientata catre cresterea in greutate. O idee buna este si reducerea exercitiilor cardio. 

Motive pentru care esti prea slaba:

  • Genetic. 
  • Boli care duc la scaderea in greutate. 
  • Tulburari alimentare care pot duce la scaderi majore in greutate, punand si sanatatea in pericol. 
  • Efecte secundare ale unor medicamente.
  • Stres excesiv.
  • Depresie.

Cum sa iti planifici mesele

  • Mesele trebuie sa fie proportionate astfel incat sa promoveze cresterea in greutate. Trebuie sa contina carbohidrati, proteine si grasimi (mononesaturate si polinesaturate). Cand vrei sa iei in greutate incepi de aici: 60-70% carbohidrati, 10-15% proteine si restul grasimi.
  • Consuma cereale. Ideal este sa ai surse integrale de cereale. Cerealele integrale sunt surse excelente de fibre alimentare si nutrienti. 
  • Densitate nutritionala si calorica. Adauga calorii de calitate meselor tale; un exemplu este adaugarea de ou fiert ras unui piure de cartofi, carne de pui in supe si sosuri, branzeturi in tocanite, oua si lapte praf in supe, shakeuri si piureuri de cartofi. 
  • Mananca amidonoase precum cartofi si porumb. Nu trebuie sa eviti legumele verzi pentru ca sunt sarace in calorii; acestea conin o groaza de nutrienti. Poti adauga calorii acestor legume folosind ulei de masline, migdale sau branzeturi rase. 
  • Fructele sunt pline de vitamine si fitochimicale care iti vor intari sanatatea. Nu bea sucuri artificiale; bea in schimb sucuri de fructe precum suc de portocale. O sa ai parte de carbohidrati si calorii alaturi de vitamine, pe care nu le gasesti in sucuri acidulate. Mananca ca gustari fructe pe durata zilei.
  • Nu te feri de grasimi. Mananca oleaginoase, avocado, masline si pesti grasi.
  • Rontaie fructe deshidratate si bea sucuri de fructe de-a lungul zilei. 
  • Mananca ciocolata neagra! ​

Ce sa eviti

  • Evita alimentele care contin cantitati foarte mari de grasimi saturate si grasimi trans. Mancarea de tip fast food, mezelurile, crenvurstii si carnatii, toate sunt asociate cu risc mai mare de boli, asa ca mananca astfel de alimente rar. Evita si alimentele prajite. Alimentele prajite precum cartofii prajiti, puiul prajit, gogosile, etc, sunt surse de grasimi trans si nu sunt o modalitate sanatoasa de a manca mai multe calorii. 
  • Nu bea lichide dupa masa, timp de o jumatate de ora. 
  • Nu manca junk food fara nurienti. Astfel de alimente contin multe calorii din zahar si grasimi nesanatoase; au calorii multe dar nu au nutrienti. Mananca alimente calorice care au si valoare nutritionala mare. 

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

alimente pentru femei 5 alimente pe care orice femeie ar trebui sa le manance Daca vrei un corp sexy si tonifiat, fara grasime, calitatea alimentelor conteaza la fel de mult precum cantitatea. Daca esti o femeie care se antreneaza constiincios pentru a arata mai bine, ai nevoie de aceste 5 alimente in dieta ta. 19 Jan, 2017
Impinsul cu haltera poate fi facut si de femei Impinsul cu haltera nu este doar pentru tipi Cu cat impingi frate, a devenit o expresie asociata cu impinsul cu haltera pentru piept si care revine exclusiv masculilor. Dar este timpul ca lucrurile sa se schimbe! Acest exercitiu se preteaza perfect si doamnelor si domnisoarelor care vor sa isi construiasca un corp atletic si functional. 27 Sep, 2018
5 motive pentru care sa sari coarda 5 motive pentru care sa sari coarda Saritul corzii este una din cele mai la indemana activitati fizice pe care o femeie o are la dispozitie cand vrea sa faca miscare si sa mai slabeasca. Iata beneficiile saritului corzii. 06 Dec, 2018
dieta anti imbatranire pentru femei Dieta anti-aging Da, exista o dieta anti-aging si probabil o stii deja. Este vorba de o dieta saraca in carbohidrati, care pe langa numeroase alte beneficii are si proprietati anti-aging, ravnite de atatea femei! 25 Jan, 2018
dietele sarace in calorii mai rau ingrasa decat sa te ajute sa slabesti De ce curele de slabire te ingrasa in loc sa te ajute sa slabesti Curele de slabire sunt in toate revistele de femei si iti promit corpul la care visezi intr-un timp foarte scurt. Din pacate nu functioneaza si mai rau, pe termen lung pot cauza chiar cresterea in greutate si procente de grasime mai mari. Iata despre ce este vorba. 09 Nov, 2017
alice fields - impatimita de cardio isi transforma corpul prin powerlifting Impatimita de cardio a renuntat la efortul aerob pentru powerlifting si a slabit 17 kg Povestea unei regine cardio care si-a invins frica de greutati si a reusit sa isi transforme corpul, slabind 17 kg si capatand un corp atletic. 09 Feb, 2017
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.