Creste in greutate intr-un mod sanatos

Publicat in

Unele fete sunt foarte slabe si ar vrea sa creasca in greutate. Exercitiile fizice sunt importante, dar mai importanta este dieta!

Mare parte din femeile care merg la sala vor sa slabeasca. Dar exista si o mica categorie care vrea sa creasca in greutate, fiind in mod natural prea slabe. Exercitiile fizice te ajuta cu siguranta sa cresti in greutate, in special cele cu greutati, pentru ca iti maresc masa musculara. 

Alaturi de exercitiile cu greutati ai nevoie si de o dieta orientata catre cresterea in greutate. O idee buna este si reducerea exercitiilor cardio. 

Motive pentru care esti prea slaba:

  • Genetic. 
  • Boli care duc la scaderea in greutate. 
  • Tulburari alimentare care pot duce la scaderi majore in greutate, punand si sanatatea in pericol. 
  • Efecte secundare ale unor medicamente.
  • Stres excesiv.
  • Depresie.

Cum sa iti planifici mesele

  • Mesele trebuie sa fie proportionate astfel incat sa promoveze cresterea in greutate. Trebuie sa contina carbohidrati, proteine si grasimi (mononesaturate si polinesaturate). Cand vrei sa iei in greutate incepi de aici: 60-70% carbohidrati, 10-15% proteine si restul grasimi.
  • Consuma cereale. Ideal este sa ai surse integrale de cereale. Cerealele integrale sunt surse excelente de fibre alimentare si nutrienti. 
  • Densitate nutritionala si calorica. Adauga calorii de calitate meselor tale; un exemplu este adaugarea de ou fiert ras unui piure de cartofi, carne de pui in supe si sosuri, branzeturi in tocanite, oua si lapte praf in supe, shakeuri si piureuri de cartofi. 
  • Mananca amidonoase precum cartofi si porumb. Nu trebuie sa eviti legumele verzi pentru ca sunt sarace in calorii; acestea conin o groaza de nutrienti. Poti adauga calorii acestor legume folosind ulei de masline, migdale sau branzeturi rase. 
  • Fructele sunt pline de vitamine si fitochimicale care iti vor intari sanatatea. Nu bea sucuri artificiale; bea in schimb sucuri de fructe precum suc de portocale. O sa ai parte de carbohidrati si calorii alaturi de vitamine, pe care nu le gasesti in sucuri acidulate. Mananca ca gustari fructe pe durata zilei.
  • Nu te feri de grasimi. Mananca oleaginoase, avocado, masline si pesti grasi.
  • Rontaie fructe deshidratate si bea sucuri de fructe de-a lungul zilei. 
  • Mananca ciocolata neagra! ​

Ce sa eviti

  • Evita alimentele care contin cantitati foarte mari de grasimi saturate si grasimi trans. Mancarea de tip fast food, mezelurile, crenvurstii si carnatii, toate sunt asociate cu risc mai mare de boli, asa ca mananca astfel de alimente rar. Evita si alimentele prajite. Alimentele prajite precum cartofii prajiti, puiul prajit, gogosile, etc, sunt surse de grasimi trans si nu sunt o modalitate sanatoasa de a manca mai multe calorii. 
  • Nu bea lichide dupa masa, timp de o jumatate de ora. 
  • Nu manca junk food fara nurienti. Astfel de alimente contin multe calorii din zahar si grasimi nesanatoase; au calorii multe dar nu au nutrienti. Mananca alimente calorice care au si valoare nutritionala mare. 

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

3 retete de smoothiuri pentru mic dejun 3 retete de smoothiuri pentru mic dejun Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, nu? Aici ai trei retete rapide pentru un mic dejun lichid, hranitor si gustos. 16 May, 2019
o vitamina care imbunatateste viata sexuala a femeilor O vitamina pentru sex mai bun Aceasta vitamina imbunatateste viata sexuala a femeilor, le aduce orgasme mai intense si o sanatate mai buna. Vezi despre ce este vorba! 31 Aug, 2017
Program de antrenament intens pentru femei si sportive Antrenament dur pentru femei Pentru femeile care stiu ce vor si nu se feresc sa munceasca in sala de fitness, un program de antrenament de 10 saptamani, care le va transforma complet corpul. Este ideal pentru sportive, dar poate fi folosit si de amatoarele de fitness. 14 Jul, 2016
pentru a slabi femeile trebuie sa isi reduca nivelele de cortizol 8 semne ca trebuie sa iti reduci nivelurile de cortizol Femeile sunt mai predispuse la stres si niveluri ridicate de cortizol decat barbatii. Chiar daca cortizolul este un hormon benefic la baza, nivelurile mult prea mari pot ridica probleme serioase de santate si iti pot influenta negativ aspectul fizic si calitatea vietii. Afla care sunt semnalele unor niveluri prea mari de cortizol si ce sa faci. 16 Nov, 2017
Creste in greutate intr-un mod sanatos Creste in greutate intr-un mod sanatos Unele fete sunt foarte slabe si ar vrea sa creasca in greutate. Exercitiile fizice sunt importante, dar mai importanta este dieta! 14 May, 2020
reducerea anxietatii la femei cu ajutorul alimentelor 5 nutrienti pentru femei care reduc stresul Stresul nu discrimineaza intre sexe, dar presiunea din viata cotidiana este resimtita diferit de barbati si de femei, de aceea se nasc necesitati nutritionale unice pentru femeile care vor sa combata stresul si anxietatea pentru a trai cat mai linistite si sanatoase. 20 Sep, 2018
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.