Cresteri musculare prin masaj

Publicat in

Daca esti un sportiv care vrea sa isi creasca masa musculara, dar nu reuseste, aceste tehnici avansate te pot ajuta. Presupun folosirea masajelor specifice pentru a rupe adeziunile dintre muschi si a ii lasa sa creasca.

Cand antrenamentele si dieta nu mai reusesc sa construiasca masa musculara, sportivii de top apeleaza la pastile, injectii sau nootropice. 

Mai putin cunoscut este faptul ca masajele pot ajuta la cresterea masei musculare dar si a fortei. 

Cum ajuta masajele sportivii?

Poate ca termenul masaj te duce cu gandul la o zi relaxanta la SPA. Dar aici vorbim de masaje sportive, al caror scop este cresterea fortei si performantelor. Tehnicile mentionate mai departe sunt destul de brutale si daca nu esti masochist, nu iti vor face placere. Dar sunt si brutal de eficiente. 

Ca idee, cineva cu circumferinta bratului de 51 cm poate castiga 2-3 cm intr-o sedinta de mesaj (facut cum trebuie). Da, am zis 51 cm. Cand vine vorba de cresterea masei musculare aceste tehnici sunt mult mai eficiente la avansati decat la incepatori sau intermediari

Practic, cand te antrenezi din greu, rupi tesutul muscular zi de zi. Fa asta ani de zile la rand vor aparea adeziuni musculare care limiteaza cresterea muschilor, dar si functiile lor. 

Se numesc micro-rupturi induse de antrenamente. O cumulare de micro-rupturi duce la muschi mai rigizi si mai tensionati decat ar trebui. Asta va impiedica miscarea usoara a muschilor, duce la scurtarea razei de miscare si poate creste si riscul de accidentari. 

Prin abuzuri repetate si acumularea de cicatrici musculare, muschii se scurteaza si devin mai slabi. In cele din urma raza de miscare se scurteaza si apar dezechilibrele. Adeziunile nu dor cand esti in repaus, dar impiedica cresterile musculare - asa ca nici macar nu stii ca ai astfel de probleme. 

4 tipuri de adeziuni despre care sportivii trebuie sa stie

Conform Dr. Michael Leahy, inventatorul tehnicii active de eliberare (o forma de masaj terapeutic si sportiv) exista 4 tipuri de adeziuni:

  1. Adeziuni intramusculara
  2. Adeziuni intermusculare
  3. Adeziuni intre nervi si muschi
  4. Adeziuni intre oase si muschi

Prima, adeziunea intramusculara, inseamna ca diferitele tipuri de fibre musculare dintr-un muschi se lipesc intre ele, formand noduri. Adeziunile intermusculare inseamna ca muschii se lipesc intre ei, limitand cresterile si mobilitatea. 

Adeziunile intermusculare sunt printre principalele motive pentru care multi nu pot trece cu barbia de bara cand fac tractiuni - muschiul teres major si dorsalul mare (latissimus dorsi) au tendinta de a se lipii unul de altul. 

Aceste probleme sunt din perspectiva mecanica. Dar adeziunile dintre nervi si muschi sunt si ele foarte importante. Sistemul nervos este componenta uitata a antrenamentelor de forta! 

Sistemul nervos central este jucatorul de baza, totusi impulsurile nervoase calatoresc prin nervi. Daca ai avut vreodata o durere sciata stii ca unii nervi trec printre muschi. Si stii deja ca adeziunile se pot intampla in interiorul muschiului dar si intre doi muschi sau muschi si oase. 

Apoi exista lipirea efectiva dintre un nerv si un muschi. Pot afecta fluxul nervos. eliberarea adeziunilor ar facilita transmiterea mesajelor nervoase, de aceea astfel de mesaje nu duc doar la cresterea marimii musculare dar si a fortei

hormon de crestere natural

Cresterile musculare si fasciile

Cresterile musculare pot fi limitate si de fascii. Exista mai multe forme de tesuturi conjunctive, fasciile fiind una din ele. 

Fascia este un invelis care acopera si izoleaza structuri anatomice, fie la nivel superficial sau mai profund. In circumstante normale fascia permite muschiilor, vaselor de sange si nervilor sa alunece in voie unele peste celelalte. 

Adeziunile miofasciale pot avea diferite grade de severitate, de la a face lucrurile sa se lipeasca intre ele, precum putina miere cazuta pe o suprafata o face lipicioasa, la a face lucrurile sa adere unele la altele precum ariciul de la haine! Oricum, astfel de adeziuni scad abilitatea muschilor de a functiona si de a creste cum trebuie.

Acum sa vedem ce tehnici de masaj exista pentru a remedia aceste probleme.

Tehnici active de eliberare

Aceast masaj tinteste muschii si tesuturile conjunctive. Tehnica activa de eliberare este patentata de Dr. P. Michael Leahy, si un maseur experimentat in aceasta tehnica poate folosi pana la 500 de miscari diferite pe un singur muschi. Tratamentul presupune aplicarea de presiune de catre maseur alaturi de miscari specifice ale pacientului.

Poti gasi si pe youtube astfel de masaje, pentru a iti da seama despre ce este vorba. Pentru na beneficia de ele gaseste pe cineva specializat in aceasta tehnica. 

Gua Sha

Gua Sha este o metoda traditionala chinezeasca, in care pielea data cu ceva lubrifiant este masata cu un instrument bont. Este considerata o forma straveche de masaje asistate de instrumente, ideea fiind ca Gua Sha creeaza mici traume ale muschilor pentru a imbunatati vindecarea. 

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

6 exercitii pentru partea inferioara care nu provoaca febra musculara in sezonul competitional 6 exercitii pentru partea inferioara care nu provoaca febra musculara in sezonul competitional Antrenamentele cu greutati ar trebui facute tot anul, de orice sportiv. Dar febra musculara care poate aparea in urma lor iti poate compromite antrenamentele specifice si competitiile. Iata 6 exercitii pentru partea inferioara care nu provoaca febra musculara, dar sunt foarte eficiente. 06 Feb, 2019
antrenament cu greutati pentru luptatorii de MMA Cum se antreneaza un luptator de MMA Luptatorii de MMA sunt printre cei mai duri sportivi din lume. Ca sa castige in cusca au nevoie de o serie intreaga de abilitati. Invata cele mai bune metode pentru a te antrena precum un luptator de MMA. 10 Jan, 2017
Importanta micronutrientilor pentru ciclisti Importanta micronutrientilor pentru ciclisti Fie ca esti ciclist profesionist sau amator, te gandesti constant cum sa te antrenezi pentru a iti imbunatati performantele. Poate acorzi importanta si dietei, mai exact macronutrientilor (proteine, carbohidrati, grasimi). Dar cum ramane cu micronutrientii? 10 Apr, 2019
exercitii cu greutati pentru aruncatorii cu sulita Exercitii cu greutati pentru aruncatorii cu sulita Aruncatul sulitei face parte din probele atletice de aruncari. Ca in orice sport, este important si antrenamentul cu greutati pentru imbunatatirea performantelor. Iata aici cele mai utile exercitii cu greutati pentru un aruncator cu sulita. 10 May, 2017
Ciclisti profesionisti de urmarit pe strava 5 ciclisti profesionisti de urmarit pe Strava Strava este o aplicatie care iti inregistreaza turele cu bicicleta (si nu numai). Este folosita atat de amataori cat si de profesionisti, asa ca este ca o fereastra in turele, antrenamentele de echipa si viata de sportivi a unor ciclisti de renume. 20 Apr, 2016
Metode de crestere a testosteronului la sportivi 10 modalitati de a creste testosteronul la orice sportiv Nivelele optime de testosteron sunt cruciale pentru conditia fizica, compozitia corpului si sanatatea oricarui sportiv, indiferent de disciplina in care activeaza. Din pacate nivelele scazute de testosteron fac ravagii si in randul sportivilor de performanta si in randul amatorilor. Iata cum poti rezolva aceasta problema. 18 Jan, 2017
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.