Cannabis, grasimea corporala si testosteronul

Publicat in

Te face iarba sa mananci prea mult? Iti reduce nivelurile de testosteron? Iata ce spune stiinta.

Cannabisul este utilizat de mult timp de sportivi pentru a se reface dupa antrenamente si a se relaxa (Arnold Schwarzenegger era in randul acesator sportivi). Dar prima intrebare care si-o pun cei interesati de cum arata este "Cum afecteaza cannabisul nivelurile de testosteron, procentele de grasime si performanta fizica". Cercetarile sunt contradictorii.

Cannabisul si nivelurile de testosteron

Unii spun ca iarba poate reduce nivelurile de testosteron, un lucru rau pentru sportivi (si pentru orice barbat in general). Dar stiinta, pana acum, nu are o concluzie clara. 

Gasesti studii care arata ca marijuana scade testosteronul, cel putin temporar, in randul celor care o consuma zilnic in cantitati mari. Dar poti gasi studii bune care spun ca nu scade deloc testosteronul

Si poti gasi cateva studii care arata ca marijuana poate creste nivelurile de testosteron (din nou, doar temporar). 

Ametitor, nu? Desigur, cei contra-cannabis si cei pro-cannabis o sa citeze doar studiile care le convin si le sustin argumentele. Concluzia realista este ca inca nu stim sigur cum afecteaza marijuana testosteonul.

Marijuana si grasimea corporala

Stiinta ne spune ca iarba creste pofta de mancare, scade inhibitiile si face mancarea mai gustoasa. Asa ca poate duce la ingrasare, nu?

Se pare ca nu! Marijuana poate creste rata metabolica si poate imbunatati metabolismul carbohidratilor. Si statistic, consumatorii de marijuana au cea mai mica rata de obezitate. Cred ca este ceva exagerat legat de marijuana si mancatul excesiv; mancatul dupa consumul de alcool este mult mai grav si mai frecvent.

Iarba si performanta fizica

Se zice ca multi sportivi si culturisti folosesc marijuana, dar asta nu dovedeste nimic. Asocierea nu inseamna cauzalitate. 

Putem spune ca le-ar merge mai bine fara iarba, dar putem spune si ca poprietatile de reducere a anxietatii si recuperarea si somnul mai bune, pot anula efectele negative precum abilitatile psihomotorii ingreunate. Atata timp cat nu te duci la antrenamente fumat, probabil ca nu este o problema! Se pare ca este si o chestiune de indica contra sativa! Soiul conteaza copii! 

Asadar, consumul de marijuana nu afecteaza serios nivelurile de testosteron, compozitia corpului si construirea de masa musculara. Dar ai grija si la efectele negative

In final, marijuana poate descreste mult nivelurile de stres. Iar stresul si inflamatiile sunt la baza multor afectiuni care iti scurteaza viata. Asadar, daca unele din efectele negative ale marijuana se dovedesc a fi adevarate, trebuie sa le pui in contrast cu beneficiile aduse, precum reducerea stresului si anxietatii. Apoi, decizi singur cum iti va fi mai bine! 

A, da, era sa uit: legalize it

Referinte

  1. Thistle JE, Graubard BI, Braunlin M, Vesper H, Trabert B, Cook MB, McGlynn KA. Marijuana use and serum testosterone concentrations among U.S. males. Andrology. 2017 Jul;5(4):732-738. doi: 10.1111/andr.12358. Epub 2017 Apr 10.
  2. Randy A. Sansone, Lori A. Sansone. Marijuana and Body Weight. Innov Clin Neurosci. 2014 Jul-Aug; 11(7-8): 50–54.
  3. Mark A. Ware, MBBS, MSc, Dennis Jensen, PhD, Amy Barrette, Alan Vernec, MD, Dip Sport Med, Wayne Derman, MBChB. Cannabis and the Health and Performance of the Elite Athlete. Clin J Sport Med. 2018 Sep; 28(5): 480–484. Published online 2018 Aug 28. doi: 10.1097/JSM.0000000000000650

Articole din aceiasi categorie

glicogenul muscular poate fi sintetizat prin consumul de glutamina Glutamina si sinteza glicogenului Glutamina poate resintetiza glicogenul muscular la fel de eficient ca si carbohidratii, dar fara efectele de crestere ale insulinei. 17 Sep, 2018
c sa iei inainte de antrenamente pentru a avea energie Ingrediente pre-workout eficiente Pentru a cumpara un supliment pre-workout (folosit inainte de antrenamente pentru energie) de calitate trebuie sa stii ce ingrediente contine si ce fac acestea. Aici gasesti cele mai importante ingrediente dintr-un pre-workout. 23 Apr, 2018
suplimente cu bcaa cand urmezi o dieta low carb BCAA pentru masa musculara si slabire cand urmezi o dieta low-carb Daca vrei sa construiesti masa musculara si sa arzi grasime in acelasi timp este nevoie de o dieta low-carb, ceea ce inseamna si rezerve mici de glicogen. Pentru a te putea antrena cat mai eficient si a avea rezultate in aceasta stare ai nevoie sa te suplimentezi cu BCAA. 28 Aug, 2017
Suplimente naturale pentru cresterea rezistentei, andurantei, si imunitatii Suplimente naturale pentru cresterea rezistentei, andurantei si imunitatii Principalul avantaj al suplimentelor naturale este ca provin din surse organice si sanatoase, corpul putand sa le faca fata mai bine decat celor artificiale. Iata cateva astfel de suplimente care sa te ajute in activitatea ta sportiva. 14 May, 2018
alegerea unui supliment alimentar de calitate 10 sfaturi pentru achizitionarea de suplimente de calitate Nu mereu ce scrie pe eticheta unui supliment este si in cutie. Ca sa ai rezultatele asteptate alege numai suplimente de calitate. Iata 10 lucruri dupa care sa te ghidezi cand cumperi astfel de produse. 23 Oct, 2017
citrulina malat lupta cu oboseala Citrulina malat - ghidul Acest ghid expune beneficiile suplimentarii cu citrulina si dozele eficiente. Invata ce este citrulina si citrulina malat, si cum te pot ajuta sa iti atingi mai repede obiectivele in privinta aspectului fizic si performantelor sportive. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.