3 reguli pentru culturistii care iubesc cafeaua

Publicat in

De ce nu ar trebui sa bei cafea dupa antrenamente plus alte doua reguli privind cafeaua pe care trebuie sa le stii daca tragi de fiare!

1 - Evita cafeaua dupa antrenamentele dure

Sa bei cafea dupa un antrenament dur este o greseala mare cand vine vorba de recuperare. In timp ce te antrenezi, este eliberat in circulatie cortizol pentru a face fata stresului mecanic provocat de antremament. Este ceva normal! Si asta iti pune corpul intr-o stare catabolica (degradarea masei musculare).

In acelsi timp, corpul produce si testosteron, un hormon anabolizant. Sa optimizezi balanta testosteron/cortizol dupa antrenamente este foarte important pentru a te recupera si a creste. Imediat ce termini un antrenament, prioritatea devine scaderea nivelurilor de cortizol pentru ca blanta testosteron/cortizol sa se incline in favorea testosteronului. De aceea nutritia de dupa antrenamente este atat de importanta. Aceasta masa iti trece corpul din starea catabolica in cea anabolica. Dar, cafeaua face opusul!

Bei cafea dimineata pentru a avea energie. Pe masura ce bei cafea, glandele suprarenale produc cotizol. Acesta este un hormon stimulator, dar si catabolic. In perioade de stres, cortizolul iti este prieten. Iti pune corpul in starea lupta sau fugi. Cortizolul este hormonul care descompune proteine pentru energie, ideal inainte de o sesiune grea de indreptari. Dar cand bei cafea dupa antrenamente, poti prelungi starea catabolica

2 - Prospera pe cafea, dar nu supravietui cu ea

Cafeaua poate fi o sabie cu doua taisuri. Daca folosesti cafeaua pentru a iti dobori un nou record personal sau pentru a arde grasimea incapatanata, atunci prosperi pe cafea. Dar daca bei cafea de cateva ori pe zi pentru ca nu ai energie, atunci supravietuiesti cu cafea

Sa bei prea multa, prea des, te poate face dependent de cafea pentru energie. Te poti simti ciudat si obosit. Acestea sunt semne ca poate ai nevoie de o pauza de la cafea. 

Pentru a preveni aceasta dependenta poti lua ceva pentru glandele suprarenale. Cafeaua poate stresa glandele suprarenale si poate goli corpul de nutrienti. Pentru a preveni asta, ia rhodiola rosea. Este o planta adaptogena, adica ajuta corpul sa faca fata mai bine stresului (de orice fel) si implicit si sa gestioneze mai bine cafeaua pe care o bei zi de zi. 

3 - Metabolizezi greu sau usor cafeaua?

Nu vrei sa iti strici somnul! Majoritatea oamenilor nu dorm suficient sau suficient de odihnitor. Abuzul de cafea poate avea o legatura cu asta. 

Si geneticul joaca un rol in privinat cantitatii de cafea pe care o poti consuma. In special, enzima CYP1A12 este principala enzima responsabila de metabolismul cafeinei. Cei cu o enzima CYP1A2 foarte activa, metabolizeaza rapid cafeina (deci si cafeaua). Acestia pot sa bea o ceasca mare de cafea dupa cina si sa dorma fara probleme. Cei cu metabolism lent al cafeinei beau o ceasca de cafea dimineata si sunt anxiosi toata ziua si le este greu sa adoarma seara.

Daca tolerezi greu cafeina, nu mai bea cafea dupa pranz. Chiar si daca metabolizezi rapid cafeina, nu mai bea cafea dupa ora 15! Sa bei cafea prea tarziu in zi poate creste nivelurile de cortizol. Pe masura ce se apropie seara, cortizolul trebuie sa scada. Apusul este cel mai clar semn dat corpului ca trebuie sa sisteze productia de cortizol si sa o inceapa pe cea de melatonina, lucru critic pentru somn si recuperare. 

Referinte

  1. Hakkinen K, Pakarinen A, Alen M, Kauhanen H, Komi P. Neuromuscular and hor- monal adaptations in athletes to strength training in two years. J Appl Physiol 1988;65:2406-12.
  2. Guessous I, Dobrinas M, Kutalik Z, Pruijm M, Ehrett G, Maillard M, Bergmann S, Beckmann JS, Cusi D, Rizzi F, Cappuccio F, Cornuz J, Paccaud F, Mooser V, Gaspoz JM, Waeber G, Burnier M, Vollenweider P, Eap CB, Bochud M. Caffeine intake and CYP1A2 variants associated with high caffeine intake protect non-smokers from hypertension. Human Molecular Genetics, 2012, Vol. 21, No. 14 3283-3292.

Articole din aceiasi categorie

Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.