15 motive pentru care toate femeile ar trebui sa se antreneze cu greutati

Publicat in

Antrenamentele cu greutati vor transforma femeile in monstrii plini de muschi? Pe scurt, NU! Ce se intampla cu adevarat cand o femeie face antrenamente intense cu greutati? De ce este important si ce efecte va avea asupra corpului?

Slabire

1. Antrenamentele cu greutati ard grasime

Slabirea este un subiect important in comunitatea fitness, multe fete si femei incepand sa faca sport din acest motiv. Dar intregul proces poate fi redus la arderea grasimilor. Si construirea de masa musculara arde grasime! 

Jumatate de kilogram de grasime ocupa de 4 ori mai mult spatiu decat jumatate de kilogram de muschi! Este o modalitate clara de a intelege ideea ca muschii cantaresc mai mult decat grasimea, care evident este ceva neadevarat. Pe masura ce construiesti masa musculara si arzi grasimea in exces de pe corp, masa totala corporala iti scade. Nu toate femeiel scad semnificativ in greutate daca se antreneaza cu greutati, dar ard grasimea nedorita si isi tonifica musculatura. Chiar daca kilogramele raman la fel, talia ti se micsoreaza si formele devin mai sexy si ferme. 

2. Antrenamentele cu greutati iti cresc metabolismul

Un alt avantaj este cresterea metabolismului. Asta inseamna ca si cand te odihnesti, avand mai multi muschi arzi mai multe calorii si grasimi decat o femeie cu o masa musculara mai mica. Sa arzi grasimi cand stai in pat si te uiti la TV sau citesti suna bine, nu?

Cresterea fortei

Intr-o lume moderna plina de aparate, aplicatii si lucruri care simplifica viata in special fizic, ai nevoie cu adevarat sa fii puternica?

Da, ai! Antrenamentele cu greutati iti vor creste forta musculara, dar exista si alte beneficii. 

3. Risc scazut de osteoporoza datorita cresterii masei oasoase.

4. Tensiune arteriala mai mica.

5. Intarirea inimii si risc mai mic de boli cardiovasculare.

6. Risc mai mic de cancer de san prin reducerea nivelelor prea mari de estrogen.

7. Risc mai mic de diabet prin imbunatatirea sensibilitatii la insulina.

8. Scade LDL (colesterolul rau, cu densitate mica) si creste HDL (colesterolul bun, cu densitate mare).

9. Risc redus de accidentari.

10. Postura mai buna.

11. Flexibilitate mai mare. 

 crestere sani

Efecte psihologice

Antrenamentele cu greutati sunt dificile! Asta este adevarul. Cand faci o genuflexiune sau indreptare trebuie sa te chinui putin. Daca este usor atunci fie nu o faci corect, fie nu folosesti suficienta greutate. Alt avantaj al antrenamentelor de forta este ca iti dezvolta si duritatea mentala. Trebuie sa fii concentrata, alerta si cu o vointa de fier cand faci un exercitiu greu. Aceste caracteristici se devzolta si se intaresc alaturi de cele fizice. 

12. Antrenamentele de forta reduc stresul si anxietatea.

13. Antrenamentele de forta imbunatatesc somnul.

Daca ai probleme in a dormi incepi un program de antrenamente cu greutati si garantat situatia se va imbunatati. 

14. Esti mai pregatita sa faci fata situatiilor dificile cotidiene.

Pentru persoanele care nu au mai incercat antrenamente cu greutati pana acum poate suna ciudat, dar va pot spune din experienta personala ca este adevarat. Ridicarea de greutati provocatoare te pregateste mental si emotional pentru problemele inevitabile care apar in viata oricui. 

Un corp sanatos este un corp frumos

Campioana canadiana de CrossFit, Camille Leblanc-Bazinet spunea: "Femeile trebuie judecate dupa ce pot face, nu dupa cum arata. Majoritatea femeilor se antreneaza pentru a intra in anumite tipare feminine, cum crede societatea ca ar trebui sa arate, sa se miste si sa performeze. Dar este gresit; femeile trebuie sa se antreneze pentru ca vor si le face placere, nu pentru a atinge un standard impus de altii".

Are dreptate! Nu exista o definitie exacta a frumusetii. Antrenamentele cu greutati se masoara prin repetari si greutati si iti arata progresul intr-un mod obiectiv si clar. 

Masa musculara rezultata de la antrenamente iti va modela si tonifia corpul - si ca sa fim clari, nu te vor transforma in Hulk. Pe masura ce devii mai puternica corpul iti va deveni mai util, mai tonifiat si cu o conditie fizica mai buna. Te vei simti mai sanatoasa si vei arata la fel. Aceste caracteristici sunt atragatoare la oricine, femeie sau barbat. 

Femeile care se antreneaza strict pentru cat mai multa masa musculara au ca scop competitiile de culturism si dobandirea unui fizic pe masura. Fiecare este diferit si vrem, rezultate diferite, dar este important sa faci diferenta intre culturism si antrenamente cu greutati! Nu sunt acelasi lucru chiar daca folosesc aceleasi unelte (gantere, haltere, etc.). Culturistele se antreneaza ani de zile intr-un anume fel si folosesc substante anabolizante puternice pentru a arata cum arata. In plus au si o predispozitie genetica pentru asta! 

15. Vei arata mai tanara

Fiind un articol pozitiv, sa termin intr-o nota vesela. Imbatranirea cauzeaza deteriorarea celulelor si in consecinta creste nevoia de a se repara singure. Masa musculara incetineste degradarea celulelor, asa ca te vei simti si vei arata mai tanara, atata timp cat continui sa te antrenezi cu greutati. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Motivul #1 pentru ca femeile sa lucreze cu haltera Motivul #1 pentru ca femeile sa lucreze cu haltera Exista o vreme, nu cu mult in urma, cand femeile care se antreneau cu haltere in sala de forta, erau privite ca o curiozitate. Acum, din ce in ce mai multe femei isi fac loc sub haltera! Si este timpul ca acest trend sa creasca si mai mult! 27 Feb, 2020
probleme de sanatate unice sportivelor 4 probleme critice de sanatate care apar la sportive Cand vine vorba de razboiul dintre sexe sportul este marele egalizator. Performantele sunt similare atat la femei cat si la barbati. Dar femile sunt mai predispuse la riscuri atunci cand fac sport comparativ cu barbatii. Iata cum sa rezolvi patru din cele mai comune probleme. 24 Nov, 2016
Utilizeaza ciclul menstrual in favoarea ta.jpg Utilizeaza ciclul menstrual in favoarea ta Cum pot femeile sa se foloseaca de ciclul menstrual pentru a construi masa musculara si forta. 06 Jun, 2019
antrenament pentru modelarea unor picioare sexy Antrenament pentru picioare sexy si suple - faza 2 A doua parte a programului de antrenament pentru femeile care vor sa slabeasca la picioare. Aceasta faza se numeste faza de seturi agoniste. 06 Jul, 2017
de ce ca femeie nu reusesti sa slabesti si cum sa ai succes 10 deosebiri intre succesul la slabit si esec, la femei Acest articol despre succesul in slabire este dedicat doamnelor si domnisoarelor, dar poate fi aplicat oricui. Nu este vorba despre un truc magic care sa te slabeasca, ci despre dezvoltarea unei mentalitati orientate catre schimbare si sanatate. 01 Mar, 2018
antrenament fund bombat si tonifiat Hipertrofie pentru fesieri Un antrenament simplu dar extrem de eficient pentru cresterea si tonifierea fesierilor. Ideal pentru doamne si domnisoare dar si pentru barbatii care au curajul sa il incerce. 15 Dec, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.