Cancerul de san si activitatea fizica

Publicat in

Statisticile in privinta cancerului de san se agraveaza. Totusi exista speranta, un alt studiu demonstrand ca exercitiile fizice regulate sunt asociatie cu reducerea riscului de cancer de san.

Aceasta lucrare, publicata in "Cancer Epidemiol Biomarkers", face parte dintr-un studiu mai amplu  - "American Cancer Society Cancer Prevention Study II Nutritional Cohort" care a avut loc intre 1992 si 2009 si a inclus 4760 de participante. Perioadele lungi si numarul mare de participanti sunt mereu doi indicatori ai calitatii studiului. 

Participantele au fost femei trecute de menopauza, iar rezultatele studiului au aratat ca cele care faceau mult sport au avut un risc de cancer de san mai mic cu 25%. Chiar si cele care faceau un efot fizic moderat, mers 7 ore pe saptamana, au avut o descrestere a riscului de cancer de san cu 14%. Partea proasta este ca cele din grupul cu riscul cel mai redus (25%) au trebuit sa faca 42 de ore de exercitii fizce pe saptamana. Daca nu te dedici in totalitate acestui aspect, si nu ai mult timp liber la dispozitie, sansele sa reusesti sa ai un volum de efort fizic atat de mare sunt extrem de mici. 
Dar cum am spus deja, oricat ar dura efortul fizic, exista o scadere a riscului de cancer de san.

Desigur, ca intotdeauna, s-au observat aceste efecte facand exercitii fizice aerobe de joasa intensitate. Ar fi interesant sa se observe si impactul exercitiilor cu greutati asupra cancerului de san, raspunsul hormonal fiind foarte diferit de cel la exercitiile aerobe. 

Si un alt aspect important, persoanele care fac exercitii fizice mai des si regulat au de regula si obiceiuri mai sanatoase, precum o dieta mai bogata in fructe si legume si alte alimente integrale. 

Referinte

  1. Hildebrand J S, Gapstur S M, et al. Recreational Physical Activity and Leisure-Time Sitting in Relation to Postmenopausal Breast Cancer Risk. Cancer Epidemiol Biomarkers Prev 2013 October; 22 (10):1906-12. doi: 10.1158/1055-9965.EPI-13-0407

Articole din aceiasi categorie

cum iti maresti masa musculara ca femeie 5 sfaturi pentru femeile care vor sa isi mareasca masa musculara Femeile au dificultati in a isi creste masa musculara. Comparativ cu barbatii sunt mai putin predispuse la astfel de cresteri. Dar prin munca si rabdare isi pot si ele imbunatati aspectul fizic si isi pot creste semnificativ masa musculara. 05 Apr, 2018
antrenament pentru picioare sexy si suple la femei Picioare atletice pentru femei Orice femeie isi doreste picioare tonifiate si sexy. Cu alte cuvinte, picioare atletice, fara grasime si celulita. Aici afli ce trebuie sa faci pentru a dobandi astfel de picioare. 17 May, 2018
Femeile nu ar trebui sa faca antrenamente pe placa de echilibru Antrenamentele cu placa de echilibru - o pierdere de timp Este la moda ca instructorii de fitness sa isi puna clientele sa lucreze pe placa de echilibru, pentru a isi imbunatati echilibrul si a lucra muschii stabilizatori. Dar este o pierdere de timp; iata de ce! 26 Jan, 2017
exercitiu abdomen pentru incepatoare Scandura este pentru incepatoare Faimosul exercitiu numit scandura (plank), atat de indragit de doamenele si domnisoarele din orice sala, nu este prea eficient decat pentru incepatoare. Iata de ce si o alternativa mai buna. 13 Apr, 2017
gateste fara calorii pentru a slabi Slabire rapida pentru femei: retete cu zero calorii Sa slabesti este greu, mai ales cand viata se complica si simti nevoia de un "rasfat". Aici gasesti cateva retete care sa te ajute sa faci fata poftelor de alimente procesate, fara calorii si fara sentimente de vina. 22 Mar, 2018
Antremnament pentru femei, marirea pieptului Antrenament pentru partea superioara a pieptului Un antrenament al partii superioare a pieptului, deseori o zona neglijata de majoritatea femeilor. Este un antrenament foarte rapid, dar intens, alcatuit dintr-un set gigant. 15 Sep, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.