Un supliment care creste anabolismul

Publicat in

Daca controlezi mTOR controlezi intrerupatorul care declanseaza sinteza proteinelor in muschi, ca raspuns la antrenamentele cu greutati. Iata un supliment care face asta.

Acid fosfatidic (AF)

Aceasta molecula este o fosfolipida care regleaza mTOR (tinta mamalina a rapamicinei). Simplu spus, daca controlezi mTOR, controlezi intrerupatorul care porneste sinteza proteica in muschi ca raspuns la exercitiile fizice. Daca acest intrerupator este aprins, inseamna construire de muschi. Oprit, inseamna ca nu apar muschii! Atat de simplu este. AF se gaseste in mod natural in hrana, dar in cantitati foarte mici. 

Un studiu, facut pe 16 halterofili, a descoperit ca 750 mg de acid fosfatidic a crescut forta maxima la genuflexiuni si masa corporala. Alt studiu, care a utilizat tot 750 mg (doza impartita in doua, inainte si dupa antrenament), facut pe 28 de halterofili, a descoperit ca acidul fosfatidic a dus la acumularea de 1,3 kg de muschi, fata de grupul placebo. 

Si un alt stidu, care a folosit doze mai mici (250 si 375 mg) a ararat ca acidul fosfatidic a dus la crestea masei musculare slabe a femuralilor la un grup de 28 de barbati. 

Problema biodisponibilitatii

Pentru ca acidul fosfatidic sa functioneze, trebuie sa intre in celule musculare si sa se lege de mTOR. Poate actiona si indirect prin convertirea in acid liso-fosfatidic si atasarea de membrana musculara, ceea ce creste cantitatea de acid fosfatidic intracelular si activeaza mTOR. 

Dar, surse diferite de acid fosfatidic pot avea cantitati variate de acizi grasi saturati si nesaturati si asta influenteaza actiunea acidului fosfatidic. Doi acizi grasi saturati nu activeaza mTOR, dar un acid gras saturat si unul nesaturat o fac.

Chemi Nutra, un producator american de materii prime pentru suplimente, a dezvoltat o forma nesaturata de acid fosfatidic. Asta inseamna ca se absoarbe pe cale orala, avand o biodisponibilitte foarte mare, care duce la o activare mTOR de 8 ori mai mare si care persista 7 ore. Asadar, foloseste suplimente cu acid fosfatidic care au materia prima de la Chemi Nutra sau care folosesc forme cu acizi saturati si nesaturati sau doar nesaturati.

Referinte

  1. Smeuninx B, Nishimura Y, McKendry J, Limb M, Smith K, Atherton PJ, Breen L. The effect of acute oral phosphatidic acid ingestion on myofibrillar protein synthesis and intracellular signaling in older males. Clin Nutr. 2019 Jun;38(3):1423-1432. doi: 10.1016/j.clnu.2018.06.963. Epub 2018 Jun 21
  2. Guillermo Escalante, Michelle Alencar, Bryan Haddock si Phillip Harvey. The effects of phosphatidic acid supplementation on strength, body composition, muscular endurance, power, agility, and vertical jump in resistance trained men. J Int Soc Sports Nutr. 2016; 13: 24. Published online 2016 Jun 2. doi: 10.1186/s12970-016-0135-x
  3. Gonzalez AM, Sell KM, Ghigiarelli JJ, Kelly CF, Shone EW, Accetta MR, Baum JB, Mangine GT. Effects of phosphatidic acid supplementation on muscle thickness and strength in resistance-trained men. Appl Physiol Nutr Metab. 2017 Apr;42(4):443-448. doi: 10.1139/apnm-2016-0564. Epub 2017 Jan 5.
  4. Zegarlińska J, Piaścik M, Sikorski AF, Czogalla A. Phosphatidic acid - a simple phospholipid with multiple faces. Acta Biochim Pol. 2018;65(2):163-171. doi: 10.18388/abp.2018_2592. Epub 2018 Jun 18.

Articole din aceiasi categorie

Daca esti hardgainer iti trebuie urmatoarele suplimente nutritive Suplimente nutritive pentru hardgaineri Sustine efortul din sala de forta si eficientizeaza dieta folosind aceste suplimente nutritive pentru hardgaineri, care iti vor mari cresterile musculare. 14 Feb, 2016
Mai mult hormon de crestere pentru a arata mai bine si mai tanar 11 metode naturale de a mari nivelurile de hormon de crestere Hormonul de crestere uman este unul din cei mai importanti hormoni din corp cand vorbim de masa musculara, nivele mici de grasime si aspect fizic placut. Este si un hormon cheie in mentinerea sanatatii si longevitatii. Iata 11 metode naturale de a iti mari productia de hormon de crestere. 07 Nov, 2016
Suplimentele cu carbohidrati te pot ajuta sa ai mai multi muschi A te suplimenta cu carbohidrati sau a nu te suplimenta cu carbohidrati? Carbohidratii si suplimentele cu carbohidrati au fost arma secreta a sportivilor de performanta de decenii. Dar sunt ei necesari oricui? Se poate face performanta si fara carbohidrati? Afla daca trebuie sau nu sa te bazezi pe carbohidrati, in functie de efortul pe care il faci. 14 Feb, 2016
Citrulina malat te ajuta sa te recuperezi mai rapid dupa efort Citrulina malat ajuta la o recuperare mai rapida Citrulina malat protejeaza muschii de oboseala si ii ajuta sa se recupereze mai rapid dupa un antrenament intens. 14 Feb, 2016
Acizii grasi omega-3 arzator de grasimi inedit Acizii grasi omega-3: arzator de grasimi inedit Cand te gandesti la suplimente care ard stratul adipos, cu siguranta nu iti vine in cap uleiul de peste bogat in omega-3. Dar se pare ca acizii grasi omega-3 sunt foarte eficienti in arderea surplusului de grasime din corp. 18 Feb, 2019
L-carnitina supliment de slabire sau mit L-carnitina: supliment de slabire sau mit? Este l-carnitina un mit sau un supliment de slabire eficient? Afla ce spune stiinta despre beneficiile suplimentarii cu l-carnitina. 07 Sep, 2020
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.