Un supliment care creste anabolismul

Publicat in

Daca controlezi mTOR controlezi intrerupatorul care declanseaza sinteza proteinelor in muschi, ca raspuns la antrenamentele cu greutati. Iata un supliment care face asta.

Acid fosfatidic (AF)

Aceasta molecula este o fosfolipida care regleaza mTOR (tinta mamalina a rapamicinei). Simplu spus, daca controlezi mTOR, controlezi intrerupatorul care porneste sinteza proteica in muschi ca raspuns la exercitiile fizice. Daca acest intrerupator este aprins, inseamna construire de muschi. Oprit, inseamna ca nu apar muschii! Atat de simplu este. AF se gaseste in mod natural in hrana, dar in cantitati foarte mici. 

Un studiu, facut pe 16 halterofili, a descoperit ca 750 mg de acid fosfatidic a crescut forta maxima la genuflexiuni si masa corporala. Alt studiu, care a utilizat tot 750 mg (doza impartita in doua, inainte si dupa antrenament), facut pe 28 de halterofili, a descoperit ca acidul fosfatidic a dus la acumularea de 1,3 kg de muschi, fata de grupul placebo. 

Si un alt stidu, care a folosit doze mai mici (250 si 375 mg) a ararat ca acidul fosfatidic a dus la crestea masei musculare slabe a femuralilor la un grup de 28 de barbati. 

Problema biodisponibilitatii

Pentru ca acidul fosfatidic sa functioneze, trebuie sa intre in celule musculare si sa se lege de mTOR. Poate actiona si indirect prin convertirea in acid liso-fosfatidic si atasarea de membrana musculara, ceea ce creste cantitatea de acid fosfatidic intracelular si activeaza mTOR. 

Dar, surse diferite de acid fosfatidic pot avea cantitati variate de acizi grasi saturati si nesaturati si asta influenteaza actiunea acidului fosfatidic. Doi acizi grasi saturati nu activeaza mTOR, dar un acid gras saturat si unul nesaturat o fac.

Chemi Nutra, un producator american de materii prime pentru suplimente, a dezvoltat o forma nesaturata de acid fosfatidic. Asta inseamna ca se absoarbe pe cale orala, avand o biodisponibilitte foarte mare, care duce la o activare mTOR de 8 ori mai mare si care persista 7 ore. Asadar, foloseste suplimente cu acid fosfatidic care au materia prima de la Chemi Nutra sau care folosesc forme cu acizi saturati si nesaturati sau doar nesaturati.

Referinte

  1. Smeuninx B, Nishimura Y, McKendry J, Limb M, Smith K, Atherton PJ, Breen L. The effect of acute oral phosphatidic acid ingestion on myofibrillar protein synthesis and intracellular signaling in older males. Clin Nutr. 2019 Jun;38(3):1423-1432. doi: 10.1016/j.clnu.2018.06.963. Epub 2018 Jun 21
  2. Guillermo Escalante, Michelle Alencar, Bryan Haddock si Phillip Harvey. The effects of phosphatidic acid supplementation on strength, body composition, muscular endurance, power, agility, and vertical jump in resistance trained men. J Int Soc Sports Nutr. 2016; 13: 24. Published online 2016 Jun 2. doi: 10.1186/s12970-016-0135-x
  3. Gonzalez AM, Sell KM, Ghigiarelli JJ, Kelly CF, Shone EW, Accetta MR, Baum JB, Mangine GT. Effects of phosphatidic acid supplementation on muscle thickness and strength in resistance-trained men. Appl Physiol Nutr Metab. 2017 Apr;42(4):443-448. doi: 10.1139/apnm-2016-0564. Epub 2017 Jan 5.
  4. Zegarlińska J, Piaścik M, Sikorski AF, Czogalla A. Phosphatidic acid - a simple phospholipid with multiple faces. Acta Biochim Pol. 2018;65(2):163-171. doi: 10.18388/abp.2018_2592. Epub 2018 Jun 18.

Articole din aceiasi categorie

Cate tipuri de creatina exista Tipuri de creatina Care supliment cu creatina este cea mai buna optiune? In acest articol vom analiza principalele tipuri de creatina, si vom stabili daca creatina monohidrat este inca cea mai buna. 14 Feb, 2016
nivele prea mari de shbg inseamna nivele mici de testosteron liber Nivelurile mari de SHBG inhiba cresterile musculare SHBG (sex hormone binding globulin) este o proteina care se leaga de hormonii sexuali, in special testosteron si estradiol. Acest lucru ne poate afecta negativ cresterile in masa musculara, pentru ca se reduce mediul anabolic din corp. Iata cateva metode de a reduce SHBG. 14 Feb, 2016
suplimente utile pentru oricine 5 suplimente pe care ar trebui sa le ia toata lumea Suplimentele nutritive fac parte din fitness si wellness, si exista cateva care devin indispensabile pentru a arata bine si a fi sanatos, in contextul alimentelor din ce in ce mai procesate si secate de nutrienti. Iata 5 suplimente care vor ajuta pe oricine le foloseste. 26 Sep, 2016
antiinflamatoare non-steroidiene dupa efort fizic - nocive Cat de nocive sunt antiinflamatoarele non-steroidiene pentru sportivi Aspirina si ibuprofenul sunt medicamente des folosite de sportivi pentru a combate inflamatiile si a reduce durerile care pot aparea la antrenamente. Dar acestea nu sunt benefice cuiva care face sport si ar trebui evitate. 13 Apr, 2016
prohormoni 1 Prohormoni pt. 1 Multi au auzit de prohormoni, dar putini stiu exact ce sunt, cum se folosesc si mai ales unde anume se incadreaza, la suplimente sau la substante interzise in sport. Ne-am gandit ca printr-o serie de articole sa facem putina lumina in acest subiect controversat. 14 Feb, 2016
L-carnitina creste nivelele de testosteron liber Imbunatatirea utilizarii testosteronului cu L-carnitina L-carnitina poate ajuta la o utilizare mai buna a principalului hormon anabolic al corpului, testosteronul. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.