Top 10 alimente care ard grasimile

Publicat in

Cate 10 alimente din fiecare grupa alimentara, care te ajuta sa te mentii sanatos si sa arzi cat mai multe grasimi.

Multi se intreaba ce mananca cineva care mentine un procent al grasimii corporale format dintr-o singura cifra. Dar, in acelasi timp, vor sa fie luati de mana si sa li se spuna exact ce sa manance, atunci cand vor sa se defineasca sau sa slabeasca. De aceea am decis sa fac aceasta lista cu top 10 alimente sanatoase care ard grasimile. Nu voi da meniuri exacte si nici cantitati, doar voi lista alimentele. Cantitatile difera mult de la persoana la persoana, depind de tipul somatic, metabolism, nivel de efort, etc.

Tintiti sa consumati o varietate cat mai mare de fructe si legume in fiecare saptamana, asa ca listele nu sunt batute in cuie - diversificati! Alimentele din liste sunt cele mai comune si mai recomandate. Vreau si sa scot in evidenta ca desi nu cred ca dietele extrem de sarace in carbohidrati sunt necesare sau utile pe termen lung, studiile si realitatea au aratat ca sunt cateva avantaje mari ale dietelor cu continut moderat spre mic de carbohidrati si consum mai mare de proteine, in special cand este forba de slabit. Aceste avantaje inseamna: apetit redus, efect termogen mai mare al alimentelor si un control "automat" mai bun al caloriilor.

De regula, reducerea carbohidratilor drastica se face inainte de concursuri de culturism sau fitness; cu alte cuvinte, atunci cand se vrea o definire foarte pronuntata si rapida. In special carbohidratii proveniti din surse cu amidon, si cerealele provenite din grane, sunt primii care se duc. Legumele si vegetalele fibroase trebuie mentinute in cantitati mari, alaturi de cantitati inseamnate de proteina slaba, cantitati mici de fructe si cantitati decente de acizi grasi esentiali.

Specific din nou, ca cele de sus nu sunt batute in cuie; adica nu este obligatoriu sa  mancati astfel. Important este sa mancati ce va face placere, si sa aveti posibilitatea de a varia meniul regulat. Ca regula generala, orice dieta hipocalorica functioneaza la slabit, daca nu este total idioata! Cel putin pe termen scurt.

Nu este atat despre dezbaterea carbohidrati multi - carbohidrati putini, cat despre controlul caloriilor totale. Principala problema este ca dietele restrictive, si mentinerea unui deficit caloric sunt lucruri dificile pentru marea parte a oamenilor, iar majoritatea nu reusesc sa se tina de o astfel de dieta si pana la urma esueaza.

Cred ca atentia noastra nu trebuie sa fie indreptata spre dezbateri de genul dieta x vs. dieta y, ci mai degraba catre urmatoarele intrebari:

  • cum putem alcatui un program nutritional care sa ne placa sa fie sanatos si care sa ne permita sa slabim?
  • cum putem alcatui un program nutritional care sa ne ajute sa mentinem controlul caloriilor?
  • cum putem alcatui un program nutritional care sa poate fii urmat mult timp?


Iata un bun raspuns: mancati o varietate mare de alimente cu o densitate mare de nutrienti sanatosi, si o denstitate mica de calorii, care sa va placa si sa se incadreze in liniile mentinerii sanatatii, slabirii si constructiei de masa musculara!

Iata listele cu alimentele prin care puteti reusi cele tocmai enumerate. Dupa o perioada de mancat astfel, este chiar o placere si pare ciudat sa mananci altceva. Nu uitati ca obiceiurile merg in ambele directii: "obiceiurile proaste sunt usor de format si greu de trait cu ele, obiceiurile bune sunt greu de format si usor de trait cu ele".

Sunt listate in ordinea consumului. Adica, daca ovazul este in varful listei, inseamna ca este bine sa fie consumat zi de zi, dar sunt listate si in ordinea in care imi plac mie. Asa ca voi puteti varia!

Top 10 carbohidrati amidonosi si cereale integrale:

  • fulgi de ovaz integral;
  • orez brun;
  • cartofi dulci;
  • musli (fara indulcitori);
  • cartofi albi;
  • paine 100% integrala;
  • paste 100% integrale;
  • fasole;
  • igname (mai greu, dar se gasesc la noi in hipermarketuri);
  • crema de orez cu cereale (un aliment pentru nou-nascuti - nu contine gluten);

Top 10 legume:

  • broccoli;
  • sparanghel;
  • spanac;
  • salate verzi;
  • rosii;
  • ardei (orice culoare);
  • ceapa;
  • ciuperci;
  • castraveti;
  • dovlecei;

Top 10 surse de proteine slabe:

  • albus de ou (oua intregi in cantitati limitate);
  • pudra proteica whey sau caseina;
  • piept de pui;
  • somon;
  • piept de curcan;
  • capac de pulpa de vita (partea cea mai slaba din pulpa de vita);
  • muschi de vita;
  • carne de curcan slaba (in afara de piept);
  • carne de bivol;
  • pastrav;

Top 10 fructe:

  • grapefruit;
  • mere;
  • coacaze;
  • pepene galben;
  • portocale;
  • banane;
  • piersici;
  • struguri;
  • zmeura;
  • ananas;


NOTA: trebuie incluse si grasimi sanatoase, precum nuci, alune de padure, arahide, migdale, fistic, ulei de masline extra virgin, seminte de in, avocado, etc.

De asemenea, se pot manca si produse lactate, nu am nimic impotriva lor (de exemplu, eu mananc fulgii de ovaz cu iaurt degresat). Se mai poate manca si lapte degresat, sau branza proapsata de vaca, degresata, sau branza degresata in general. Observati, regula de baza la lactate este sa fie degresate.

In ultimul rand, dar la fel de important, aderenta la dieta este de 95%. Adica, de 2-3 ori pe saptamana puteti consuma orice vreti (pizza, carne grasa, un desert preferat, etc.). Incercati sa stai departe de fast food-uri mari, precum McDonald's sau KFC. Dincolo de partea cu ingrasaul contin substante atat de toxice incat este ca si cum ati manca plastic. Sigur nu fac bine la silueta, si mai sigur nu fac bine sanatatii.

Sper ca va placut articolul, si tineti minte ca alimentele de mai sus sunt orientative. Pentru a putea avea un stil de viata sanatos, si a slabi repede, trebuie sa gasiti alimente sanatoase care sa va placa, pentru a putea urma o astfel de dieta cel putin pe termen mediu. Numai in categoria legumelor si fructelor sunt alte zeci de posibilitati, asa ca bucurati-va de toate!

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Aceste sfaturi nutritionale si de antrenament au ingrasat lumea si au ingreunat slabirea, si cu toate astea apar peste tot in media 13 minciuni care au facut lumea grasa si bolnava Nutritia, mai ales partea legata de slabit si sanatate, este plina de non-sens. Am strans in acest articol cele mai rele exemple, dar lista a fii putut fii mult mai mare. Iata topul 13 al minciunilor si miturilor care au facut lumea mai grasa si mai nesanatoasa. 14 Feb, 2016
Dieta de ciclizare a carbohidratilor atuncic and vrei sa slabesti Dieta de ciclizare a carbohidratilor Slabeste mai usor ciclizand carbohidratii intr-o modalitate simpla si eficienta: in functile de zilele si intensitatea antrenamentelor. Fara batai de cap, fara planuri complicate. 24 May, 2017
cum sa slabesti mancand mai putini carbohidrati Despre carbohidrati, slabire, performanta si sanatate Vorbim despre carbohidrati, cum trebuie mancati ca sa slabesti si sa arati mai bine, sa fii sanatos si sa ai performante fizice cat mai inalte. Cel mai bun articol despre carbohidrati pe care il vei citi! 31 Oct, 2018
cum te opresti sa nu mananci orice dupa antrenament De ce imi este foame dupa antrenamente? Cateodata incepi sa visezi la o pizza mare spre finalul antrenamentului? Incepi sa ai fantezii cu mancare si simti ca ai putea manca continuu ore in sir? Afla de aici de ce si cum sa eviti asta. 04 Jul, 2018
Antrenamente de slabire dovedite stiintific Antrenamente de slabire dovedite stiintific Slabeste mai rapid si capata o conditie fizica mai buna intr-un timp scurt prin implementarea acestor antrenamente de slabire sustinute de stiinta! 13 May, 2020
6 metode extreme deslabit 6 feluri de a suferi pentru a slabi Vrei sa slabesti si nu iti este frica de ceva suferinta? Nu ai nevoie decat de gantere, haltere si greutatea proprie. Incearca aceste exercitii dupa fiecare antrenament la sala si vei ajunge la procente de grasime dintr-o singura cifra! 28 Sep, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.