Slabeste mergand

Publicat in

Mersul poate incinera grasimile, fie ca este facut afara sau pe o banda de alergare inclinata!

Antrenamentele de conditionare intense au devenit standardul pentru a avea forma fizica si a slabi. Dar cum ramane cu o alta activitate foarte eficienta la arderea grasimilor, si anume mersul?

Pentru cei care au ceva muschi, se antreneaza regulat cu greutati si vor sa se mai defineasca putin, mersul poate completa perfect programul de antrenament cu greutati. 

10 beneficii ale mersului pe jos

1 - Nu adauga stres

Spre deosebire de HIIT si conditionarile fizice, mersul adauga foarte putin stres pe corp. Combina cateva antrenamente HIIT cu sesiuni de ridicat greutati si te poti supraantrena rapid.

Foarte greu sa te supraantrenzi mergand! Nu se acumuleaza stres, poti merge pe jos o groaza fara probleme. Durerile de tibii pot fi o problema, dar rar, iar daca ai grija sa nu mergi pe o banda inclinata prea tare, sau daca mergi afara ai niste incaltari decente, nu ar trebui sa apara nicio problema. 

2 - Mersul te ajuta sa te refaci dupa antrenamente

Dupa ce faci o plimbare te simti mai bine, nu mai rau, iar efectele sunt imediate! Creste fluxul de sange, ceea ce te va ajuta sa te recuperezi dupa accidentari si chiar antrenamente.

Unii spun ca mersul are si efect asupra coloanei vertebrale, ajutand la alinierea nervilor astfel incat sa conduca optim impulsurile electrice. De aceea mersul ajuta la restaurarea muschilor indurerati si rigizi. 

3 - Arde numai grasime si aproape delco muschi

Mersul este o activitate fizica de joasa intensitate, ceea ce inseamna ca arde in mare parte doar grasime. Da, sa mergi 10 minute nu prea arde multa grasime, dar mergi minim 4-8 ore pe saptamana si cantitatea de grasime arsa creste! 

Faptul ca nu arde masa musculara este cel mai important pentru tine! Exercitiile de mare intensitate, mai ales de tip cardio, folosesc mai ales glucoza penru energie. In mod normal nu este o problema, corpul utilizand glicogenul din muschi. 

Dar daca esti la o dieta de slabire si te antrenezi cu greutati, glicogenul muscular este deja la niveluri mici. Daca adaugi si cardio intens, corpul va elibera cortizol pentru a converti aminoacizii in glucoza! Acesti aminoacizi pot veni din muschi! 

Pentru cineva cu multi muschi este o problema, pentru ca ce forma de energie stocata ai mai multa din acea sursa se va arde cel mai mult. Daca ai multa grasime corpul va arde rapid din ea. Daca ai mai multi muschi, corpul va arde din ei! 

4 - Nu cauzeaza conversia fibrelor musculare

Mersul stimuleaza fibrele musculare de tipul I, nu pe cele de tipul II. HIIT foloseste mai ales pe cele de tipul II, dar tinde sa le converteasca in cele de putere medie, tipul IIa, in loc de cele mai puternice, tipul IIb sau IIx.

Un interval de 30 de secunde poate parea scurt pentru cardio, dar este lung pentru cineva axat pe forta si putere si corpul se va adapta corespunzator. 

5 - Poate creste capacitatea aeroba si fizica

Mersul alert nu te va face maratonist, dar iti creste VO2 max. 

Sa mergi cu 5.5 km/h pe o banda inclinata, fara sa te tii de manere, nu este atat de simplu precum suna. Sa faci asta des iti poate duce VO2 max in raza de 50+, ideal pentru cei care fac efort mare cu greutati. 

6 - Eliberare de stres

Mersul este o activitate buna penru a petrece ceva timp cu tine si a iti limpezi mintea. De regula, dupa ce termini o sesiune de mers te simti mai bine si viata pare mai frumoasa.

7 - Este functional

"Functional" a capatat tot felul de conotatii, dar un inteles al sau este acesta: o activitate care imita si imbunatateste viata de zi cu zi. Mersul poate fi cea mai functionala activitate pe care o faci pentru ca deplasarea in spatiu este vitala pentru oameni.

8 - Are impact mic pe articulatii si nu prea poti gresi

Mersul este usor si cu impact mic, asa ca nici genunchii tai sensibili, nici spatele indurerat, nu vor fi afectate de mers. Poate chiar ajuta la ameliorarea lor. 

De preferat este sa mergi pe afara, dar daca o faci pe o banda de alergare ai grija sa nu te tii de manere, in special cand ai grad de inclinatie. 

9 - Pentru un sportiv de forta este mai bun decat alergatul

Alergatul sau joggingul au si ele beneficii, dar pentru cineva axat pe antrenamente de forta, nu sunt foarte utile. Alergatul are un impact negativ asupra puterii (forta exploziva). Si cu cat ai o greutate mai mare cu atat alergatul are un impact mai mare asupra corpului. Nu vorbesc de sprinturi aici, ci de alergat la intensitate scazuta.

10 - Il poti face pe stomacul gol

Teoria din spatele antrenamentelor pe stomacul gol este ca daca corpul nu are carbohidrati, va arde grasime pentru energie. De aceea mersul este activitatea perfecta pentru asta. 

Sa faci HIIT cand nu ai mancat este o greseala pentru ca va arde o multime de muschi - asta daca ai ceva muschi pe tine. 

Singurul dezavantaj al mersului

Mersul consuma mult timp. Pentru a slabi, ai nevoie de minim 3 ore de mers pe saptamana, ideal fiind de la 6 in sus. Te poti plimba pe afara sau poti merge pe banda de alergare, timp in care poti asculta muzica, te poti uita la TV, etc. 

Petreci cel putin 3-6 ore pe saptamana uitandu-te la TV. In loc de asta, mergi! 

Cum sa te apuci de treaba!

Mergi! Este simplu. Iesi afara si fa plimbari cat mai lungi. Daca ai si ceva dealuri in intinerariu, cu atat mai bine. Incearca ca fiecare sesiune sa dureze undeva la de 30 minute. 

Daca nu poti face asta afara, mergi la sala pe o banda de alergare si adauga si inclinatie, care poate varia (la fel si viteza de mers). 

Incearca sa introduci plimbari de mers alert de cate 10 minute, dupa mese. Macar 3 astfel de plimbari pe zi. Asta reduce rezistenta la insulina, ceea ce creste capacitatea corpului tau de a arde grasimi!

Adevarul este ca pentru a slabi nu trebui sa privesti mai departe de cele doua picioare pe care le ai deja! Asa ca pune mana si...mergi! 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Fa aceste exerctii numite complexe pentru a slabi eficient si foarte rapid La naiba cu cardio! Patru complexe pentru a slabi Complexele sunt o serie de exercitii legate in lant, fara niciun pic de pauza intre ele. Pot fii folosite atat pentru arderea grasimilor cat si pentru cresterea masei musculare. Daca vreti sa incercati cateva tehnici hardcore de slabire, intrati aici! 14 Feb, 2016
Slabeste folosind franghiile de lupta Slabeste folosind franghiile de lupta Sunt o unealta eficienta, dar multi fac aceeasi greseala cand le folosesc. Iata cum sa te lupti cu franghiile pentru a slabi eficient. 03 Oct, 2018
trucuri pentru a manca mai putin 13 sfaturi stiintifice despre cum sa mananci mai putin Cand vrei sa slabesti trebuie sa fii foarte atent la mancare. Ultimul lucru pe care il vrei este sa mananci prea mult fara sa iti dai seama. Aici gasesti 13 metode dovedite stiintific ca opresc mancatul instinctiv si te ajuta sa iti controlezi mai bine portiile. 10 Aug, 2016
Metabolismul este cel care te impiedica sa slabesti sau nu faci ce trebuie? Este de vina metabolismul pentru ca nu slabiti? Cu totii stim pe cineva care mananca dezordonat si orice le pica in mana, dari nu se ingrasa. Pe de alta parte, ii stim si pe cei care parca sunt "blestemati", orice mananca se depune pe ei sub forma de grasime. Asa ca vine intrebarea: aceste exemple din lumea reala demonstreaza o mare prapastie metabolica intre diferiti indivizi? 14 Feb, 2016
slabeste folosind antrenamente strongman modificate Antrenamentele strongman te ajuta sa slabesti Antrenamentele strongman nu sunt doar pentru sportivii profesionisti. Iata de ce aceasta metoda unica de antrenament te poate ajuta sa slabesti, sa construiesti masa musculara si sa fii in cea mai buna forma a vietii tale. 13 Dec, 2017
Cate tipuri de fitness exista Tipuri de fitness Fitness-ul este un stil de viata si nu numai un termen. Inseamna a ramane sanatosi atat cu corpul cat si cu mintea. Pentru a se atinge un nivel complet de bunastare trebuie urmarit un anumit tipar de exercitii, dieta si relaxare, zi de zi. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.