Suplimentele cu cafeina va pot ajuta sa slabiti

Publicat in

Daca esti supraponderal si vrei ceva care sa iti dea mai multa energie, dar si sa te ajute sa arzi ceva extra calorii, cautarile tale au luat sfarsit: este una din cele mai folosite substante din intreaga lume, cofeina.

Daca esti supraponderal si vrei ceva care sa iti dea mai multa energie, dar si sa te ajute sa arzi ceva extra calorii, cautarile tale au luat sfarsit: este una din cele mai folosite substante din intreaga lume, cafeina (sau cofeina).

Ce este cafeina?

Cafeina este un alcaloid din grupa purinelor, care stimuleaza sistemul nervos central, crescand pentru o perioada de timp atentia. Este agentul psihoactiv legal, cel mai des folosit. Cafeina se gaseste in boabele, fructele sau frunzele a peste 60 de plante, de aceea cafeina nu poate fii inclusa pe lista de ingrediente a unui supliment sau mancare, in schimb veti vedea listate astfel de ingrediente: guarana, mate, ciocolata sau cacao, Camelia sinensis (ceaiul verde), nuci de Kola. Unele din aceste plante, surse de cafeina, contin si alti stimulanti, precum teofilina si teobromina.

Cel mai des uz al cafelei este pentru a mentine vigilenta mentala sau pentru a alunga oboseala mentala. Dar, poate avea si mai multe aplicatii.

Cafeina este folosita pentru a combate oboseala mentala si fizica rezultata in urma antrenamentelor (atat sportive cat si militare), dar si pentru sustinerea altor probleme legate de exercitiile sub tensiune si sprijinirea resintetizarii glicogenului.

In plus, cafeina se poate regasi si in suplimentele pentru slabit, bauturi energizante, si combinata cu analgezice pentru tratamentul durerilor de cap.

Este cafeina sigura?

In general, cafeina este recunsocuta ca fiind sigura. Dar, abilitatea fiecarui individ de a suporta cafeina, difera. Unele persoane manifesta efecte secundare imediat dupa ingerarea unei cantitati mici de cafeina, in timp ce altii pot bea o oala intreaga de cafea in decursul unei zile, si sa se simta ok (dar nu este recomandat).

Doze de 250 - 300 mg sau mai mult, pe zi, pot duce la ritm cardiac neregulat si la dificultati in a dormi. Consumul de cantitati extreme, de 10-14 grame pe zi (sau 200 mg per kilogram corp) poate duce si la moarte.

Este recomandat ca femeile insarcinate sa consume sub 300 mg de cafea pe zi. Cafeina in doze mari poate duce la avorturi spontane, malformatii si nasteri premature.

Medicii recomanda urmatoarelor categorii de persoane sa evite cafeina de tot: cei cu probleme de anxietate, cei cu probleme cardiace, cei cu glaucom si cu tensiune arteriala crescuta. Cafeina poate creste riscul aparitiei efectelor secundare cand este consumata concomitent cu unele medicamente precum efedrina sau pseudoefedrina.

De aceea, este bine sa va sfatuiti cu doctorul daca banuiti ca, cafeina va poate afecta unele probleme medicale pe care le aveti, sau poate interactiona cu medicamente pe care le folositi.

Multe suplimente si bauturi nu precizeaza doza de cafeina pe care o contin. Dozele variaza de la sub 200 mg cu pana la peste 800 mg. Dar majoritatea se inscriu in jurul valorii de 200 mg.

Cum pot suplimentele cu cafeina sa sustina slabirea:

  1. Cafeina poate sprijini procesul de lipoliza (descompunerea grasimilor).
  2. Cafeina poate sprijini cresterea temporara a termogenezei. Cafeina singura, sau in combinatie cu alte suplimente, poate creste metabolismul, ridicand arderea caloriilor. Retineti ca acest efect poate fi diminuat la persoanele care consuma cafea in mod regulat, mai ales la cei care consuma peste 300 mg pe zi.
  3. Cafeina functioneaza in combinatie cu ceaiul verde. Putini sunt cei care se indoiesc ca ceaiul este una din bauturile minune ale naturii. In ceea ce priveste suplimentele pentru slabit, se pare ca o combinatie de ceai verde si cafeina, duce la un efect sinergetic de ardere a grasimilor. Se pare ca aceata combinatie duce la cresterea nivelului de norepinefrina, care la randul ei stimuleaza descompunerea tesutului adipos.

Sfaturi suplimentare pentru a spori arderea caloriilor:

Adauga diverse activitati vietii de zi cu zi

Nu luati in deradere caloriile arse prin activitatile de zi cu zi precum curatatul interiorului masinii (decat sa te duci la spalatorie sa faca asta altcineva in locul tau), mersul pe jos, in detrimentul mersului cu masina, curatenia in casa, etc. Chiar daca te duci zilnic la sala, cel putin o ora pe zi, tot este vital sa ai si activitati in restul zilei. Mai ales cei care au un serviciu sedentar.

Adauga intervale

Daca faci cardio, adauga si intervale o data sau de doua ori pe saptamana. Prin cresterea intensitatii (in acest caz varierea ei) intervalele te vor ajuta sa arzi mai multe calorii.

Ridica greutati ca sa cresti

Prin adaugarea de tesut muscular, creste tesutul activ, cel care consuma calorii chiar si atunci cand stai.

Cel mai bun mod de a slabi este printr-o buna dieta si exercitii fizice. Cafeina singura nu te va ajuta sa dai jos kilogramele in plus. Dar, folosita corespunzator, iti poate da un avant in privinta performantelor sportive cat si in arderea caloriilor.

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.