Masa musculara mai mare asociata cu risc mai scazut de mortalitate

Publicat in

Culturistii si cei care urmaresc sa isi creasca masa musculara au si un motiv legat de sanatate, pe langa aspectul fizic: masa musculara mai mare este asociata cu un risc mai mic de a muri de boli de inima.

Cercetatorii de la David Geffen School of Medicine din cadrul UCLA au descoperit ca bolnavii de inima care aveau masa musculara mai mare si nivele mai mici de grasime aveau un risc mai scazut de a muri fata de persoanele cu alta compozitie a corpului (raportul dintre masa musculara si grasime). Aceste descoperiri sugereaza si ca indiferent de nivelele de grasime ale unui individ, masa musculara mai mare ajuta la scaderea riscului de moarte.

Aceste descoperiri arata importanta compozitiei corpului pentru a determina riscul de mortalitate la pacienti bolnavi de inima, dar si riscul de a dezvolta boli cardiovasculare la persoane sanatoase.

Studiul

In trecut, studii similare au fost facute, dar pentru a determina compozitia corpului s-a folosit metoda numita scala de impedanta bioelectrica. Atunci s-a constatat ca masa musculara poate avea un efect protectiv asupra sanatatii la persoanele sanatoase, atat in privinta mortalitatii cat si a bolilor metabolice. Acest studiu continua cercetarile din domeniu, dar foloseste o tehnica mult mai avansata si riguroasa de a determina compozitia corpului, numita absorbiometrie duala cu raze X. 

In plus, au fost analizate date de la National Health and Nutrition Examination Survey colectate intre anii 1999 si 2004, de la 6451 de participanti care aveau diferite forme de boli cardiovasculare. Fiecare subiect a fost inclus in una din urmatoarele categorii:

  • masa musculara scazuta/masa adipoasa scazuta
  • masa musculara scazuta/masa adipoasa crescuta
  • masa musculara crescuta/masa adipoasa scazuta
  • masa musculara crescuta/masa adipoasa crescuta

Cei din categoria cu masa musculara crescuta si masa adipoasa scazuta au avut cel mai MIC risc de mortalitate, fie din cauza unor boli de inima, fie din cauza altor boli. Pe locul doi s-au clasat cei cu nivele crescute de muschi si nivele crescute de grasime (dar aici este important si raportul exact dintre masa musculara si cea adipoasa).

Cum cei cu masa musculara mai mare aveau si indexul de masa corporala mai mare, s-a putut explica si "paradoxul obezitatii", care spune ca cei cu index de masa corporala mare au risc mai mic de mortalitate. 

Studiul evidentiaza si importanta mentinerii si dezvoltarii masei musculare, in loc de concentrarea numai pe scaderea in greutate. Acest aspect poate prelungi viata, chiar si la cei care deja sufera de boli cardiovasculare. 

Ca urmare a descoperirilor din studiu autorii au incurajat medicii sa recomande pacientilor implicarea in exercitii de rezistenta (cu greutati) ca parte dintr-un stil de viata sanatos. 

Nu mai este nevoie sa spunem ca pentru cei care sunt sanatosi, indiferent de varsta, antrenamentele cu greutati si evitarea ingrasarii excesive sunt cele mai bune arme pentru a se proteja de bolile de inima si metabolice!

Referinte

  1. Dr. Preethi Srikanthan, Dr. Tamara Horwich, Dr. Chi-hong Tseng. Relation of Muscle Mass and Fat Mass to Cardiovascular Disease Mortality. American Journal of Cardiology. 2016; 117 (8): 1355 DOI: http://www.ajconline.org/article/S0002-9149(16)30155-2/abstract

 

Articole din aceiasi categorie

Trebuie sa stai o ora in sala de forta ca sa ai rezultate? Mituri: regula de o ora Poate ca ati auzit ca un antrenament de culturism nu trebuie sa dureze mai mult de o ora, ideal 45 de minute, pentru a nu favoriza aparitia hormonilor catabolici.. Dar este doar un mit, sau exista ceva real in aceasta afirmatie? 14 Feb, 2016
melodii metallica pentru sala de forta 20 dintre cele mai bune cantece Metallica pe care sa te antrenezi Iti place sa asculti muzica ta preferata cand te antrenezi, nu ce se baga in sala de forta? Iata 20 dintre cele mai motivante cantece Metallica pe care sa indoi fiarele in doua si sa iti depasesti recordurile personale. 28 Jun, 2016
test la rower Testul fizic pe care oricine merge la sala trebuie sa il treaca Cum stai cu conditia fizica generala? Crezi ca bine? Testeaza asta azi! Iata cum! 06 Nov, 2018
informatii despre steroizzi din lumea profesionistilor 2 Dosarele steroizilor vol. 2 Al doilea volum din populara serie de articole Dosarele steroizilor. Afla raspunsul la unele intrebari considerate tabu, legate de lumea steroizilor si substantelor dopante. 14 Feb, 2016
Cum sa iti protejezi spatele cand faci indreptari Cum sa iti protejezi spatele cand faci indreptari Indreptarile au inceput sa revina in forta in salile de fitness, si asta este bine. Dar sunt inca multi care le fac incorect sau se tem ca isi vor accidenta spatele. Aici gasesti explicatii privind tehnica corecta de a face indreptari in siguranta. 06 Feb, 2018
cum sa iti imbunatatesti performanta la indreptari 10 secrete privind indreptarile Exista ceva primordial, care te satisface pana in maduva oaselor, atunci cand faci indreptari cu greutati mari. Iata cateva secrete pentru a creste kilogramele cu care poti face indreptari si a beneficia la maxim de pe urma acestui exercitiu grozav. 09 May, 2017
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.