Masa musculara mai mare asociata cu risc mai scazut de mortalitate

Publicat in

Culturistii si cei care urmaresc sa isi creasca masa musculara au si un motiv legat de sanatate, pe langa aspectul fizic: masa musculara mai mare este asociata cu un risc mai mic de a muri de boli de inima.

Cercetatorii de la David Geffen School of Medicine din cadrul UCLA au descoperit ca bolnavii de inima care aveau masa musculara mai mare si nivele mai mici de grasime aveau un risc mai scazut de a muri fata de persoanele cu alta compozitie a corpului (raportul dintre masa musculara si grasime). Aceste descoperiri sugereaza si ca indiferent de nivelele de grasime ale unui individ, masa musculara mai mare ajuta la scaderea riscului de moarte.

Aceste descoperiri arata importanta compozitiei corpului pentru a determina riscul de mortalitate la pacienti bolnavi de inima, dar si riscul de a dezvolta boli cardiovasculare la persoane sanatoase.

Studiul

In trecut, studii similare au fost facute, dar pentru a determina compozitia corpului s-a folosit metoda numita scala de impedanta bioelectrica. Atunci s-a constatat ca masa musculara poate avea un efect protectiv asupra sanatatii la persoanele sanatoase, atat in privinta mortalitatii cat si a bolilor metabolice. Acest studiu continua cercetarile din domeniu, dar foloseste o tehnica mult mai avansata si riguroasa de a determina compozitia corpului, numita absorbiometrie duala cu raze X. 

In plus, au fost analizate date de la National Health and Nutrition Examination Survey colectate intre anii 1999 si 2004, de la 6451 de participanti care aveau diferite forme de boli cardiovasculare. Fiecare subiect a fost inclus in una din urmatoarele categorii:

  • masa musculara scazuta/masa adipoasa scazuta
  • masa musculara scazuta/masa adipoasa crescuta
  • masa musculara crescuta/masa adipoasa scazuta
  • masa musculara crescuta/masa adipoasa crescuta

Cei din categoria cu masa musculara crescuta si masa adipoasa scazuta au avut cel mai MIC risc de mortalitate, fie din cauza unor boli de inima, fie din cauza altor boli. Pe locul doi s-au clasat cei cu nivele crescute de muschi si nivele crescute de grasime (dar aici este important si raportul exact dintre masa musculara si cea adipoasa).

Cum cei cu masa musculara mai mare aveau si indexul de masa corporala mai mare, s-a putut explica si "paradoxul obezitatii", care spune ca cei cu index de masa corporala mare au risc mai mic de mortalitate. 

Studiul evidentiaza si importanta mentinerii si dezvoltarii masei musculare, in loc de concentrarea numai pe scaderea in greutate. Acest aspect poate prelungi viata, chiar si la cei care deja sufera de boli cardiovasculare. 

Ca urmare a descoperirilor din studiu autorii au incurajat medicii sa recomande pacientilor implicarea in exercitii de rezistenta (cu greutati) ca parte dintr-un stil de viata sanatos. 

Nu mai este nevoie sa spunem ca pentru cei care sunt sanatosi, indiferent de varsta, antrenamentele cu greutati si evitarea ingrasarii excesive sunt cele mai bune arme pentru a se proteja de bolile de inima si metabolice!

Referinte

  1. Dr. Preethi Srikanthan, Dr. Tamara Horwich, Dr. Chi-hong Tseng. Relation of Muscle Mass and Fat Mass to Cardiovascular Disease Mortality. American Journal of Cardiology. 2016; 117 (8): 1355 DOI: http://www.ajconline.org/article/S0002-9149(16)30155-2/abstract

 

Articole din aceiasi categorie

principiile weider - baza masei musculare Principiile Weider - baza masei musculare Joe Weider este omul care a pus bazele fitness-ului. Principiile sale de antrenament stau la baza a tot ce faci acum in sala de forta. Daca le aplici cum trebuie progresele in privinta masei musculare sunt garantate. 25 Jul, 2018
sfaturi pentru a te antrena precum un campion Sfaturi pentru un fizic de campion - antrenamente A doua parte din seria de articole privind cele mai bune sfaturi pentru a avea un fizic de campion. De data aceasta toate sfaturile tin de antrenamente. 16 May, 2017
Odihneste-te catre castiguri musculare uriase Odihneste-te catre castiguri musculare uriase Numarul de seturi, de repetari si metodele de intensificare sunt mereu in mintea ta cand te antrenezi pentru cresterea muschilor. Dar perioadele de odihna dintre seturi? La ele nu prea te gandesti, nu? Acestea sunt la fel de importante ca ceilalti factori, cand vine vorba de cresterea masei musculare. 26 Feb, 2019
Accidentari la umeri si cum sa le eviti 8 modalitati prin care sa eviti accidentarile la umeri Sanatatea umerilor si evitarea durerilor articulare sunt lucruri la fel de importante precum alegerea celor mai bune exercitii sau suplimentarea cea mai eficienta. Accidentarile umerilor iti pot da toate planurile peste cap, si iti pot opri progresele in ceea ce priveste masa musculara si forta. 14 Feb, 2016
teste pentru culturisti ca sa isi vada conditia fizica Testul de o mila pentru culturisti Orice culturist ar trebui sa poata trece acest test cu usurinta. Daca iti place sa te antrenezi cu greutati si nu poti trece testul de o mila (1,6 km), atunci ai ceva de munca! 15 Aug, 2017
6 sfaturi pentru tricepsi mai mari 6 sfaturi pentru tricepsi mai mari Ai tricepsii mici si sfrijiti? Atunci probabil ai bratele mici - tricepsii fiind cei care dau marime bratelor. Iata cum sa rezolvi asta! 04 Jun, 2019
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.