Masa musculara mai mare asociata cu risc mai scazut de mortalitate

Publicat in

Culturistii si cei care urmaresc sa isi creasca masa musculara au si un motiv legat de sanatate, pe langa aspectul fizic: masa musculara mai mare este asociata cu un risc mai mic de a muri de boli de inima.

Cercetatorii de la David Geffen School of Medicine din cadrul UCLA au descoperit ca bolnavii de inima care aveau masa musculara mai mare si nivele mai mici de grasime aveau un risc mai scazut de a muri fata de persoanele cu alta compozitie a corpului (raportul dintre masa musculara si grasime). Aceste descoperiri sugereaza si ca indiferent de nivelele de grasime ale unui individ, masa musculara mai mare ajuta la scaderea riscului de moarte.

Aceste descoperiri arata importanta compozitiei corpului pentru a determina riscul de mortalitate la pacienti bolnavi de inima, dar si riscul de a dezvolta boli cardiovasculare la persoane sanatoase.

Studiul

In trecut, studii similare au fost facute, dar pentru a determina compozitia corpului s-a folosit metoda numita scala de impedanta bioelectrica. Atunci s-a constatat ca masa musculara poate avea un efect protectiv asupra sanatatii la persoanele sanatoase, atat in privinta mortalitatii cat si a bolilor metabolice. Acest studiu continua cercetarile din domeniu, dar foloseste o tehnica mult mai avansata si riguroasa de a determina compozitia corpului, numita absorbiometrie duala cu raze X. 

In plus, au fost analizate date de la National Health and Nutrition Examination Survey colectate intre anii 1999 si 2004, de la 6451 de participanti care aveau diferite forme de boli cardiovasculare. Fiecare subiect a fost inclus in una din urmatoarele categorii:

  • masa musculara scazuta/masa adipoasa scazuta
  • masa musculara scazuta/masa adipoasa crescuta
  • masa musculara crescuta/masa adipoasa scazuta
  • masa musculara crescuta/masa adipoasa crescuta

Cei din categoria cu masa musculara crescuta si masa adipoasa scazuta au avut cel mai MIC risc de mortalitate, fie din cauza unor boli de inima, fie din cauza altor boli. Pe locul doi s-au clasat cei cu nivele crescute de muschi si nivele crescute de grasime (dar aici este important si raportul exact dintre masa musculara si cea adipoasa).

Cum cei cu masa musculara mai mare aveau si indexul de masa corporala mai mare, s-a putut explica si "paradoxul obezitatii", care spune ca cei cu index de masa corporala mare au risc mai mic de mortalitate. 

Studiul evidentiaza si importanta mentinerii si dezvoltarii masei musculare, in loc de concentrarea numai pe scaderea in greutate. Acest aspect poate prelungi viata, chiar si la cei care deja sufera de boli cardiovasculare. 

Ca urmare a descoperirilor din studiu autorii au incurajat medicii sa recomande pacientilor implicarea in exercitii de rezistenta (cu greutati) ca parte dintr-un stil de viata sanatos. 

Nu mai este nevoie sa spunem ca pentru cei care sunt sanatosi, indiferent de varsta, antrenamentele cu greutati si evitarea ingrasarii excesive sunt cele mai bune arme pentru a se proteja de bolile de inima si metabolice!

Referinte

  1. Dr. Preethi Srikanthan, Dr. Tamara Horwich, Dr. Chi-hong Tseng. Relation of Muscle Mass and Fat Mass to Cardiovascular Disease Mortality. American Journal of Cardiology. 2016; 117 (8): 1355 DOI: http://www.ajconline.org/article/S0002-9149(16)30155-2/abstract

 

Articole din aceiasi categorie

utilitatea antrenamentelor cu gantere Ghid pentru antrenamentele cu gantere Ganterele fac parte din lumea antrenamentelor de forta. Dar cati stiu avantajele si dezavantajele folosirii ganterelor si cum se folosesc cel mai eficient pentru a dobandi masa musculara si forta maxima. Afla totul din acest mic ghid despre antrenamentele cu gantere. 10 Apr, 2018
Recuperarea dupa efort fizic este foarte importanta, ai grija sa o faci corect Cum iti dai seama daca te recuperezi corect Daca faci un test simplu in fiecare dimineata, poti stii daca sa te duci la sala si sa dai totul din tine, sau sa fii mai conservator. 14 Feb, 2016
exercitii pe care sa le eviti in sala de forta 5 exercitii pe care n-ar trebui sa le faci...niciodata Exercitiile prezentate in acest articol, desi pot fii eficiente in dezvoltarea masei musculare, sunt foarte distructive cu articulatiile, de aceea implica un risc prea mare, si nu ar trebui utilizate niciodata. 14 Feb, 2016
Cum iti afecteaza sexul performantele sportive Sex, haltere si performante Ar trebui sa te abtii de la sex inainte de o competitie sportiva? Cum afecteaza sexul nivelele testosteronului? Poti castiga masa musculara daca faci sex des? Si este adevarat ca femeile au antrenamente mai eficiente dupa sex? Afla raspunsurile aici! 14 Feb, 2016
Principii pentru hipertrofia maxima a bratelor 5 principii pentru cresterea maxima a bratelor Daca muncesti de ceva vreme pentru brate mai mari dar nu ai rezultatele dorite incearca sa implementezi in antrenamente aceste 5 principii. Cu siguranta vei avea parte de progrese noi. 28 Feb, 2017
este pomparea musculara importanta pentru cresterile musculare? Cat de importanta este pomparea? Vrei sa stii daca este necesar sau nu sa iti pompezi muschii la antrenamente pentru a construi masa musculara? Citeste acest articol. 06 Mar, 2018
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.