Mananca mai multe capsune

Publicat in

Capsunele sunt un superaliment, care te pot ajuta sa ai o sanatate mai buna a insulinei, sa ai inflamatii reduse, si implicit sa arati si sa te simti mai bine.

Mananca mai multe capsune pentru a avea o sanatate mai buna a insulinei si mai putine inflamatii. Cercetarile arata ca a manca mese bogate in carbohidrati si grasimi duce la cresterea inflamatiilor in corp si o mai proasta sensibilitate la insulina prin cresterea stresului oxidativ. Continutul mare de antioxidanti al capsunelor poate contracara aceste efecte negative.

Un studiu publicat in "British Journal of Nutrition" a pus adulti supraponderali sa manance o masa bogata in carbohidrati si moderata in grasimi, alaturi de o bautura placebo sau una care continea capsune. Adaugarea bauturii de capsune la masa a dus la o reducere semnificativa a raspunsului insulinic si cei care au consumat aceasta bautura au avut biomarkerii specifici inflamatiilor mai mici decat cei care au consumat bautura placebo.

Motivele pentru raspunsul insulinic mai bun dupa masa vin din continutul mare de antioxidanti al capsunelor, sub forma de vitamina C, glutation si antocianine -  toate acestea fiind antioxidanti foarte puternici. 

Cand un individ prezinta inflamatii cronice in corp exista si o rezistenta mai mare la insulina, o stare care se regaseste alaturi de obezitate si diabet. Alimentele bogate in antioxidanti, precum capsunele, sunt o aditie mai mult decat necesara la mesele deloc ideale, bogate in carbohidrati si grasimi, dar se pot adauga oricarei diete pentru a imbunatati metabolismul.

Studiul a folosit 10 grame de pudra de capsune inghetate, nu capsune proaspete, ceea ce indica ca pudra de capsune inghetate si sucul proaspat de capsune reprezinta alternative viabile la capsunele proaspete. Ideal este sa se consume capsune proaspete, crescute ecologic, acestea avand cel mai mare grad de antioxidanti. Evitati capsunele conventionale, care nu sunt crescute in sisteme ecologice, acestea avand cele mai mari nivele de pesticide dintre toate fructele!

Si alte fructe pot fi adaugate dietei pentru a imbunatati sensibilitatea la insulina si a scadea inflamatiile, precum afine, zmeura, coacaze, merisoare. 

REFERINTE:

  1. Edirisinghe, I., Katarzyna, B., et al. Strawberry Anthocyanin and its Association with Postprandial Inflammation and Insulin. British Journal of Nutrition. 2011. 106, 913­922.

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Alimentele saanatoase trebuie sa faca parte din dieta oricui, dar si ele pot avea unele efecte secundare...ciudate! 11 efecte secundare ciudate ale unor alimente sanatoase Alimentele pe care le mananci zi de zi iti influenteaza mai mult decat sanatatea si felul in care arati. Vezi ce reactii ciudate pot aparea daca mananci unele alimente considerate foarte sanatoase. 14 Feb, 2016
Culturistii arunca galbenusurile oualelor de decenii? Dar este asta necesar sau pur si simplu arunca nutrienti pe apa sambetei? Albusul si galbenusul de ou Stim despre oua ca este un aliment de calitate. Stim despre albusul de oua ca este o sursa excelenta de proteine. Si mai stim despre galbenus ca este bine sa il evitam pentru a nu ne ingrasa si mari colesterolul. In privinta primelor afirmatii toata lumea este de acord; dar in ceea ce priveste galbenusul, exista anumite dezbateri. 14 Feb, 2016
Fii mai sanatos mancand mai bine Sfaturi nutritionale pentru o sanatate mai buna Chiar daca stii ce alimente iti fac bine si ce alimente iti fac rau, probabil ca nu stii toate trucurile pentru a profita la maxim de alimentele sanatoase pe care le mananci zi de zi. Afla de aici 7 artificii nutritionale care iti vor imbunatati sanatatea. 14 Feb, 2016
Mananca mai multe proteine de calitate fara a manca si grasimi nocive 6 surse de proteine fara grasimi nocive Sase surse de proteine vegetale, care nu au pic de grasimi nesanatoase. Sunt ideale pentru cei care isi fac griji in privinta stratului adipos, sau pentru vegetarieni. Cu aceste alimente iti vei lua portia zilnica de grasimi sanatoase si le vei evita pe cele nocive. 14 Feb, 2016
erectii mai puternice daca bei suc de rodie Bea asta pentru erectii mai puternice Un suc care iti poate da erectii tari ca piatra? Suna prea bine? Iata despre ce este vorba! 14 May, 2017
fructele de padure un aliment foarte sanatos pentru sportivi Mananca mai multe fructe de padure Fructele de padure sunt printre cele mai puternice alimente de pe planeta. Daca faci sport si iti pasa de cum arati trebuie sa le incluzi in dieta ta. Aici gasesti 14 motive pentru a manca fructe de padure cat mai des. 22 Oct, 2017
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.