Nu mesteca guma

Publicat in

Guma de mestecat nu ar trebui sa existe pentru sportivi si pentru cineva care vrea sa arate bine. Iata de ce!

Guma de mestecat face parte din uneltele de mentinere a igienei orale. Dar, cel mai bine ramai la periuta de dinti si apa de gura. Mestecarea gumei declanseaza unele procese in corp care iti afecteaza negativ eforturile de a arata mai bine si de a fi mai sanatos. 

1) Cresterea grasimii pliurilor cutanate suprailiace

Indiferent daca guma pe care o mesteci este cu sau fara zahar, va afecta glicemia si hormoni precum insulina si cortizolul, care sunt responsabili de reglarea nivelelor de zahar din sange.

Factorul cheie aici este gustul dulce. Acesta declanseaza o reactie neurochimica; daca gusti ceva dulce, creierul raspunde prin instiintarea corpului ca zaharuri sunt in drum spre stomac, intestine si apoi sange. Gustul dulce are un impact mai mic decat mancatul zaharului in sine, dar impactul nu este deloc nesemnificativ. S-a demonstrat ca este suficient sa gusti ceva dulce ca procesul de slabire sa incetineasca, si in special arderea grasimii de pe solduri, grasime care conform antrenorului Charles Poliquin, inventatorul BioPrint este in stransa corelatie cu managementul zaharurilor din sange.

Acelasi lucru este valabil si in cazul bauturilor dietetice, fara zahar. Pot creste grasimea corporala, in special a pliurilor cutanate suprailiace. 

2) Activarea tractului digestiv

Gustul dulce si mestecatul vor declansa salivarea. Acesta este primul pas al sistemului nostru digestiv. Stimularea digestiei afecteaza sistemul nervos autonom. Scade activitatea sistemului nervos simpatic si o creste pe cea a sistemului nervos parasimpatic, ceea ce inseamna ca incetineste functiile cognitive si ne relaxeaza. 

La fel ca atunci cand navigam pe internet din fata unui calculator sau telefon. Fenomenul este asemanator cu lipsa de energie care apare dupa o masa copioasa de carbohidrati. Relaxarea este importanta, mai ales seara, dar in timpul zilei, inainte si in timpul antrenamentelor poate descreste performanta fizica si randamentul.

3) Descresterea mobilitatii soldurilor si puterii lantului posterior

Mestecatul continuu cauzeaza tensiune in muschii mandibulei, in special in muschiul maseter, muschiul pterigoidian si muschiul temporal. Pe langa deficitele de atentie si concentrare, tensiunea din acesti muschi poate duce si la descresterea performantelor fizice.

Dr. George Goodheart, un chiropractician american care a creat domeniul kinesiologiei aplicate cu mai bine de 50 de ani in urma, a descoperit o legatrua neurologica intre performanta muschilor mandibulei si muschii soldurilor; adica, cu cat exista mai multa tensiune in mandibula, cu atat mai multa tensiune exista si in zona soldurilor pentru ca sistemul nervos controleaza aceste parti ale corpului intr-o maniera partial cuplata. In sporturile de forta, precum antrenamentele in salile de forta si fitness, sau in sporturile de alergare si sprinting, muschii soldurilor si lantul posterior sunt cruciale.

Mestecatul constant de guma poate duce la o pierdere a mobilitatii soldurilor si o putere scazuta a lantului posterior - ceea ce creste sansele de accidentari si te incetineste - din cauza obosirii cailor nervoase care sunt impartite de mandibula si solduri.

4) Reducerea calitatii somnului

Tensiunea din muschii mandibulei este corelata negativ cu calitatea somnului. Mestecatul constant de guma poate duce sau inlesni aparitia burxismului, adica inclestarea dintilor in afara de mestecatul hranei, si este asociat cu frecarea fortata a dintilor intre ei, in special in timpul somnului. Bruxismul este printre cele mai comune probleme legate de somn. Relaxarea muschilor falcilor poate imbunatati calitatea somnului si a nu mesteca guma este cea mai usoara modalitate de a face asta.

Asa ca, in concluzie: nu mesteca guma

 

Referinte

  1. Diet sodas cause weight gain
  2. Don´t chew gum by Coach Wolfgang Unsoeld.  July 4, 2015.

Articole din aceiasi categorie

Beneficiile branzei pentru sanatate Beneficiile branzei Chiar daca lumea a inceput sa se trezeasca si sa nu se mai teama de grasimi, branza integrala (cea grasa, nu degresata) inca este vazuta prost de multe persoane preocupate de sanatate. Este timpul sa indreptam lucrurile! Branza este un aliment sanatos! Iata de ce! 22 Oct, 2018
Nu te lasa pacalit de apa alcalina si apa ionizata Stii deja ca este important sa bei suficienta apa. Si ca este rau sa fii deshidratat. Dar sigur ai auzit ca cel mai indicat este sa bei apa alcalina! Sa vedem de ce apa alcalina este o mare pacaleala vanduta la suprapret! 23 Jun, 2019
sportivii trebuie sa evite deficientele de nutrienti si sa se hraneasca sanatos Evita deficientele de nutrienti Deficientele de nutrienti sunt foarte comune in zilele noastre si iti afecteaza negativ sanatatea dar si metabolismul si felul cum arati. Iata ce sa faci pentru a combate deficientele nutritionale moderne. 05 Nov, 2017
Proteine pentru vegetarieni: cum sa alegi cele mai bune surse Proteine pentru vegetarieni: cum sa alegi cele mai bune surse Cum sa mananci suficiente proteine este o intrebare pusa de oricine mananca vegetarian, vegan sau incearca sa consume cat mai putine produse animale. Aici gasesti un raspuns amplu si detaliat. 23 May, 2021
cei care tin dieta paleo pot manca cartofi Cartofii sunt paleo Nu trebuie sa renunti la cartofi daca urmezi o dieta Paleo. Cartofii sunt paleo si oricum nu te vor ingrasa! 16 Dec, 2018
Ce alimente sa mananci inainte sa te bagi la somn 5 alimente pe care sa NU le mananci inainte de culcare Iata 5 alimente pe care sa nu le mananci inainte de culcare, pentru ca iti vor distruge fizicul si chiar si somnul. In articol vei gasi si 5 alternative cu care sa iti potolesti poftele alimentare. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.