Consumul oualelor alaturi de legume crude creste valoarea nutritiva

Publicat in

Toata lumea stie ca ouale sunt un adevarat aliment minune. Dar se pare ca aportul nutritiv poate fi crescut si mai mult, prin consumul de legume crude alaturi de oua.

Exista suficiente date stiintifice care sa sustina ideea conform careia a consuma oua intregi gatite alaturi de legume creste absortia carotinoidelor. Intr-un raport recent, din 2015, Comitetul de Sfaturi Nutritionale a redus semnificativ avertizarile legate de consumul de oua intregi si riscul de crestere al colesterolului. 

Persoanele din societatile moderne consuma prea putine legume si plante; prin aceste noi descoperiri apar noi metode de a consuma mai multe plante si legume punand in valoare si benefiiciile nutritionale ale galbenusurilor. 

Studiul de care vorbim a evaluat efectul consumului de oua  alaturi de salate din legume crude. 16 tineri sanatosi au mancat trei versiuni de salate - una fara oua, una cu o omleta facuta dintr-un ou si jumatate, si una cu o omleta facuta din 3 oua. Cei care au consumat cantitatea cea mai mare de oua alaturi de salata compusa din rosii, morcovi rasi, spanac tanar, salata verde si goji, au sporit absortia carotinoidelor de 3-9 ori. Efectul este unul foarte semnificativ. Carotioidele din salata prezentata mai sus includ betacaroten, alfacaroten, licopen, luteina si zeaxantina, ultimele doua facand parte si din compozitia gabenusurilor. 

Un studiu asemanator a aratat ca adaugarea de uleiuri presate la rece la salate alcatuite din mixuri de legume crude, sporeste de asemenea absortia carotinoidelor.

Data viitoare cand mananci o salata ia in considerare sa adaugi si un ou gatit la legume. Nu numai ca vei avea un aport mai mare de zeaxantina, din galbenusuri, dar si valoarea nutritiva a legumelor este imbunatatita. 

Aceste descoperiri vor fi rpezentate si la Intalnirea Anuala a Societatii Americane de Nutritie din 2015. Cercetatorii care auf acut studiu cerd ca efectele benefice osbervate la indivizii tineri dine xperiment se pot aplica la populatia generala, indiferent de varsta. Experimentele viitoare vor include si cercetari asupra altor nutrienti solubili in grasimi precum vitamina E sau D, care in teorie benefciaza si ei  de o absortie sporita atunci cand in dieta sunt incluse galbenusurile de oua. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

de ce dietele vegetariene si vegane sunt o idee proasta De ce dietele vegane si vegetariene sunt o idee proasta Chiar daca este optiunea fiecaruia, dietele vegane si vegetariene (adica lipsite complet de alimente de provenienta animala) au unele avantaje dar foarte multe dezavantaje. In acest articol vom discuta obiectiv despre dietele vegane si de ce multi oameni de stiinta le considera daunatoare sanatatii. 14 Feb, 2016
Cele mai bune fructe si legume disponibile toamna Cele mai bune fructe si legume ale toamnei Poate ca recoltele verii au fost culese de mult, dar asta nu inseamna ca nu te poti incarca de nutrtienti avand de ales dintre multe fructe si legume delicioase, specifice toamnei. 14 Feb, 2016
Culturistii arunca galbenusurile oualelor de decenii? Dar este asta necesar sau pur si simplu arunca nutrienti pe apa sambetei? Albusul si galbenusul de ou Stim despre oua ca este un aliment de calitate. Stim despre albusul de oua ca este o sursa excelenta de proteine. Si mai stim despre galbenus ca este bine sa il evitam pentru a nu ne ingrasa si mari colesterolul. In privinta primelor afirmatii toata lumea este de acord; dar in ceea ce priveste galbenusul, exista anumite dezbateri. 14 Feb, 2016
Ce sa mananci pentru a fi mai bun in pat 5 alimente pentru sex mai bun Poate crezi ca afrodiziacele sunt doar placebo. Dar exista dovezi ca unele alimente au .... aplicatii in dormitor. 14 Feb, 2016
Alimente care dau dependenta si te imbolnavesc Top 10 alimente care creeaza dependenta Alimentele de aici iti pot da peste cap o dieta bine calculata din cauza gradului mare de dependenta pe care il induc. Invata de ce alimente sa te feresti pentru a iti putea urma mai usor dieta, indiferent ca vrei masa musculara fara grasime sau sa slabesti. 16 May, 2016
5 alimente sanatoase pe care le arunci la gunoi 5 alimente sanatoase pe care le arunci la gunoi Stii ce parte din legumele pe care le mananci sa tai si ce parte sa arunci? S-ar putea sa ai surprize! O planificare minima va deschide usa unor noi posibilitati nutritionale. 02 Dec, 2018
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.