Bea bere pentru a fi sanatos!

Publicat in

Noi cercetari ne arata ca cea mai populara bautura din lume are unele proprietati surprinzator de benefice pentru sanatate.

Tine-te bine de scaun pentru ca vei primi niste vesti cutremuratoare: se pare ca berea poate fi considerata un "aliment sanatos". Gata, gata...termina cu aplauzele si uralele de bucurie! Sterge-ti lacrima ce tocmai ti s-a scurs pe obraz, esti barbat in toata firea. Sa trecem peste acest moment!

Vinul rosu are parte de toata atentia cand vine vorba de bauturi alcoolice sanatoase, dar nici berea nu sta deloc rau. La fel ca vinul, berea este plina de polifenoli (peste 35) care au proprietati de protectie a inimii, pe langa o multitudine de alte beneficii. 

Pe cand vinul contine nutrienti precum calciu, fier, magneziu, potasiu, zinc si mangan, berea pune in joc si niacina, B5, B12, folat, seleniu si silicon. Berea contine si peptide imuno-modulatoare si proteine. 

Recent au aparut dovezi stiintifice surprinzatoare in privinta berii, care arata ca aceasta poate imbunatati sensibilitatea la insulina, sugerand ca "burta de bere" atat de faimoasa este cauzata de abuzul de un lucru benefic! 

Despre ce este vorba

Cercetatoarea Luciana Nogueira a recrutat 15 barbati sanatosi cu varste intre 20 si 57 de ani, pentru trei studii de 30 de zile fiecare. In primele 30 de zile barbatii au mancat ca de obicei, dar fara a consuma niciun fel de bauturi alcoolice. Apoi, pentru urmatoarele 30 de zile barbatii au consumat 330 ml/zi de bere fara alcool. 

In ultima perioada de 30 de zile, barbatii au baut 330 ml/zi de bere cu alcool.

Ce s-a descoperit

Surprinzator, a fost o mare diferenta intre consumul de bere cu alcool si bere fara alcool, cea cu alcool avand mai multe beneficii pentru sanatate:

  • Berea cu alcool a redus semnificativ nivelele de insulina si glicemia pe ajunat. 
  • Berea cu alcool a redus semnificativ rezistenta la insulina.

Berea fara alcool nu a facut niciunul din aceste doua lucruri. Dar, ambele tipuri de bere au inrautatit proportia dintre HDL (colesterolul bun) si LDL (colesterolul rau) si au crescut nivelele de trigliceride; aceste efecte sunt in contrast cu alte studii care au aratat ca berea are efecte benefice asupra profilului lipidic. 

Modificarea negativa a raportului HDL/LDL nu a fost semnificativa din punct de vedere statistic si nu trebuie luata in considerare daca esti sanatos si analizele de sange nu iti sunt extrem de proaste. 

Cum sa folosesti informatiile despre bere

Se pare ca a bea zilnic putina bere, timp de 30 de zile, pe langa aportul de nutrienti, aduce si o sensibilitate la glucoza mai buna, la barbatii sanatosi. Aceasta sensibilitate este un lucru bun, inseamna ca mai mult din ceea ce mananci se transforma in muschi, nu in grasime! 

Bazat pe acest studiu, se pare ca efectele benefice asupra sensibilitatii la insulina au mai mult de a face cu alcoolul in sine (din moment ce berea fara alcool nu a prezentat niciun beneficiu), nu cu polifenolii continuti de bere. 

Berea folosita in studiu a fost de tip pilsner, care tinde sa fie mai usoara cu un gust puternic de hamei si o aroma florala. Cantitatea folosita a fost de 330 ml pe zi, adica sticlele mici de bere (alea pe care dai multi bani cand mergi la club!). Berea folosita a avut 16 grame de alcool pe sticla. Morala este sa nu te simti vinovat daca bei cate o bere mica din cand in cand. Totusi ai grija la caloriile continute, si acestea se numara la totalul zilnic. 

Referinte

  1. Nogueira, Luciana C., et al. "Moderate Alcoholic Beer Consumption: The Effects on the Lipid Profile and Insulin Sensitivity of Adult Men," Journal of Food Science, Epub, June, 2017.

Articole din aceiasi categorie

Alimente procesate contra alimente neprocesate Alimente procesate contra alimente neprocesate Multi nu cunosc diferentele adevarate dintre alimentele procesate si cele neprocesate, si ce implicatii majore au asupra sanatatii. Un subiect extrem de important pentru oricine se preocupa de sanatate si felul cum arata! Sa vedem despre ce este vorba! 08 Dec, 2019
Consuma carne de vita slaba pentru a iti reduce tensiunea arteriala Carnea macra de vita scade tensiunea arteriala Tensiunea arteriala este foarte importanta pentru oricine si cu atat mai mult pentru cineva care face sport. Iata cum o sursa excelenta de proteine si savoare, carnea de vita, te poate ajuta si sa tii tensiunea arteriala sub control. 14 Feb, 2016
Mananca oua impreuna cu legume pentru o asimilare mai buna Consumul oualelor alaturi de legume crude creste valoarea nutritiva Toata lumea stie ca ouale sunt un adevarat aliment minune. Dar se pare ca aportul nutritiv poate fi crescut si mai mult, prin consumul de legume crude alaturi de oua. 14 Feb, 2016
Nu manca conform acestor sfaturi daca vrrei sa fii sanatos, sa ai muschi si energie Cele mai proaste sfaturi nutritionale din istorie An de an apar noi trenduri nutritionale si diete la moda, unele mai stupide decat altele. Aici incercam sa facem o lista cu cele mai proaste sfaturi nutritionale care au existat vreodata in istoria fitness-ului. 14 Feb, 2016
Cei Care Au Revolutionat Jocul, recenzia stiintifica The Game Changers, recenzia stiintifica The Game Changers, recenzia stiintifica, Cei care au revolutionat jocul in traducere, este un documentar care sustine veganismul si ideea ca cea mai buna sursa de proteine sunt plantele. Este valid mesajul documentarului? Sa aflam impreuna! 26 Jan, 2020
Susbstante toxice si e-uri in mancarea zilnica 3 substante toxice gasite in mancarea de zi cu zi In zilele noastre substantele toxice abunda, iar industria alimentara a devenit extrem de eficienta in a le ascunde in diferite alimente. Si vorbim de substante de care nici nu te-ai apropia la cativa metrii daca ai stii ce sunt! Iata 3 surse de toxicitate despre care probabil ca nu stii nimic. 15 Aug, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.