O vitamina pentru sex mai bun

Publicat in

Aceasta vitamina imbunatateste viata sexuala a femeilor, le aduce orgasme mai intense si o sanatate mai buna. Vezi despre ce este vorba!

Se pare ca femeile cu nivele mai mari de vitamina D3 - care se gaseste in alimente precum ficat de vitel, galbenusurile de oua, branza si pestii grasi - par sa functioneze mai bine sexual. Au o dorinta mai puternica, excitare si lubrifiere, pe langa orgasme mai intense. 

Studiul

O echipa de endocrinologi au publicat un studiu in "International Urology and Nephrology" in care au recrutat 108 femei cu varste intre 21 si 51 de ani si le-au pus sa completeze un chestionar pentru a le evalua functiile sexuale. 

S-au masurat si nivelele de estradiol, testosteron, FSH, LH, DHEA, TSH si tiroxina, alaturi de nivelele de vitamina D3. S-a vazut ca femeile cu nivele mari sau mai mari de vitamina D3 in sange au avut scoruri mai mari la satisfactia sexuala.

Dar, suprinzator, nu au existat diferente hormonale intre femeile mai implinite sexual si cele mai putin implinite. Singurele diferente au fost nivelele de vitamina D3. 

Nu doar o problema legata de sex

O deficienta de vitamina D nu reprezinta o problema doar din punct de vedere sexual. Deficienta acestei vitamine poate crea probleme mult mai serioase, precum declansarea sau exacerbarea sclerozei multiple, cancerelor si bolilor de inima. Este importanta si pentru sistemul imunitar si are un rol important in prevenirea depresiilor. 

Din pacate vitamina D se gaseste in putine alimente si nici de acolo nu se absoarbe foarte bine. Mai este o problema legata de solubilitatea vitaminei D in grasimi, iar multe femei beau si mananca produse lactate degresate, ceea ce impiedica absortia vitaminei D. 

O alta problema a vitaminei D din dieta este ca desi intra rapid in sange, iese la fel re rapid. 

 crestere sani

Nivele bune de vitamina D

Corpul produce singur vitamina D cand pielea este expusa la soare. Prin aceasta metoda vitamina D intra lent in sange si ramane acolo de 2-3 ori mai mult. Desigur, nu trebuie sa stai toata ziua la plaja. Trebuie sa te expusi timpi scurti, dimineata si seara si nu sa te arzi.

Iata cateva sfaturi:

  • Fa plaja dimineata si seara, dar plimba-te prin soare si intre orele 10 si 15. 
  • Daca ai pielea inchisa la culoare stai pana la 30 de minute la soare. Daca ai pielea mai alba stai 10 minute. 
  • Nu iti da cu lotiune de protectie cand stai doar 10-30 de minute la soare.
  • Incearca sa porti cat mai rar ochelari de soare.
  • Fa plaja de cel putin 3 ori pe saptamana. 

Iarna, si pentru a completa sesiunile de plaja, foloseste suplimente cu vitamina D3. Nu ai cum sa stii daca ai nivele sanatoase de vitamina D3 decat prin analize de sange. Trebuie ca nivelele sa fie undeva la 50 nanograme pe decilitru de sange.

Referinte

  1. Masum Canat, et al, "Vitamin D3 deficiency is associated with female sexual dysfunction in premenopausal women", International Urology and Nephrology, November 2016, Volume 48, issue 11. pp 1789–1795.

Articole din aceiasi categorie

tehnici de tonifiere musculara pentru femei Sfaturi pentru femei: cum sa te tonifici Majoritatea femeilor care vin la sala vor sa slabeasca si sa se tonifice. Si prin tonifiere se refera la o compozitie mai buna a corpului, adica un raport mai favorabil privind masa musculara si grasimea. Aici gasesti 10 sfaturi sa obtii tonifierea la care visezi. 02 Mar, 2017
fenomenul coregasm la femei - orgasm in timpul efortului fizic Fenomenul coregasm la femei Nu exista un termen in romana pentru coregasm. Este fenomenul aparitiei unui orgasm in timpul exercitiilor fizice. Zvonul exista de decenii, dar abia curand a fost confirmat de stiinta. Si se pare ca femeile sunt mult mai predispuse decat barbatii. 13 Dec, 2018
Cum revii la sala dupa o pauza lunga de timp Cum revii la sala dupa o pauza lunga Indiferent de motiv, pot aparea perioade lungi in care sa nu te poti antrena. Uneori sa revii la sala poate fi o adevarata provocare. Aici gasesti cateva sfaturi care sa iti usureze situatia. 13 Sep, 2018
femeile au nevoie de antrenamente cu greutati pentru a arata sexy si a fi sanatoase Motivul stiintific pentru care femeile trebuie sa se antreneze cu greutati mari Putem spune ca este oficial! Exista argumente stiintifice solide pentru care femeile trebuie sa foloseasca greutati mari la antrenamente. Cat de mari? Iata ce spune stiinta! 26 Jul, 2017
Antrenament pentru un fund sexy si puternic Fund mai puternic si mai ferm Vrei un fund care intoarce capete? Lucreaza-ti la maxim fesierii si femuralii cu seturi dinamice-statice. Iata cum! 23 Feb, 2017
Femeile ar trebui sa acumuleze mai multa masa musculara pentru a fi mai sexy si mai sanatoase De ce femeile nu ar trebui sa se teama de muschi Cand vine vorba de a lucra cu greutati mai mari si de a construi masa musculara, majoritatea covarsitoare a femeilor au o fobie. Dar aceasta conceptie este profund gresita. Iata motivele pentru care femeile nu ar trebui sa se teama de a acumula masa musculara, ci din contra! 18 Apr, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.