O vitamina pentru sex mai bun

Publicat in

Aceasta vitamina imbunatateste viata sexuala a femeilor, le aduce orgasme mai intense si o sanatate mai buna. Vezi despre ce este vorba!

Se pare ca femeile cu nivele mai mari de vitamina D3 - care se gaseste in alimente precum ficat de vitel, galbenusurile de oua, branza si pestii grasi - par sa functioneze mai bine sexual. Au o dorinta mai puternica, excitare si lubrifiere, pe langa orgasme mai intense. 

Studiul

O echipa de endocrinologi au publicat un studiu in "International Urology and Nephrology" in care au recrutat 108 femei cu varste intre 21 si 51 de ani si le-au pus sa completeze un chestionar pentru a le evalua functiile sexuale. 

S-au masurat si nivelele de estradiol, testosteron, FSH, LH, DHEA, TSH si tiroxina, alaturi de nivelele de vitamina D3. S-a vazut ca femeile cu nivele mari sau mai mari de vitamina D3 in sange au avut scoruri mai mari la satisfactia sexuala.

Dar, suprinzator, nu au existat diferente hormonale intre femeile mai implinite sexual si cele mai putin implinite. Singurele diferente au fost nivelele de vitamina D3. 

Nu doar o problema legata de sex

O deficienta de vitamina D nu reprezinta o problema doar din punct de vedere sexual. Deficienta acestei vitamine poate crea probleme mult mai serioase, precum declansarea sau exacerbarea sclerozei multiple, cancerelor si bolilor de inima. Este importanta si pentru sistemul imunitar si are un rol important in prevenirea depresiilor. 

Din pacate vitamina D se gaseste in putine alimente si nici de acolo nu se absoarbe foarte bine. Mai este o problema legata de solubilitatea vitaminei D in grasimi, iar multe femei beau si mananca produse lactate degresate, ceea ce impiedica absortia vitaminei D. 

O alta problema a vitaminei D din dieta este ca desi intra rapid in sange, iese la fel re rapid. 

 crestere sani

Nivele bune de vitamina D

Corpul produce singur vitamina D cand pielea este expusa la soare. Prin aceasta metoda vitamina D intra lent in sange si ramane acolo de 2-3 ori mai mult. Desigur, nu trebuie sa stai toata ziua la plaja. Trebuie sa te expusi timpi scurti, dimineata si seara si nu sa te arzi.

Iata cateva sfaturi:

  • Fa plaja dimineata si seara, dar plimba-te prin soare si intre orele 10 si 15. 
  • Daca ai pielea inchisa la culoare stai pana la 30 de minute la soare. Daca ai pielea mai alba stai 10 minute. 
  • Nu iti da cu lotiune de protectie cand stai doar 10-30 de minute la soare.
  • Incearca sa porti cat mai rar ochelari de soare.
  • Fa plaja de cel putin 3 ori pe saptamana. 

Iarna, si pentru a completa sesiunile de plaja, foloseste suplimente cu vitamina D3. Nu ai cum sa stii daca ai nivele sanatoase de vitamina D3 decat prin analize de sange. Trebuie ca nivelele sa fie undeva la 50 nanograme pe decilitru de sange.

Referinte

  1. Masum Canat, et al, "Vitamin D3 deficiency is associated with female sexual dysfunction in premenopausal women", International Urology and Nephrology, November 2016, Volume 48, issue 11. pp 1789–1795.

Articole din aceiasi categorie

Antrenamentele femeilor si cele ale barbatilor Ar trebui femeile sa se antreneze precum barbatii? Una din cele mai intalnite intrebari in fitness este daca femeile trebuie sa se antreneze la fel ca barbatii. Exista mai multe pareri in aceasta privinta; in acest articol va prezint parerea unuia dintre cei mai renumiti si apreciati antrenori din lume, Charles Poliquin. 24 Aug, 2016
exercitii fizice pentru un fund rotund si sexy Cum sa iti faci fundul sa creasca Un fund ferm si vizibil este visul oricarei femei. O sa disctam despre antrenamentul fesierilor si care sunt cele mai bune exercitii pentru a dezvolta acesti muschi. Fii gata pentru un fund sexy! 18 Apr, 2016
Antreneaza-te din timp pentru un corp sexy pentru la vara Antrenament pentru un corp gata de plaja Mai este pana la vara, dar ca sa ai un corp sexy si gata de plaja trebuie sa te apuci de treaba de acum. Iata un antrenament eficient, care sa te mentina motivata si sa aduca rezultate rapide. 16 Feb, 2017
cum iti maresti masa musculara ca femeie 5 sfaturi pentru femeile care vor sa isi mareasca masa musculara Femeile au dificultati in a isi creste masa musculara. Comparativ cu barbatii sunt mai putin predispuse la astfel de cresteri. Dar prin munca si rabdare isi pot si ele imbunatati aspectul fizic si isi pot creste semnificativ masa musculara. 05 Apr, 2018
Antrenamente cu greutati pentru femei peste 40 de ani Antrenamente cu greutati pentru femei peste 40 de ani Chiar daca faci sport de mica sau abia te apuci, antrenamentele cu greutati sunt obligatorii pentru o viata sanatoasa. Cand o femeie trece de varsta de 40 de ani, in corp au loc schimbari care afecteaza si felul cum te antrenezi. 21 Oct, 2021
dieta anti imbatranire pentru femei Dieta anti-aging Da, exista o dieta anti-aging si probabil o stii deja. Este vorba de o dieta saraca in carbohidrati, care pe langa numeroase alte beneficii are si proprietati anti-aging, ravnite de atatea femei! 25 Jan, 2018
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.