Totul despre carbohidrati, pe scurt!

Publicat in

Un scurt rezumat a ceea ce este mai important despre carbohidrati!

Carbohidratii sunt alcatuiti din carbon, oxigen si  hidrogen. Ne sunt cunoscuti ca zaharuri, fainoase si fibre vegetale. Carbohidratii au 4 kilocalorii pe gram. De exemplu, daca mananci ceva care contine 20 g de carbohidrati, vei ingera 80 Kcal. O kilocalorie este necesarul de energie pentru a ridica temperatura unui litru de apa cu un grad celsius. Carbohidratii sunt principala noastra sursa de energie. Daca in acest moment nu ai avea carbohidrati in organism, probabil ca ai merge ca un somnambul, asta daca ai reusi sa mergi.

Creierul are nevoie de carbohidrati ca sa functioneze normal, iar muschii nostrii au nevoie de carbohidrati atunci cand fac un efort intens, ca atunci cand ne antrenam cu greutati. Este important sa consumam destui carbohidrati pentru ca, in lipsa lor organismul epiuizeaza glicogenul din ficat in aproximativ 18 ore.

Glicogenul este o polizaharida alba si fara gust. Glicogenul este o rezerva de energie, fiind rupta in glucoza atunci cand este nevoie. Daca nu mancati destul de multi carbohidrati atunci organismul va fii nevoit sa si-i procure singur. Si va face asta folosind proteinele. Dupa cum stiti, aveti nevoie de proteine pentru a construi masa musculara. Ideea este ca daca nu consumati destui carbohidrati ve-ti fii trasi inapoi.

Exista doua tipuri de carbohidrati. Simplii si complecsi. Carbohidratii simplii se gasesc in alimente precum mierea, dulciurile rafinate si sucuri, fiind rapid digerati si utilizabili imediat pentru energie. Acesti carbohidrati ridica rapid nivelul glicemiei (glucoza din sange). Carbohidratii complecsi necesita un timp mai lung pentru a fi digerati si se gasesc in alimente precum cerealele integrale, legumele si fructele. Digestia si absorbtia lor se produce mai lent decat in cazul carbohidratilor simplii, ceea ce nu produce un raspuns insulinic atat de rapid. Carbohidratii complecsi sunt desfacuti pana la forma de monozaharide pentru a putea fi utilizati de catre celule.

Ceea ce este important de retinut despre carbohidrati:

  1. 50% din enrgia noastra vine de la ei;
  2.  ajuta la prevenirea catabolismului;
  3. exista carbohidrati simplii si complecsi;
  4. cei simplii dau energie imediata si in mod exploziv, cei complecsi dau energie treptat, pe o mai lunga perioada de timp;
  5. 1 gram de carboidrati are 4 kilocalorii;

Desi cele spuse mai sunt sunt adevarate, exista adepati si a consumului scazut de carbohidrati, folosind grasimile ca si energie. Toate teoriile au fundamente stiintifice intemeiate, asa ca ambele sunt aplicabile. Care functioneaza mai bine pentru tine ramane decizia ta. Cheia este sa experimentezi, pana descoperi combinatia optima pentru tine.

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Daca esti hardgainer invata cum sa mananci Nutritie pentru hardgaineri: Cum sa mananci pentru cresteri musculare uriase Daca te antrenezi din greu la sala, dar rezultatele intarzaie sa apara si acul cantarului parca a inghetat, este posibil sa fii un hardgainer. Invata cum sa mananci corect pentru a progresa. 14 Feb, 2016
kefirul este saanatos si te ajuta sa arati mai bine Bea kefir pentru a te simti si a arata mai bine Patru motive pentru a consuma kefir, un aliment puternic care ar trebui sa faca parte din dieta oricarui pasionat de fitness. 13 Aug, 2017
mancare pentru masa musculara fara grasime Dieta pentru masa musculara de calitate Majoritatea dietelor pentru acumulare de masa musculara doar te ingrasa. Iata cum sa mananci pentru masa musculara fara a te ingrasa! 11 Feb, 2018
Lipsa somnului iti afecetaza masa musculara. Combate-o pentru a avea muschi cat mai mari. Reducerea efectelor lipsei somnului Lipsa somnului poate avea efecte devastatoare, atat asupra mentalului cat si asupra fizicului. Invata cum sa combati oboseala cauzata de lipsa somnului, pentru a nu iti afecta antrenamentele si performantele sportive. 14 Feb, 2016
Mananca carbohidrati pentru a avea muschi Revenirea carbohidratilor Carbohidratii nu sunt dusmanul, din contra, sunt prietenii celor care vor sa isi mareasca cat mai mult masa musculara. Daca vrei sa cresti, trebuie sa ai un aport important de carbohidrati! 14 Feb, 2016
sfaturi nutritionale pentru sarbatorile de iarna si craciun 5 sfaturi nutritionale pentru sarbatorile de iarna Cea mai frumoasa parte a anului se apropie cu pasi repezi. Si probabil ca iti rozi unghiile de frica sa nu mananci alimente interzise si sa sa te ingrasi. Ca sa iti pastrezi sanatatea mentala si corpul la care ai muncit tot anul urmeaza aceste 5 sfaturi nutritionale pentru sarbatorile de iarna. 27 Nov, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.