Chiar poate nutritia sa iti creasca testosteronul?

Publicat in

Medicina nu este singura modalitate de a iti creste nivelurile de testosteron. Iata cateva metode dovedite ca iti pot creste cel mai anabolic hormon din corp.

Cruntul adevar este ca barbatii din zilele noastre au niveluri de testosteron mai mici decat buncii lor. Si multi barbati tineri sunt cu nivelurile sub limitele considerate sanatoase. Exista optiunea de a trece la terapia de inlocuire a testosteronului, dar inainte de asta, exista modalitati de a iti ridica nivelurile de testosteron la valori normale cu ajutorul remediilor naturale.

Mananca ce trebuie

Sa urmezi o dieta de slabire este de cacao! Nu mananci ce iti place, performantele fizice sufera si libidoul se duce naiba! Serios, in perioadele de restrictii calorice severe sau "definire la os" iti poti lua ramas bun de la testosteron!

Un studiu a aratat o scadere de 50% a testosteronului dupa doar 8 zile de dieta foarte saraca in calorii. Un alt studiu a aratat ca o scadere foarte rapida in greutate, precum inainte de o competitie, afecteaza serios testosteronul. 

Dincolo de studii, intreaba orice culturist care concureaza, sau un luptator care trebuie sa scada in greutate pentru cantar, ce i se intampla cu libidoul cand sunt in astfel de faze. 90% iti vor spune ca le scade drastic! Si mare parte este din cauza nivelurilor prea mici de testosteron.

Morala acesti parti din articol: daca ai niveluri mici de testosteron si urmezi o dieta de slabire, opreste-te si pune mana si mananca! Daca vrei sa slabesti, creeaza un deficit caloric mic si antreneaza-te putin mai intens.

Zinc

Se pare ca daca mananci precum un iepure ramai un mascul alfa! Nu glumesc, manaca mangold, sau cel putin ia un supliment cu ZMA. De ce? Zincul te va ajuta sa iti pastrezi barbatia! 

Deficientele de zinc pot duce la niveluri mici de testosteron la barbati. Si nu e vorba de o presupunere, sunt studii mari si bine structurate care au demonstrat asta de nenumarate ori. In unele studii, reglarea nivelurilor de zinc prin suplimentare aproape a dublat productia de testosteron

Mai ales daca te si antrenezi dur, nu sari peste alimentele bogate in zinc si ia in considerare un supliment de calitate! 

Stai la soare si optimizeaza nivelurile de vitamina D

Da, stiu, ai tot auzit de vitamina D. Se pare ca vitamina D le vindeca pe toate, sau cel putin asa reiese dupa cat de populara este. Multe din astfel de afirmatii sunt exagerate.

Dar sa ai niveluri mici de vitamina D nu iti ajuta nici nivelurile de testosteron. Cateva studii au aratat ca nivelurile mici de vitamina D sunt corelate cu testosteron scazut

Si in unele studii, suplimentarea cu vitamina D a dus la refacerea nivelurilor de testosteron. Asa ca nu sari peste aceasta importanta vitamina. Iarna suplimenteaza-te cu vitamina D, vara stai cat mai mult la soare si in general mananca alimente care contin vitmina D (desi nu sunt foarte multe). 

 pastile anti-ejaculare precoce

Femei

Da, nu este chiar un sfat nutritional, dar este unul valid! Femeile sunt printre cele mai usoare modalitati de a iti spori nivelurile de testosteron. Serios, stai in preajma femeilor, in special cele atractive si obtii acest efect. 

Si nu este nevoie de o intalnire erotica. Sexul este cu siguranta ceva ce iti creste testosteronul, dar nu la asta ma refer. Doar sa fii in preajma femeilor si sa vb cu ele iti creste testosteronul. Intr-un studiu, s-a observat ca a vorbi 5 minute cu o femeie atractiva creste testosteronul cu pana la 30%. Nici macar nu conteaza daca flirteaza cu tine sau nu. 

Tema pentru acasa: Du-te si gaseste o fata frumaosa si vorbeste cu ea 5 minute. O poti intreba si daca vrea sa iasa cu tine, nu ai nimic de pierdut, si in cel mai rau caz ramai doar cu testosteronul crescut! 

Referinte

  1. Joseph A. Alemany, Bradley C. Nindl, Mark D. Kellogg, William J. Tharion, Andrew J. Young, and Scott J. Montain. Effects of dietary protein content on IGF-I, testosterone, and body composition during 8 days of severe energy deficit and arduous physical activity. 01 JUL 2008https://doi.org/10.1152/japplphysiol.00005.2008
  2. T A M Karila, P Sarkkinen, M Marttinen, T Seppälä, A Mero, K Tallroth. Rapid weight loss decreases serum testosterone. Int J Sports Med. 2008 Nov;29(11):872-7. doi: 10.1055/s-2008-1038604. Epub 2008 May 30.
  3. A S Prasad, C S Mantzoros, F W Beck, J W Hess, G J Brewer. Zinc status and serum testosterone levels of healthy adults. Nutrition. 1996 May;12(5):344-8. doi: 10.1016/s0899-9007(96)80058-x
  4. A Netter, R Hartoma, K Nahoul. Effect of zinc administration on plasma testosterone, dihydrotestosterone, and sperm count. Arch Androl. 1981 Aug;7(1):69-73. doi: 10.3109/01485018109009378.
  5. E Wehr, S Pilz, B O Boehm, W März, B Obermayer-Pietsch. Association of vitamin D status with serum androgen levels in men. Clin Endocrinol (Oxf). 2010 Aug;73(2):243-8. doi: 10.1111/j.1365-2265.2009.03777.x. Epub 2009 Dec 29.
  6. S Pilz, S Frisch, H Koertke, J Kuhn, J Dreier, B Obermayer-Pietsch, E Wehr, A Zittermann. Effect of vitamin D supplementation on testosterone levels in men. Horm Metab Res. 2011 Mar;43(3):223-5. doi: 10.1055/s-0030-1269854. Epub 2010 Dec 10.
  7. James R Roney, Aaron W Lukaszewski, Zachary L Simmons. Rapid endocrine responses of young men to social interactions with young women. Horm Behav. 2007 Sep;52(3):326-33. doi: 10.1016/j.yhbeh.2007.05.008. Epub 2007 May 21.

Articole din aceiasi categorie

Carbohidrati  ai nevoie cu adevarat de ei Carbohidrati: ai nevoie cu adevarat de ei? Au nevoie de atat de multi carbohidrati cei care se antreneaza cu greutati? Sa provocam dogma actuala prin expunerea argumentelor relevante fara a intra excesiv in detalii! 22 Nov, 2020
Daca esti hardgainer invata cum sa mananci Nutritie pentru hardgaineri: Cum sa mananci pentru cresteri musculare uriase Daca te antrenezi din greu la sala, dar rezultatele intarzaie sa apara si acul cantarului parca a inghetat, este posibil sa fii un hardgainer. Invata cum sa mananci corect pentru a progresa. 14 Feb, 2016
Inlocuieste ovazul cu hrisca Inlocuieste ovazul cu hrisca Hrisca este ridicol de sanatoasa, satioasa, hranitoare si delicioasa. Iar cineva care face sport beneficiaza mult mai mult pe de urma ei. Iata de ce ar trebui sa iti inlocuiesti ovazul mancat dimineata cu hrisca! 04 Sep, 2016
Creste-ti sensibilitatea la insulina prin aceste 4 metode Patru modalitati de a va creste sensibilitatea la insulina Invata cum sa construiesti masa musculara si sa arzi grasimi in acelasi timp, prin imbunatatirea sensibilitatii la insulina. 14 Feb, 2016
Mituri despre dietele sarace in carbohidrati Mituri despre dietele sarace in carbohidrati Exista multe mituri in jurul dietelor sarace in carbohidrati (low-carb); dar asa se intampla cu orice subiect popular care starneste interesul multor oameni. In acest articol o sa separam graul de neghina si o sa vedem ce este adevarat si ce nu. 04 Nov, 2018
cum stii ca mananci prea multic arbohidrati Semne ca mananci prea multi carbohidrati Carbohidratii nu sunt raul absolut al dietelor, si de multe ori sunt chiar utili. Dar sa mananci prea multi si mai ales cand nu trebuie si de care nu trebuie, poate avea consecinte nefaste asupra aspectului fizic si performantelor fizice. Afla cum iti poti da seama daca ai prea multi carbohidrati in dieta. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.