Strategii nutritionale pentru luna decembrie

Publicat in

Pentru ca luna decembrie este practic o sarbatoare continua de 31 de zile, ai nevoie de un plan bine pus la punct pentru ca muschii tai si silueta sa nu aibe de suferit in aceasta perioada de haos culinar.

Decembrie este aici si aduce si sarbatorile de iarna. Peste tot vedem decoratii festive si ...mancaruri apetisante. Nu sunt fanul retetelor modificate pentru a fi sanatoase. Piure de cartofi, sau cartofi prajiti, placinta cu mere, cozonac, prajituri de casa si multe alte bunatati - toate sunt bune pentru mine. Ce conteaza ca prajiturile contin multe grasimi si carbohidrati simpli? Cum sa nu mananci cozonacul traditional de Craciun? Luati in considerare asta: nu o singura zi pe an de excese culinare a facut lumea obeza. Uneori, pentru unii culturisti foarte stricti cu dieta, o astfel de schimbare le prinde chiar bine.

Adevarata problema este ca toate sarbatorile din decembrie, incepand de la Sf. Nicolae si pana la Sf. Ioan din ianurie, nu sunt evenimente singulare, care sa se rezume fiecare la o zi. Toata aceasta perioada devine un amalgam de 5-6 saptamani de festinuri, in care dietele noastre atente sunt date intr-o parte.

Timp liber de la munca, lipsa motivatiei la antrenamente, cumparaturi, resturi de mancare dupa petreceri la birou sau cu familia si prietenii -  toate se cumuleaza rapid. Este ca o perioada de cateva saptamani de anti-dieta, care ne impinge catre corpuri pufoase.

Haideti sa ne uitam la 5 metode de a evita dietele strcite in acest decembrie, dar si sa minimalizam cat de mult posibil efectele negative asupra fizicului ale sarbatorilor de iarna. Este de preferat sa ramanem relativ fara multa grasime corporala (mai putina banda de alergat in primavara) dar nu trebuie sa devenim nici mironosite.

1. Faceti-va provizii consistente de biscuiti sau batoane cu multe fibre si mixuri de nucifere (alune, arahide, nuci, migdale etc). Mai bine cumparati multe din astea, si nu aduceti acasa chipsuri si dulciuri; a NU avea asa ceva in preajma cand vrei sa sari peste antrenamente si sa stai acasa sa te relaxezi, este precum evitarea unui atac terorist asupra taliei. Avand provizii de fibre si nuci la indemana, le vei manca pe acelea, si pofta de alte lucruri nesanatoase va disparea.

2. In ceea ce priveste mersul la sala fara tragere de inima, faceti asa: A) inainte de o sarbatoare duceti-va cateva zile la rand la sala, ca apoi sa puteti lua o pauza mai mare; B) in loc de antrenament faceti alte activitati afara: plimbari lungi, schi, sanius - toate acestea reduc impactul dietelor precare. Mai ales ca in timpul perioadelor reci, organismul tinde sa oxideze (arda) mai multe grasimi.

3. Tineti mereu aproape (in masina sau la voi) mere, si biscuti cu multe fibre, atunci cand va duceti la cumparaturi (poate chiar si un shake proteic din zer). Cand sunteti pe fuga toata ziua cautand cadouri si sunteti prinsi de febra cumparaturilor, departe mult timp de bucatarie, tentatiile de a manca orice iti pica in mana sunt mari. A avea disponibile gustari sanatoase si mai ales satioase este un mod foarte eficient de a evita asta.

4. Mancati un mar mare cu 30-60 de minute inainte de a merge la o petrecere care nu este in ziua unei anumite sarbatori (de exemplu, petrecerea de craciun de la firma, care se tine inainte de craciunul propriu-zis). Fructoza din mar influenteaza benefic ficatul in ceea ce priveste metabolizarea carbohidratilor, mai ales a celor care contin amidon. Asa ca, prin consumarea marului, corpul este mai pregatit sa faca fata mancarii anti-dieta de care vei avea parte inevitabil. Marul te va ajuta si sa te simti mai satul, limitand aportul de junk food.

5. In ceea ce priveste resturile de la sarabatori, iata un sfat extrem: aruncati-le; sau mai bine, donati-le unui centru de copii orfani sau cu dizabilitati. In mod normal nu ati manca asa ceva in restul anului (mnacre care se pune direct pe talie); daca sarbatorile au trecut, de ce sa intinzi perioada de supliciu a metabolismului?

Nu este chiar atat de greu, nu? Nicio dieta anume sau restrictii. Aceste 5 ponturi pot fii ceea ce aveti nevoie ca sa iesiti mai putin pufosi din perioada sarbatorilor de iarna. Putina planificare elimina nevoia de restrictii sau sentimentul de vinovatie cand te lasi imbiat de mancarurile apetisante care abunda in aceasta perioada.

Asta este tot! Programul haotic, saritul peste antrenamente si multi carbohidrati simplii nu va vor ruina. Nu trebuie sa va comportati ca un ciudat care numara fiecare inghititura. Important este sa ramai in control in marea parte a lunii decembrie, iar in zilele sarbatorilor, sa iti faci de cap. Nu te vei ingrasa intr-o singura zi, ci in restul.

Personal, am de gand sa ma bucur de bunatatile de Craciun si Anul nou, dar doar in zilele din preajma lor, nu incepand de acum! Pana la urma familia, prietenii si bunatatile intinse pe masa fac o sarbatoare sa fie completa. Sa aveti o luna decembrie buna si un Craciun fericit!

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Iti place sa bei bere dupa sala? Iata ce se intampla in corp cand faci asta. Cat de grav este sa bei o bere dupa antrenament? Mai ales vara, dupa un antrenament istovitor, fie in sala fie in alt sport, o bere rece intra ca unsa. Dar este ea utila, nociva sau neutra? 14 Feb, 2016
nivele sanatoase de insulina prin nutritie si sport Insulina, nutritia si aspectul tau fizic Sanatatea optima a insulinei este un echilibru fin intre ce mananci, cand mananci si cata activitate fizica faci. Insulina este extrem de importanta cand vine vorba de cata grasime si masa musculara ai, asa ca a avea nivele sanatoase de insulina este crucial cand vrei sa modifici felul cum arati. 03 Sep, 2017
Esti sau nu un hardgainer? Esti un hardgainer? Un hardgainer este cineva care incerca sa isi creasca masa musculara prin ridicarea de greutati in sala, dar nu inregistreaza niciun progres. Daca este si cazul tau, citeste acest articol pentru a invata cum sa progresezi. 14 Feb, 2016
um trebuie sa manance un culturist incepator Alimentatie pentru culturistul incepator - partea II In prima parte am vorbit despre cei 3 macronutrienti, hormoni, metabolism si cele mai bune alimente. In partea a doua vei gasi sfaturi nutritionale despre cum sa iti transformi corpul asa cum vrei. 04 Mar, 2018
De ce te ingrasi cand incerci sa castigi masa musculara De ce da gres planul tau nutritional pentru masa musculara fara grasime Urmezi o dieta de acumulare de masa musculara fara grasime care a dat gres? Daca te ingrasi prea mult (sau nu iei deloc in greutate) fii atent la aceste 11 semnale de alarma ca dieta ta este gresita. 17 Jul, 2016
De ce este important sa ai nivele mari de testosteron daca faci sala si sport Pentru ce este bun testosteronul Stiai ca nivelul tau de testosteron poate prezice cat de gras vei fi si cata masa musculara vei avea? Afla de ce este important sa ai nivele ridicate de testosteron si cum le poti obtine. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.