Hidratarea

Publicat in

A bea apa este cel mai simplu si eficient gest pe care il poti face sa fii sanatos, sa construiesti mai multa masa musculara si sa arzi mai multe grasimi.

Sunt destule persoane care urasc ideea de a bea un lichid incolor si care nu are niciun gust, de aceea apa nu este atat de populara pe cat ar trebui. Poate suna absurd, dar este un fapt! Cu totii am auzit ca a bea suficienta apa este un lucru esential cand ne dorim un corp mai bun (sanatos, musculos si definit). Asa ca, o voi spune din nou: trebuie sa bei suficienta apa zilnic, dar nici nu trebuie sa te "ineci" cu apa in incercarea de a bea prea multa.

Apa potabila este definita ca un lichid incolor, fara miros si insipid, avand formula chimica de H2O. Apa este esentiala pentru viata orcarei plante sau organism. Apa este si cel mai utilizat solvent, si pe buna dreptate. 70% din corpul uman este apa, asa ca a bea suficienta ar trebui sa fie la mintea cocosului. In orice functie din organism, apa are un rol, pentru ca totul sa se desfasoare normal.

Specialistii sustin ca femeile ar trebui sa bea 2.2 litrii de apa pe zi, si barbatii 3 litrii de apa pe zi. Este doar o estimare, o medie, si cantitatile exacte pe care trebuie sa le bea fiecare persoana sunt individualizate. Un adult cu o greutate medie urineaza aproximativ 1.5 litrii de apa pe zi. Un alt litru se pierde prin transpiratie si respiratie. Asadar, e logic ca cel putin aceste cantitati trebuie consumate zilnic.

Deshidratarea apare cand nu exista suficienta apa in organism. Deshidratarea cauzeaza slabiciune musculara si nu permite alimentelor sa fie digerate corect. Paradoxal, te poti astepta si la retentia de apa, si implicit o crestere in greutate, plus un aspect "pufos". Asta se intampla pentru ca organismul va retine orice cantitate de apa, pentru a avea suficiente resurse pentru a supravietui. Alte simptome ale deshidratarii sunt durerile de cap, oboseala, gura uscata si chiar constipare.

Cel mai simplu mod de a determina daca esti hidratat sau nu, este de a te uita la culoarea urinii. Trebuie sa fie perfect curata, si orice nuanta inseamna ca ai nevoie de a bea mai multa apa. Aceasta metoda este folosita de armata, si in opinia mea este cea mai simpla metoda de a determina daca esti hidratat sau nu. Trebuie sa ai grija nici sa nu beai mai multa apa decat ai nevoie. Prea multa apa este la fel de rau ca prea putina. 

Chiar daca nu este la fel de interesant precum a manca x grame de proteina sau a citi despre o anumita tehnica de antrenament, hidratarea este foarte importanta pentru orice sportiv, de aceea trebuie sa i se dea aceeasi atentie ca nutritia sau antrenamentul.

Referinte

Articole din aceiasi categorie

alimente pentru sportivi care te mentin sanatos si suplu Alimente trecute cu vederea pe care ar trebui sa le mananci O lista cu alimente foarte benefice si sanatoase care ar trebui consumate de orice sportiv dar sunt deseori ignorate de catre acestia. Invata de ce este bine sa adaugi aceste alimente dietei tale. 08 Oct, 2017
ce sa faci pentru a manca precum sportivii 5 sfaturi din nutritia sportiva Nutritia joaca un rol extrem de importanta in performanta sportiva. indiferent de ce sport practici vei fi mult mai eficient daca implementezi aceste 5 sfaturi din nutritia sportiva. 14 Feb, 2016
Alimentele ideale si mai putin ideale pentru a fi amncate inainte sau dupa antrenamente Cele mai bune si mai proaste alimente pentru antrenamente Unele alimente sunt mai potrivite decat altele atunci cand te antrenezi si vrei sa ai masa musculara cat mai multa, fara grasime. Iata care sunt 5 dintre cele mai bune si mai proaste alimente cu care sa iti sustii antrenamentele. 14 Feb, 2016
Poti cu adevarat creste testosteronul prin dieta Poti cu adevarat creste testosteronul prin dieta? Este un subiect delicat. Iata ce sa faci, si mai important, ce sa nu faci, pentru a iti creste nivelurile de testosteron prin dieta. 13 Oct, 2019
invata sa mananci pentru a isi creste masa musculara Plan nutritional pentru masa musculara in 4 pasi simplii Daca te antrenezi intens pentru masa musculara ai nevoie de un plan nutritional aparte, care sa iti furnizeze caloriile si nutrientii de care ai nevoie pentru a creste corespunzator. 09 Sep, 2018
Ciclizarea carbohidratilor pentru idioti Ciclizarea carbohidratilor pentru idioti A venit momentul sa iti pui acea intrebare: urmez un ciclu de acumulare de masa musculara si imi iau adio de la abdomen sau fac cumva sa acumulez masa musculara in timp ce raman cu abdomenul vizibil? 25 Mar, 2019
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.