Hidratarea

Publicat in

A bea apa este cel mai simplu si eficient gest pe care il poti face sa fii sanatos, sa construiesti mai multa masa musculara si sa arzi mai multe grasimi.

Sunt destule persoane care urasc ideea de a bea un lichid incolor si care nu are niciun gust, de aceea apa nu este atat de populara pe cat ar trebui. Poate suna absurd, dar este un fapt! Cu totii am auzit ca a bea suficienta apa este un lucru esential cand ne dorim un corp mai bun (sanatos, musculos si definit). Asa ca, o voi spune din nou: trebuie sa bei suficienta apa zilnic, dar nici nu trebuie sa te "ineci" cu apa in incercarea de a bea prea multa.

Apa potabila este definita ca un lichid incolor, fara miros si insipid, avand formula chimica de H2O. Apa este esentiala pentru viata orcarei plante sau organism. Apa este si cel mai utilizat solvent, si pe buna dreptate. 70% din corpul uman este apa, asa ca a bea suficienta ar trebui sa fie la mintea cocosului. In orice functie din organism, apa are un rol, pentru ca totul sa se desfasoare normal.

Specialistii sustin ca femeile ar trebui sa bea 2.2 litrii de apa pe zi, si barbatii 3 litrii de apa pe zi. Este doar o estimare, o medie, si cantitatile exacte pe care trebuie sa le bea fiecare persoana sunt individualizate. Un adult cu o greutate medie urineaza aproximativ 1.5 litrii de apa pe zi. Un alt litru se pierde prin transpiratie si respiratie. Asadar, e logic ca cel putin aceste cantitati trebuie consumate zilnic.

Deshidratarea apare cand nu exista suficienta apa in organism. Deshidratarea cauzeaza slabiciune musculara si nu permite alimentelor sa fie digerate corect. Paradoxal, te poti astepta si la retentia de apa, si implicit o crestere in greutate, plus un aspect "pufos". Asta se intampla pentru ca organismul va retine orice cantitate de apa, pentru a avea suficiente resurse pentru a supravietui. Alte simptome ale deshidratarii sunt durerile de cap, oboseala, gura uscata si chiar constipare.

Cel mai simplu mod de a determina daca esti hidratat sau nu, este de a te uita la culoarea urinii. Trebuie sa fie perfect curata, si orice nuanta inseamna ca ai nevoie de a bea mai multa apa. Aceasta metoda este folosita de armata, si in opinia mea este cea mai simpla metoda de a determina daca esti hidratat sau nu. Trebuie sa ai grija nici sa nu beai mai multa apa decat ai nevoie. Prea multa apa este la fel de rau ca prea putina. 

Chiar daca nu este la fel de interesant precum a manca x grame de proteina sau a citi despre o anumita tehnica de antrenament, hidratarea este foarte importanta pentru orice sportiv, de aceea trebuie sa i se dea aceeasi atentie ca nutritia sau antrenamentul.

Referinte

Articole din aceiasi categorie

mananca carbohidrati seara ca sa arati mai bine si sa te simti mai bine De ce sa mananci carbohidrati seara! Sa mananci carbohidrati seara, sau (Domnme fereste!) noaptea, este vazuta ca o practica sigura spre ingrasare si dezastru nutritional. Dar acesta este doar un mit, si sa iti mananci carbohidratii seara poate fi chiar foarte benefic. 14 Feb, 2016
Esti sau nu un hardgainer? Esti un hardgainer? Un hardgainer este cineva care incerca sa isi creasca masa musculara prin ridicarea de greutati in sala, dar nu inregistreaza niciun progres. Daca este si cazul tau, citeste acest articol pentru a invata cum sa progresezi. 14 Feb, 2016
este adevarat ca organismul nu asimileaza prea multe proteine deodata? Afla aici! Cate grame de proteine poti consuma la o masa? Suntem invatati ca nu putem manca mai mult de 30-50 de grame de proteina la o masa. Multi presupun ca organismul nu poate digera si absorbi mai mult de atat. Afla adevarul despre digestia proteinelor. 14 Feb, 2016
pentru muschi mai mari mananca brocolli si conopida Doua legume care iti maresc muschii Cercetarile arata ca aceste doua legume dezactiveaza inhibitorul de crestere al masei musculare, miostatina. Vezi despre ce e vorba. 20 Aug, 2017
mancare pentru muschi mari Alimente uitate care construiesc muschi Vrei masa musculara fara grasime si pentru asta mananci aceleasi lucruri zi de zi? Daca te-ai plictisit pana peste cap de dieta ta actuala, iata cateva alimente uitate care sa te ajute sa construiesti masa musculara de calitate, fara sa te ingrasi. 02 Jul, 2017
Cum mancau culturistii din trecut Dieta culturistilor moderni vs. dieta culturistilor din trecut Culturismul, ca sport, a evoluat mult in ultimele decenii. Desigur, aparitia de noi substante anabolizante a schimbat mult fata acestui sport, dar dieta a ramas la baza oricarui fizic reusit. Sa comparam farfuria unui culturist modern cu a unuia din era de aur a cultursimului. 26 Jun, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.