Condimentati-va dieta

Publicat in

Cum sa faci mai apetisante alimentele fade dar eficiente in construirea masei musculare.

Daca aveti ceva vechime in sportul cu fiarele, probabil ati trecut cel putin printr-o dieta. Stiti cum sta treaba! Intr-o zi va uitati in oglinda si..WOW! cine e tipul dolofan cu manere laterale care se uita la voi? Abia atunci realizezi ca acele kilogframe castigate in ultimul timp nu au fost numai muschi. Solutia e simpla: timp pe Stairmaster si 2-3 luni de dieta.

Vestea proasta e ca pieptul de pui fara piele si tonul din conserva in apa, devin foarte, foarte monotone si plictisitoare rapid. Dar probabil ca stiai deja asta. Problema cu felurile de mancare sarace in grasimi este ca, grasimea este cea care da gust bun mancarii. Intr-un fel, renuntarea la grasimi inseamna automat si renuntarea la savoare.

Dar exista si o solutie: ardeii iuti. Nu este niciun secret ca ardeii iuti condimenteaza mancarea, si ii dau gust, dar este si un beneficiu in plus, ajuta dieta. Acestia contin o substanta numita capsaicina, care are efect termogenic (ridica temperatura corpului si ajuta la oxidarea grasimilor). In forma sa pura, capsaicina este pentru tine ce este kryptonita pentru Superman. Din fericire continutul acestei substante in ardeii iuti este mica, si se va limita doar la a va incendia gura. Daca mancati iute si transpirati este un semn ca metabolismul este pus la treaba.

Cum introduci ardeii in dieta? Intai te duci sii ii cumperi! Exista si sosuri deja preparate (mexicane sau tailandeze) care contin deja ardei, fara un surplus semnificativ de calorii. Dar eu as alege varianta cat mai naturala a ardeilor iuti. Desi nu foarte populara in randul culturistilor, salata este o alegere bune in timpul dietelor, daca se renunta la dressingul gras si se pune o mana de ardei iuti. Trebuie sa experimentati sa vedeti ce va palce mai mult. Poate va place pudra de chilli pe pieptul de pui. Sau sos Thai pe peste. Totul tine de gusturi!

Tineti minte ce am spus mai sus despre grasime=savoare? Asta este oarecum adevarat si pentru ardeii iuti. Capsaicina are la baza ulei, dar datorita puterii sale face cantitatea de grasime neglijabila. Asta inseamna ca apa nu are niciun efect daca luati o supradoza de ardei iuti! De fapt, band apa nu face decat sa plimbe capsaicina prin gura, inrautatind situatia. In schimb, mestecati o felie de paine, sau ceva care ajuta la absorbirea uleiului cu capsaicina.

Existau si teorii conform carora consumul regulat de ardei iuti dauneaza sanatatii, in special mucoasei stomacale. Dar studiile din ultima vreme au demonstrat ca sunt siguri daca sunt consumati de o persoana sanatoasa. Asa ca inainte de a incepe o dieta cu ei, asigurati-va ca nu aveti nicio problema la stomac.

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Mai mult testosteron urmand acesti 10 pasi alimentari Testosteron mai mult in 10 pasi Testosteronul este un hormon foarte important, fiind esential pentru construirea de tesut muscular si conditie fizica. Atat la bartbati cat si la femei, testosteronul scazut duce la ingrasare, pierderea tonusului muscular si slabiciune. 14 Feb, 2016
Formule de calcul pentru proteine, carbohidrati si grasimi Cum sa iti calculezi nevoile de macronutrienti Este un subiect foarte dezbatut in lumea fitness-ului. Iata cum sa iti calculezi nevoile de macronutrienti in functie de scopul tau. 18 Jun, 2017
5 motive sa bei kefir dupa antrenamente 5 motive sa bei kefir dupa antrenamente Un aliment excelent de consumat dupa antrenamentele cu greutati, care te ajuta sa te refaci si sa cosntruiesti masa musculara. 24 Nov, 2019
dieta pentru masa musculara pentru incepatori - mananca ca sa cresti Alimentatie pentru culturistul incepator - partea I Alimentatia este cel putin la fel de importanta precum ce faci in sala de forta. Dar multi culturisti incepatori (si nu numai) habar nu au ce sa manance pentru a isi sustine antrenamentele si a creste. Aceasta serie de doua articole iti va explica cat mai simplu si complet ce sa mananci, cum sa mananci si cand sa mananci. 25 Feb, 2018
mananca ca sa te recuperezi dupa sport Top 10 alimente pentru accelerarea recuperarii dupa antrenamente Majoritatea cand aude de alimente care te ajuta la recuperare dupa efort se gandeste la pudre proteice, creatina si alte suplimente. Desi acestea pot fi grozave nu inlocuiesc hrana adevarata, care ar trebui sa fie principala sursa de nutrienti. 29 Oct, 2017
O lista cu alimente foarte bogate in proteine, ideale pentru culturisti si cei care vor masa musculara mai mare. 20 de alimente bogate in proteine Cand vrei masa musculara, proteinele sunt primordiale. Si cele mai calitative proteine vin din alimente si mai putin din suplimente. Nu poti consuma doar pudre proteice, ai nevoie de alimente bogate in proteine. Aici gasesti 20 de sugestii de surse proteice delicioase. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.