Cat de grav este sa bei o bere dupa antrenament?

Publicat in

Mai ales vara, dupa un antrenament istovitor, fie in sala fie in alt sport, o bere rece intra ca unsa. Dar este ea utila, nociva sau neutra?

Exista voci care spun ca a consuma alcool dupa antrenament (indiferent ca este bere sau vin, sau altceva) este nociv, dar exista voci care spun ca sa bei o bere dupa antrenament te poate ajuta. Ultima afirmatie este o denaturare a unui studiu recent: o bere cu continut scazut de alcool careia i s-a adaugat sodiu reprezinta un potential compromis intre o bautura care deshidrateaza cu o larga acceptare sociala si una care evita pierderile de fluide exacerbate observate cand se consuma bere normala.

In esenta, cercetatorii au observat ca atunci cand cei care au facut un antrenament beau bere cu sodiu adaugat si cu un continut de alcool mai mic, nu sunt la fel de deshidratati ca atunci cand beau bere normala. Dar asta nu inseamna ca este o idee buna, sau ca va ajuta cumva recuperarea dupa efortul fizic.

Sa consumi alcool dupa un antrenament sau o competitie sportiva este o idee oribila! Alcoolul (mai ales in exces) va opri orice beneficiu dobandit de pe urma antrenamentului si va intarzaia recuperarea. Efectul este foarte daunator pentru oricine vrea sa slabeasca, sa construiasca masa musculara sau sa se recupereze rapid dupa o competitie sportiva (eventual pentru a participa la alta).

De exemplu, un studiu a aratat ca rugbystii profesionisti care primeau alcool la masa de seara aveau nivele mai mari de cortizol si estrogen si o putere mai mica la antrenamentul de a doua zi dimineata.

O mahmureala nu numai ca va afecta performanta sportiva si recuperarea, dar va compromite si abilitatile de invatare si dezvoltare a aptitudinilor din timpul antrenamentelor. Jucatorii de rugby au avut timpi prosti de reactie, cognitie mai proasta si au luat decizii mai proaste ca raspuns la consumul de alcool.

Doar trei bauturi standard cu alcool au descrescut cu 45% forta maxima la barbati la 12 ore dupa ingestie. O doza mai mica de 1,5 bauturi standard cu alcool nu au descrescut forta maxima. Totusi, si cantitatile mici de alcool pot descreste impulsurile nervoase catre muschi, ceea ce poate afecta forta cand se fac multe repetari.

Cercetatorii cred ca cel mai mare pericol in a consuma alcool dupa antrenamente consta intr-un prost mediu hormonal, nefavorabil pentru construirea masei musculare si arderii tesutului adipos, pentru ca alcoolul creste aromatizarea testosteronului in estrogen. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

carnuri mai putin utilizate pentru masa musculara Carnuri mai putin utilizate pentru masa musculara Mananci piept de pui, muschi de porc si fritpura slaba de vita. Toate sunt bune pentru a construi masa musculara. Dar exista sortimente de carne si carnuri mai putin utilizate care au un potential nutritiv si anabolic mult mai mare. 03 Jun, 2018
Daca vrei muschi nu manca dupa ureche, fa-ti un plan nutritional De ce alimentatia intuitiva nu merge si cum sa o faci sa functioneze Exista adeptii teoriei de a numara caloriile, si cei care merg dupa "ureche", mancand cum simt si ce simt, bazandu-se ca organismul le spune ce au nevoie. La unii functioneaza, la altii nu. Exista persoane care nu au numarat o calorie in viata lor, si reusesc sa slabeasca sau sa se umple de muschi; iar altele care se chinuie din greu sa se mentina cat de cat. 14 Feb, 2016
Un efect infricosator al excesului de proteine Un efect infricosator al excesului de proteine Este real si nu, nu are legatura cu mituri stupide precum afectarea rinichilor sau scurgerea calciului din oase! Culturistii au un risc mai mare pentru ca mananca cantitati mari de proteine! 20 Sep, 2020
4 alimente ieftine pentru masa musculara mare 4 alimente ieftine pentru masa musculara mare Nu baga in tine orice calorie cand vrei sa cresti. Alege alimentele cele mai utile pentru asta si foloseste-le corect. Si poti face asta cu bani putini! 01 Jul, 2018
Ghid succint despre carbohidrati Totul despre carbohidrati, pe scurt! Un scurt rezumat a ceea ce este mai important despre carbohidrati! 14 Feb, 2016
ciocolata neagra creste performantele fizice Ciocolata neagra poate mari performanta fizica Ciocolata neagra este deja recunoscuta pentru beneficiile pe care le are asupra sistemului cardiovascular, si acum un nou studiu a aratat ca ciocolata neagra poate creste si performantele sportive la impatimitii de fitness. 24 Jul, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.