Mountain Biking pentru a slabi

Publicat in

Mountain Bikingul este un hobby raspandit, foarte distractiv de practicat si o metode excelenta de a slabi.

Pentru multi din cei care trag de fiare in sala, antrenamentul cardiovascular poate fii un chin. Daca esti in cautarea unei noi activitati care sa te ajute sa iti cresti metabolismul, sa fie provocatoare, distractiva si sa iti creasca ritmul cardiac la 400 de batai pe minut, atunci ar trebui sa iei in considerare o bicicleta mountain bike (normal ca nu o sa ajungi la 400 de batai pe minut, dar pe unele pante pronuntate asa vei avea impresia).

Sa te dai cu o bicicleta mountain bike pe poteci si cararti, in zonele de deal sau de munte, este o experienta foarte placuta, si plina de satisfactii. Nu numai ca te bucuri de natura si peisaje frumoase, dar ai parte si de un antrenament pe cinste, si de adrenalina crescuta, cand cobori pe carari accidentate cu viteza. Dupa o tura in care ai solicitat bicicleta la maxim si te-ai prafuit tot, vei stii ca esti mult mai aproape in a obtine coapsele striate pe care le visai. Si sistemul tau cardiovascular iti va multumi.

Cum abordezi sportul numit mountain biking? Ce echipament iti trebuie? Exista un program de antrenament? Unde se practica? Exista reguli? Acest articol va fii un ghid pentru incepatori. Departe de a fi unul complet, are menirea de a iti prezenta in linii genarale acesta metoda extraordinara de a face antrenamente cardiovasculare.

Echipament pentru mountain biking

In ziua de astazi, echipament de ciclim se gaseste din abundenta, atat in magazine specializate cat si in magazine virtuale. Sa stii ce este necesar si ce este moft, conteaza foarte mult, asta daca nu ai gramezi de bani inepuizabile.

Bicileta

Cel mai important echipament este, desigur, bicicleta. cea mai mare parte a banilor pentru echipement trebuie sa mearga catre bicicleta. Daca te gandesti sa fugi repede la un hipermarket si sa iei o bicicleta mountain bike pe care ai vazut-o acolo la oferta, gresesti! Acestea sunt bune pentru a te deplasa prin oras, sau chiar si pe poteci plate, fara denivelari. Dar daca ajungi pe o poteca sau o carere adevarata iti vei da seama ca nu ai facut alegerea cea mai buna. Acestea nu sunt echipate si nu au cadrul corespunzator pentru astfel de trasee.

Cel mai bine este sa te duci la un magazin specializat pe biciclete. O alta varianta este sa cumperi o bicicleta second hand, dar in acest caz trebuie sa te pricepi putin, pentru a nu risca sa fii pacalit. Sau sa cunosti pe cineva care se pricepe si sa te ajute.


O bicicleta decenta entry-level costa la momentul actual (2012) intre 1400 si 2200 de lei. Si de aici se poate creste foarte mult, pana la 15000 - 30000 de lei (pentru modelele de varf). Oferte bune la biciclete noi apar iarna, cand nu este plin sezon, si la inceputul anului, cand se schimba gama de produse.

O alta ideea buna inainte de a investi intr-o bicicleta, este de a ruga un prieten care are una sa te lase sa dai o tura pe o poteca de padure, sa vezi daca iti palce acest sport. Sau poti inchiria una. Pana acum nu am intanlit persoane care sa se urce pe bicicleta si sa nu ramana absolut incantate. Poate ca iti placea bicicleta cand erai mic, acum o vei iubi! Dar este bine sa testezi inainte, pentru a nu face o investitie inutila.

Casca

Cumpara-ti o casca, si poart-o! Sansele mari sunt sa nu ai nevoie niciodata de ea, dar si daca o sa ai o singura data nevoie de ea si nu o sa o ai pe cap....intelegi unde bat! Castile sunt multe si de diferite modele si preturi. Gaseste una pe masura bugetului, si care sa fie si confortabila.  

Haine ciclism

Hainele de clism sunt si ele abundete pe piata. In primul rand pantalonii de cilcism, sunt importanti atunci mergi mult timp pe o bicicleta. Daca nu te atrage ideea de a merge in vazul lumii purtand pantaloni mulati, nu esti singurul. Exista si pantaloni largi, care au acel burete protector intre picioare. Avantajul celor mulati este ca nu se agata in sa, sau alte parti ale bicicletei, cum e te posibil sa se intample cu cei normali. Dar important aici este sa aibe buretele protector, fie ei mulati sau nu.

Apoi urmeaza tricoul de ciclism. Nu este obligatoriu, dar au un scop foarte practic. Sunt facute din materiale care nu absorb transpiratia, in schimb o elimina de pe corp, catre exterior. Aceste materiale sunt folosite la tricouri si in alte sporturi unde se transpira foarte mult. Te mentin uscat si se usuca foarte repede. Tricourile de ciclism le recunosti dupa buzunarele adanci, situate pe spatele tricoului, in zona inferioara. In ele poti cara diferite lucruri, precum mancare, telefon mobil, bani, scule, etc. daca nu ai rucsac.

undefined

Incaltaminte, exista speciala pentru mountain biking dar chiar nu este o investitie absolut necesara, mai ales la inceput. Este important sa aveti incaltari cu talpa care sa nu alunece pe pedale, nici chiar atunci cand se uda. Pentru inceput nu consider ca este necesar sa investiti intr-o pereche specializata.

Antrenamentul de mountain biking

Daca aveti deja prieteni care practica acest sport, duceti-va cu ei. Aveti ce invata de la cei mai experimentati, plus ca distractia este mai mare in mai multi. Daca nu aveti astfel de prieteni sau vreti sa incercati singuri, duceti-va pe potecile din padurile din jurul oraselor, sau pe drumuri de tara. Aici, cei care traiesc la campie sunt dezavantajati fata de cei din zonele deluroase sau montane.

Intai mergeti pe poteci drepte, drumuri de tara, etc, pentru a va obisnui. Nu va bagati direct pe poteci de munte, sau foarte abrupte si denivelate. Cum si la noi in Romania, ciclismul a devenit popular, interesati-va daca exista un grup de ciclism format din amatori in orasul vostru. Nu trebuie sa fie oficial, de obicei sunt grupuri improvizate pe facebook, pe diverse forumuri (de specialitate sau nu) in care oameni obisnuiti, nu sportivi de performanta, discuta si stabilesc intanliri pentru a practica acest sport in grup.

Ture de 30-45 de minute sunt mai mult decat suficiente pentru primele dati. Nu va solicitati prea mult din prima. Cu cat esti mai obosit cu atat esti mai putin atent, si atunci au loc de regula cazaturile.

Cresteti gradual timpul; setati-va ca scop 2 ore, dupa cateva luni de practicare a acestui sport. Puteti sa faceti ture de 30-40 de minute in timpul saptamanii, si una mai lunga in weekend. Puteti face curse mai lungi si pe asfalt, mai ales daca traseul include dealuri de urcat si coborat. Trebuie doar sa fiti atenti la trafic.

Cu timpul incercati ceva mai tehnic

Evitarea pietrelor si a radacinilor devine rutina o data cu timpul. Pe masura ce avansezi incerca si poteci si trasee care sunt mai tehnice. Asta inseamna ca drumul este mai dificil, cu mai multe obstacole de ocolit si uneori de trecut peste.

Invata sa alegi calea cea mai buna. Uita-te in fata ta, la 10 m, nu te uita doar la roata din fata a bicicletei. Astfel vei putea vedea drumul in ansamblu, vei depista din timp obstacolele si vei putea alege calea cea mai buna. Mergi incet si prudent la inceput.

A invata sa controlezi bicicleta este cel mai important lucru. Si un sfat foarte important,  zis din experienta proprie, nu strange la maxim sau prea tare frana de pe fata cand cobori o poteca/carare abrupta. Repet: NU STRANGE FRANA DE PE FATA TARE! Daca o faci, sa spunem ca este de preferat sa porti casca.

Stai cat mai mult timp posibil pe bicicleta

A merge prin padure sau alte zone cu bicicleta este cea mai buna metoda de a invata si a capata experienta. Desigur, si a vedea  pe cei mai experiemtati in actiune este o idee buna. La magazinele specializate se strang astfel de persoane, asa ca acolo poti prinde multe sfaturi si ponturi bune.

Apoi, cand ai invatat sa mergi bine si ai prins gustul, poti investi intr-un suport de transportat bicicleta pe masina, si te poti duce la munte. Acolo este adevarata distractie si satisfactie! La noi in tara exista nenumarate posibilitati in toate zonele muntoase ale tarii, de trasee de bicicleta. Acolo va puteti testa limitele si anduranta. O tura la munte de 30-40 de km, arde lejer 3500-4000 de calorii.

Reguli

Regulile care se aplica pe poteci sunt simplu de invatat - majoritatea sunt de bun simt:

  • nu fa gunoi;
  • lasa locurile unde te duci asa cum le-ai gasit (curate, sa speram);
  • fii politicos cu ceilalti biciclisti sau drumeti intanliti;
  • daca te intanlesti cu carute sau cai liberi, freste-te si lasa-i sa treaca; bicicletele pot speria caii, si te pot rani;
  • nu te lua la intrecere cu cainii, vei pierde; cel mai bine este sa te opresti -  se pare ca majoritatea cainilor au ceva cu rotile sau pedalele care se misca, nu cu tine;
  • la munte, daca dai peste caini ciobanesti, striga dupa cioban, nu fii agresiv cu ei, si nu incerca sa fugi de ei, te vor prinde cu siguranta;
  • cand depasesti pe cineva cu bicicleta, avertizeaza-i din timp, strigand tare partea prin care vei trece: daca ii depasesti prin dreapta, strigi "dreapta".;
  • lasa plantele si animalele in pace; bucara-te de natura, nu o calca in picioare.

Mountain bikingul poate fii una din cele mai provocatoare activitati fizice pe care le vei face. O data ce vei prinde gustul, si vei capata destula conditie fizica, incat sa nu simti ca ti se dezintegreaza plamanii pe o panta mai abrupta, vei indragi acest sport.

Si daca esti un tip competitiv, exista destul concursuri de amatori, unde poti arata de ce esti in stare!

Referinte

Articole din aceiasi categorie

de  ce este HIIT mai eficient decat cardio pentru slabire S-a descoperit de ce HIIT este la fel de eficient precum exercitiile cardiovasculare de lunga durata Ani la rand s-a crezut ca solutia pentru a slabi sunt exercitiile cardiovasculare de joasa intensitate, facute perioade lungi de timp. In ultimii ani a luat amploare HIIT, adica exercitiile de mare intensitate facute pe intervale. Acum s-a descoperit si motivul pentru care exercitiile intense sunt cel putin la fel de eficiente (deseori chiar mai eficiente) precum cele de joasa intensitate, dar cu o durata mult mai mica de timp. 27 Jul, 2016
fa-ti dieta de slabire mai usoara Cum sa iti usurezi dieta Modalitati prin care iti poti face dieta de slabire mai eficienta si mai usor de suportat. invata noile reguli ale dietelor de slabire. 14 Feb, 2016
HIIT sau high intensity interval training este foarte eficient in arderea grasimilor, dar il poti face si mai eficient 5 reguli pentru HIIT mai eficient Poate ca nu iti place sa faci cardio, dar macar daca faci cardio de tip HIIT (high intensity interval training) arzi foarte multe calorii, si daca implementezi si regulile din acest articol, eficienta va creste si mai mult. 14 Feb, 2016
hormonii sunt cei care ard grasimile si ridica metabolismul. Invata cum sa ii optimizezi pentru a slabi cu succes Cresterea naturala a hormonilor care ard grasimi Testosteronul, hormonul de crestere, IGF-1, sunt hormoni care sunt stiuti pentru capacitatea lor de a reduce depozitele de grasimi. Prin dieta si antrenament nivelele lor pot fi crescute in mod natural, fara riscuri, pentru a obtine cu usurinta corpul visat. 14 Feb, 2016
Sa faci prea mult cardio iti poate afecta negativ sanatatea dar iti compromite si eforturile de a slabi Efectele negative ale efortului aerob Efortul aerob este cel mai adesea folosit pentru a slabi. Dar poate avea multe efecte negative asupra corpului; beneficii mai mari, fara aceleasi efecte negative se pot obtine si din antrenamentele anaerobe, fie cu greutati sau fara. 14 Feb, 2016
De ce nu arzi grasimea in plus cand vrei sa slabesti 8 motive din cauza carora nu slabesti Multa lume vine la sala ca sa slabeasca, dar nu multi reusesc. Daca iti este greu sa slabesti, desi te straduiesti, poate ca motivul este una sau mai multe din aceste opt greseli. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.