Hormonii slabirii

Publicat in

Hormonii sunt extrem de importanti cand vine vorba de slabire. Iata de ce.

Nicio problema hormonala, dezechilibru sau orice altceva nu poate anula un deficit caloric. Daca esti in deficit caloric, slabesti! Dar asta nu inseamna ca hormonii nu conteaza in procesul de slabire. Sunt extraordinar de importanti, iar echilibrul lor este foarte important.

Pentru slabire, sunt cativa hormoni care ies in evidenta. Sa vedem care sunt acestia.

Insulina

De fiecare data cand mananci, corpul produce insulina pentru a transfera nutrientii unde este nevoie de ei - in muschi sau celule grase. Intr-o lume perfecta, mananci astfel incat insulina sa creasca in  preajma antrenamentelor pentru a sustine performantele, recuperarea si cresterea. In restul timpului valorile ei ar trebui sa ramana mici. Dar, multi mananca constant, asa ca insulina este produsa constant. 

Problema este ca, cu cat se produce mai multa insulina, cu atat devii mai insensibil la efectele sale. Cu alte cuvinte, corpul devine mai putin eficient la partitionarea nutrientilor pentru recuperare si cresterea muschilor si mai eficient la stocarea caloriilor ca grasime.

De retinut: Fa-ti analize de sange pentru masurarea nivelurilor de insulina pe namancate. Asa vei putea determina cea mai buna dieta. Mananca mesele cele mai bogate in carbohidrati in preajma antrenamentelor pentru a imbunatati raspunsul insulinic post-antrenament.

Leptina

Leptina este produsa in celulele grase si actioneaza semnaland creierului cand in corp s-a acumulat suficienta grasime, asa ca nu mai trebuie sa mananci. Cu cat ai mai multa grasime, cu atat produci mai multa leptina

Ai crede ca a avea mai multa masa grasa va insemna mai multe semnale sa nu mananci, dar lucrurile nu sunt atat de simple. La fel ca in cazul insulinei, poti deveni rezistent la leptina. Se intampla cand ai prea multa grasime care produce prea multa leptina; creierul este coplesit de atatea semnale transmise de leptina, asa ca le blocheaza. Neprimind semnale de la leptina, crede ca este foamete si activeaza apetitul, chiar daca ai sau nu nevoie de mancare.

De retinut: Cel mai usor controlezi leptina neavand niveluri prea mari de grasime. Da, stiu, nu este ce vrei sa auzi, dar asa functioneaza lucrurile. Daca ai deja niveluri mari de grasime va fi mai greu la inceput, pana reusesti sa mai dai jos; te vei lupta cu senzatia de foame, dar pe masura ce slabesti lucrurile se mai aseaza si procesul devine mai usor.

Ghrelina

Daca ai urmat vreodata o dieta la care mancai la ore fixe, si ai sarit nevrand peste o masa, numai ca apoi sa ai o senzatie de foame salbatica si un stomac zgomotos, ai simtit efectele ghrelinei.

Ghrelina este responsabila pentru senzatiile fiziologice de foame. Este produsa in stomac si are niveluri mai mari cand stomacul este gol. Nivelurile scad cand stomacul este plin. Cu cat mananci mai putin - ca atunci cand vrei sa slabesti - cu atat corpul produce mai multa ghrelina.

Ghrelina poate fi secretata si la intervale regulate. De aceea la inceput, o dieta precum postul intermitent poate fi brutala. Cand hormonii se adapteaza dietei, lucrurile devin mai usoare. Ghrelinei nu ii pasa daca vrei sa slabesti sau nu - este mereu pusa pe treaba si gata sa te faca sa devorezi orice aliment savuros ai in fata.

De retinut: Mananca la intervale regulate (3-4 ore) pentru a mentine sub control ghrelina. Mananca suficiente legume pentru ca mentin stomacul mai plin fara a avea multe calorii. Postul intermitent te poate educa sa rezisti semnalelor de foame date de ghrelina. 

slabeste usor

Cortizol

Stresul pe care il traiesti cand eviti un accident auto este acelasi (din punct de vedere fiziologic) cu stresul pe care il ai cand tii o dieta, nu dormi suficient, te certi cu cineva sau te antrenezi intens. Stresul cauzeaza eliberarea de cortizol.

Cortizolul crescut in mod cronic favorizeaza degradarea tesutului muscular, usureaza ingrasarea (in special in zona burtii) si suprima nivelurile unor hormoni benefici precum testosteron sau hormon de crestere. Nivelurile crescute de cortizol sunt asociate si cu niveluri crescute de ghrelina, de aceea mananci mai mult cand esti stresat.

De retinut: Stresul este inevitabil, asa ca trebuie sa gasesti modalitati de a ii face fata. Antrenamentele cu greutati te ajuta, dar cea mai eficienta forma de efort fizic pentru reducerea cortizolului este mersul pe jos. Asa ca mergi pe jos cat mai mult, fa plimbari si incepi sa practici meditatia. 

Hormonii glandei tiroide

Hormonii glandei tiroide, in special triiodotironina (T3) si tiroxina (T4), sunt responsabili de reglarea metabolismului, precum si sustinerea arderii grasimilor si cresterii muschilor.

Hormonii tiroidieni sunt legati direct de felul cum ne traim vietile. Somn prost, nutritie proasta si mult stres reduc nivelurile (la fel si restrictionarea cronica a caloriilor). De aceea pe masura ce tii o dieta de slabire, metabolismul scade. 

De retinut: Fa o prioritate din somn si evita restrictiile calorice pe termen lung. 

Hormonul de crestere

Hormonul de crestere este printre cei mai puternici hormoni produsi de corpul uman. Hormonul de crestere stimuleaza reparatiile celulare si intr-o mai mica masura, cresterile musculare. Cel mai relevant, hormonul de crestere arde grasimea stocata in corp si in acelasi timp limiteaza depozitarea acizilor grasi.

De retinut: Hormonul de crestere iti scade varsta biologica in mod natural, de aceea este considerat hormonul tineretii. Pentru a creste cat mai mult nivelurile de hormon de crestere dormi 7-9 ore pe noapte si suplimenetaza-te cu GH Balance

Testosteron

Testosteronul este cunoscut mai ales ca fiind un anabolic (construieste tesut muscular). Afecteaza si sanatatea sexuala, oasele si grasimea din corp. Cu cat ai mai mult testosteron, cu atat esti mai definit. Asta pentru ca opreste corpul sa creeze celule noi de grasime. Cu cat ai mai putin testosteron, cu atat cresc riscurile de obezitate

Si aici somnul ajuta; la fel si antrenamentele de forta, suficiente grasimi saturate in dieta, sexul si sa nu te afli prea mult timp intr-un deficit caloric.

De retinut: Evita dietele restrictive care dureaza mult timp, mananca o dieta cu cel putin 20% grasimi saturate, antreneaza-te constant (nu fa pauze mari de la sala de forta), dormi 7-9 ore si optimizeaza-ti suplimentatia (Metadrol este cea mai buna varianta pentru asta). 

Estrogen

Estrogenul se comporta si ca un hormon care stocheaza grasimi si ca unul care arde grasimi. Nivelurile prea mari de estrogen, atat la femei cat si la barbati, pot duce la ingrasare.

De retinut: Supraantrenamentul, consumul de alcool in exces, lipsa somnului si abuzul de medicamente pot impinge corpul sa produca prea mult estrogen. Manca legume din familia cruciferelor (varza, broccoli, varza de bruxelles, etc.) si morcovi, acestea avand efecte antiestrogenice! 

Referinte

Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.