Repetari fortate

Publicat in

Repetarile fortate reprezinta o tehnica veche de antrenament, si, ca orice lucru care a trecut testul timpului, o tehnica foarte eficienta in a dezvolta masa musculara.

"Se cauta ajutor. Competente: sa fie de incredere, cu o atitudine pozitiva. Trebuie sa stie sa ajute astfel incat sa ia din greutate exact cat trebuie la repetarile fortate." Culturismul este un sport individualist, dar uneori poti beneficia daca ai un partener de antrenament care sa te ajute cand folosesti greutati mari. Fie ca ai la fiecare antrenament un partener, fie ca rogi pe cineva sa te asiste, principalul atu al unui coechipier este ca iti permite sa prelugesti setul dincolo de oboseala, prin ajutorul dat la repetarile fortate. Acestea sunt unul din principiile faimosului culturist Joe Weider, si nu pot fii facute fara ajutorul altui "frate de fiare". Putin ajutor mentine fiarele in miscare si muschii in crestere.

La prima impresie, numele de repetari fortate pare eronat. "Repetari reduse" pare a fii mai adecvat. Cand esti ajutat de cineva la repetarile fortate, acesta preia din rezistenta de pe muschi si o transfera siesi. Dar sa analizam mai in detaliu. Repetarile fortate trebuie facute doar atunci cand ti-ai atins limita de oboseala. Atunci intervine cel care te asista, si preia din greutate atat doar cat sa poti face in continuare cateva repetari, in acelasi ritm ca atunci cand le faceai singur.

Secretul repetarilor fortate este de a prelua fix rezistenta de care este nevoie pentru ca greutatile sa se miste in continuare, si nimic in plus. La fiecare repetare fortata si mai multa rezistenta trebuie preluata. Cand cel care te ajuta lucreaza mai intens ca tine, seturile fortate se incheie. Dupa ce ai atins epuizarea la a opta repetare, si partenerul te ajuta exact cat sa poti trece de blocaj si sa completezi repetarea, vei intelege de ce li se spune "repetari fortate".

Repetarile fortate nu trebuie aplicate la toate exercitiile. Indreptarile, ramatul din aplecat cu bara sau fandarile, sunt unele din exercitiile la care este prea dificil ca cineva sa te ajute. Repetarile fortate pot fii folosite mai ales la exercitii pentru piept si picioare, precum impinsul cu haltera sau fluturarile cu gantere, genuflexiuni sau prese pentru picioare

Avantajele repetarilor fortate

Iata plusurile in a folosi repetari fortate:

Intensitate crescuta - Repetarile fortate sunt ca orele suplimentare pentru muschi. Te ajuta sa continui sa lucrezi o anumita grupa musculara si dupa ce nu ai mai putea singur.

Siguranta mai mare - Pastrezi aceeasi greutate, ritm si raza de miscare. Diferenta este ca cel care te asista preia o parte din greutate. Mai mult, e cineva care se afla mereu langa tine la exercitiile cu potential crescut de accidentare, precum genuflexiunile sau impinsul cu haltera, ceea ce iti permite sa mergi pana la epuizare in siguranta.

Dezavantajele repetarilor fortate

Exista doua capcane in care poti cadea atunci cand folosesti repetari fortate:

Pierderea controlului - Cand cineva te asista la repetarile fortate esti la mila lui sa preia exact cat trebuie din greutate. Ideal este de a face exercitiul nici prea greu nici prea usor. Miscarea trebuie sa continuie in acelasi ritm ca inainte sa obosesti. Aici conteaza experienta celui care te asista, si tu nu ai niciun control.

Prea multa incredere - Cineva care te asista aduce un plus de siguranta, dar poate deveni un dezavantaj daca marea parte a muncii o face el. De exemplu, stand in spatele tau, nu este intr-o pozitie favorabila sa te ridice pe tine si greutatea pe care o folosesti, la un set de genuflexiuni, daca el lucreaza mai mult ca tine. Trebuie sa stii cand sa opresti o serie de repetari fortate.

O noua abordare

La unele exercitii, cineva care sa te asiste poate face repetarile mai grele. Poarta denumirea de repetari fortate inverse. De exemplu, cand faci tractiuni, poti ruga pe cineva sa te traga usor de picioare, ingreunand repetarile. Spre final poate schimba miscarea si sa te ridice de picioare pentru a te ajuta, atunci cand ai obosit. In acest fel, prin progresia de la repetari fortate inverse pana la repetari fortate te soliciti tot timpul exercitiului, nu numai la final. 

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Antrenament intens pentru bicepsi 21 invers pentru hipertrofie Exercitiul clasic 21 se adreseaza bicepsilor, si presupune impartirea rezei de miscare in 3, fiecare parte avand cate 7 repetari. 21 invers functioneaza ca un set descrescator mecanic, si spre deosebire de exercitiul de baza, poate fii aplicat la mai multe grupe musculare. 14 Feb, 2016
Arnold despre gambe si cum sa ti le maresti Arnold despre gambe Arnold Schwarzenegger este unul din cei mai mari culturisti ai tuturor timpurilor. Iata parerea sa despre dezvoltarea gambelor, o grupa musculara la care a fost deficitar. 14 Feb, 2016
Masa musculara mai mare luand perioade de odihna Fa-te mai mare facand mai putin Perioadele planificate de descrestere a intensitatii antrenamentelor fac parte din trusa de unelte pentru construirea unui fizic masiv, musculos si bine definit. Din pacate, importanta acestor perioade de descarcare este trecuta cu vederea de prea multi. 14 Feb, 2016
fitness functional facut cu mingea medicinala Mingea medicinala si fitness-ul functional Mingile medicinale incep sa fie la moda, si sa fie folosite din ce in ce mai mult de cei care fac sport mai ales pentru a avea conditie fizica. Iata ce trebuie sa stii despre aceasta unealta fitness. 14 Feb, 2016
Genuflexiunile facute pana jos iti protejeaza genunchii si au rezultate mai bune Genuflexiuni complete - picioare mari si definite Genuflexiunile cu bara in spate sunt regele exercitiilor din culturism. Dar sunt pe cale sa fie detronate de un exercitiu la fel de vechi ca si ele, dar subapreciat pana acum: genuflexiunile complete. 14 Feb, 2016
Alearga sprinturi pentru a iti dezvolta masa musculara Sprinturi pentru masa musculara

Sprinturile sunt asociate cu alergarea, deci cu procesul de ardere al grasimilor. Dar sprinturile nu sunt deloc o alergare conventionala. Iata cum sprinturile te pot face mai puternic, mai definit si mai masiv.

14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.