Daca iti vorbesti singur iti sporesti anduranta

Publicat in

Daca esti un sportiv de anduranta, sau pur si simplu vrei sa rezisti mai mult in timpul sesiunilor de cardio, tot ce trebuie sa faci este sa te incurajezi singur.

Daca "mananci" kilometrii, cel mai probabil in timpul sesiunilor dure de antrenament cardiovascular, anduranta iti va creste daca te incurajezi singur cu voce tare. Poate ca asta nu reprezinta o noutate pentru multi, dar acum exista si dovezi concrete ca sa iti vorbesti singur este un stimulent eficient. Cercetatorii sportivi de la universitatea Bangor si-au publicat descoperirile intr-o revista de specialitate.

In anii 1990 cercetatorii au demonstrat ca forta si anduranta sportivilor cresc ca urmare a incurajarilor. De multe ori nu este nimeni in jur care sa incurajeze atletii si sportivii in timpul antrenamentelor, asa ca unii isi spun singuri cuvinte de incurajare. Daca asta avea vre un efect era necunoscut pana de curand. 

Anthony Blanchfield, angajat al Universitatii Bangor la departamentul "interventii fizico-biologice pentru imbunatatirea andurantei si performantei", s-a decis sa masoare efectul auto-incurajarii intr-un experiment facut pe 24 de atleti amatori.

A masurat timpul in care subiectii sai puteau sa pedaleze la o capacitate de 80% din capacitatea lor maxima. Jumatate dintre subiecti au cautat, timp de doua saptamani, fraze si expresii cu care sa se incurajeze singuri. Cealalta jumatate nu a facut asta. 

Apoi cele doua grupuri au fost supuse din nou la testul de ciclism. Blanchfield a constata ca anduranta grupului care s-a incurajat singur a crescut, pe cand cea a celuilalt grup a ramas neschimbata. Graficul de mai jos arata numarul de secunde pe care fiecare grup a reusit sa le pedaleze in prima sesiune si in urmatoarea.

Autoincurajare pentru anduranta

Aproape toti subiectii experimentului au reactionat pozitiv la incurajarile spuse de ei insusi. Graficul de mai jos arata timpii fiecarui participant.

Blanchfield a reusit sa clarifice partial mecanismul din spatele incurajarilor facute singur. A iti spune singur cuvinte de incurajare reduce senzatia de oboseala.

Desigur, acest aspect al corpului uman poate fii folosit in orice sport, nu numai in cele de anduranta. Prin aceeasi metoda poti stoarce si o repetare fortata la sala, atunci cand nu este nimeni in jur sa te ajute sau sa te incurajeze. Nu iti fie frica sa te incurajezi; vei performa mai bine si te vei simti mai puternic!

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Antreneaza-te destept scapa de repetarile inutile Antreneaza-te destept: scapa de repetarile inutile Jumatate din antrenamentul tau este inutil? Iata cum sa stii ce repetari sunt inutile si cum sa te antrenezi mai destept si eficient. 25 Jun, 2019
antrenament de hipertrofie tras/impins Antrenament tras-impins Antrenamentele impartite pe zile de impins si zile de tras sunt ideale pentru masa musculara pentru ca permit o recuperare mai buna si o intensitate mai ridicata. Aici gasesti toate detaliile cat si exemple ale unor astfel de antrenamente. 14 Mar, 2018
crossfit - ce este si cum se practica CrossFit CrossFit este un sistem de antrenament conceput sa promoveze atat conditia fizica locacala cat si generala; este un tip de fitness functional, utilizat de trupele speciale si de cei care vor sa isi dezvolte o conditie fizica care sa le permita sa faca solicitarilor fizice din viata reala, in afara salii. 14 Feb, 2016
Anduranta mai multa prin automotivare Daca iti vorbesti singur iti sporesti anduranta Daca esti un sportiv de anduranta, sau pur si simplu vrei sa rezisti mai mult in timpul sesiunilor de cardio, tot ce trebuie sa faci este sa te incurajezi singur. 14 Feb, 2016
Cum sa te antrenezi pentru a trai mai mult Cum sa te antrenezi pentru a trai mai mult Vrei sa traiesti mult si mai bine chiar si la varste inaintate? Atunci trebuie sa adaugi aceasta metoda de antrenament in rutina ta. 29 Oct, 2019
Metoda dovedita ca mareste masa musculara Cea mai eficienta metoda de a construi masa musculara Culturistii nu sunt singura categorie de sportivi care se antreneaza cu greutati. Mai exista si altele, precum halterofilii si strongmen; dar care dintre ei detine cea mai eficienta metoda de a construi masa musculara? 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.