Accelerarea recuperarii dupa antrenamente

Publicat in

Drenaj limfatic! Suna urat, dar nu este! Iata cum te ajuta sa te recuperezi si de ce ar trebui sa iti pese daca vrei muschi si performante fizice de exceptie.

Drenaj limfatic activ! Este cea mai simpla metoda pentru a accelera recuperarea dupa un efort fizic intens. Si chiar daca este simpla, este foarte, foarte eficienta! Cand antrenezi un muschi, in zona se sifoneaza un flux mare de sange pentru a sustine activitatea. Aces flux crescut de sange duce si la acumulare de lichide in tesuturi, adica ceea ce numim pompare. 

Sistemul limfatic este un pivot esential al functionarii corpului uman, dar prea multa limfa acumulata in muschi poate limita procesul de recuperare al tesuturilor locale, sau al intregului sistem. Sa ai control asupra limfei locale este foarte important in controlarea recuperarii.

De ce sa iti pese daca te recuperezi? Progresele si cresterile musculare apar cand corpul se reface, nu cand te antrenezi. Daca organismul nu apuca niciodata sa se refaca complet, stagnezi. Te poti antrena oricat de tare vrei, nu vei progresa. Din contra, daca exagerezi, poti regresa! Sa te recuperezi cum trebuie inseamna si antrenamente viitoare mai eficiente. 

Sportivii de elita sunt evaluati ca si potential genetic si de progres in functie de capacitatea de a se recupera rapid dupa efort. Cu cat aceasta capacitate este mai mare cu atat au un potential mai mare de a avansa rapid in sportul lor, indiferent ca este culturism, fotbal sau box!

Iata cum sa folosesti drenajul limfatic pentru a grabi recuperarea!

1. Ridica bratele sau picioarele

Ne folosim de gravitatie pentru a drena sistemic limfa, prin ridicarea membrelor (brate si picioare) peste nivelul inimii, pentru a impinge limfa in circulatia centrala.

Cand ai antrenat partea inferioara este simplu, doar stai intins in pat si ridici picioarele (cu genunchii usor indoiti); tine-le sprijinite de un perete au ceva inalt. 

Pentru pareta superioara doar tine mainile deasupra capului intr-o pozitie relaxata. Fa asta la 5-15 minute dupa antrenament.

2. Plimba-te usor

O alta metoda de drenaj limfatic este activitatea fizica de foarte joasa intensitate, precum mersul sau plimbatul usor cu bicicleta. Contractiile musculare active pun presiune pe venele pasive si pe limfa pentru a a impinge fluidele in circulatia centrala. Cateva zeci de minute de plimbare lejera este tot ce ai nevoie. Poti face asta imediat dupa antrenamanet (cum ar fi drumul spre casa, eventual cu un ocol daca stai prea aproape de sala) sau ai timp pana seara la culcare. Daca o faci mai tarziu, creste durata de mers cu 10 minute. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

flexii biceps inlicnat in fata brate mai mari Flexii pentru biceps din inclinat in fata Daca vrei pompari cat mai mari atunci cand iti antrenezi bicepsii, incearca acesta abordare usor diferita a flexiilor pentru biceps cu bara: apleacarea usoara in fata a trunchiului. 14 Feb, 2016
Antebrate masive folosind un singur exercitiu O singura miscare pentru antebrate imense Invata cum sa iti construiesti antebrate mari si puternice, demne de un adevarat culturist. 14 Feb, 2016
Alearga sprinturi pentru a iti dezvolta masa musculara Sprinturi pentru masa musculara

Sprinturile sunt asociate cu alergarea, deci cu procesul de ardere al grasimilor. Dar sprinturile nu sunt deloc o alergare conventionala. Iata cum sprinturile te pot face mai puternic, mai definit si mai masiv.

14 Feb, 2016
Lucreaza bicepsii si abdomenul in acelasi timp Un exercitiu pentru a construi bicepsi si abdomen in acelasi timp Aceasta variatie a flexiilor pentru biceps dezvolta bratele si intareste abdomenul in acelasi timp. Iata cum se face. 14 Feb, 2016
Abdomen definit si picioare imense - metoda arnold Cum si-a construit Arnold picioarele si abdomenul Arnold Schwarzenegger este un simbol al culturismului, filmului si succesului in general. Dar in spatele carierei stralucite si trupului de zeu, stau ani de munca in sala de forta si in afara ei, si o vointa de fier. Fi gata sa inveti cum sa te antrenezi ca un campion pentru a avea picioare mai puternice ca oricare din prietenii tai, si un abdomen de otel. 14 Feb, 2016
Metoda de 100 repetari cu bara hexagonala (bara pentru trapez) Metoda de 100 repetari cu bara hexagonala Indreptarile cu bara hexagonala sunt un exercitiu hibrid perfect, combinand beneficiile genuflexiunilor cu cele ale indreptarilor. Foloseste aceasta metoda care dureaza 10 saptamani pentru a iti creste masa musculara generala. 01 May, 2018
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.