Mersul ca sport

Publicat in

Este un articol pentru persoanele obeze si supraponderale care acum se apuca de sport, si cauta o forma lejera de exercitii fizice pentru a demara lupta pentru un corp mai bun.

Mersul este un exercitiu fizic ideal pentru persoanele obeze, sau persoanele supraponderale care abia incep sa faca sport. Este un sport cu impact mic asupra articulatiilor si permite cresterea caloriilor arse fara a stresa glandele suprarenale. Principala problema cu majoritatea formelor de antrenamente aerobe este ca implica un grad mai mare de impact asupra articulatiilor, pe care perosanele obeze si indivizii neantrenati nu ii pot face fata cu bine. De aceea de multe ori vezi persoane in forma practicand exercitii aerobice; de regula persoanele obeze sau supraponderale sunt nevoite sa renunte din cauza accidentarilor. Mersul este o activitate fizica preliminara ideala ca punct de pornire inainte de a trece la exercitii si sporturi mai avansate.

Cand spun mers ma refer la mers adevarat - facut in aer liber, nu pe banda de alergat in timp ce te uiti la televizor. Mersul pe banda de alergare nu este o miscare naturala pentru ca banda care se invarte de la sine descreste implicarea muschilor extensori ai soldului, de exemplu fesierii si femuralii. Rezultatul unor astfel de antrenamente poate duce la dezechilibre structurale, precum o aplecare in fata de la pelvis din cauza rigititatii muschilor flexori (de exemplu, muschii psoasi), ceea ce in timp poate duce la aparitia durerilor de spate. Majoritatea persoanelor care petrec mult timp pe banda de alergare capata o astfel de sensibilitate, si uneori este nevoie de kinetoterapie pentru refacere.

Dupa mers, umatorul pas in progresia antrenamentului se pare ca este joggingul, o forma de sport care isi are radacinile in Europa secolului 17. Ca forma de exercitiu fizic, a fost popularizata in America in 1962 de  Bill Bowerman, fost antrenor de atletism si co-fondatorul Nike. 

Joggingul este considerat o forma de trecere de la mers spre alergat. Daca te misti mai icnet de 6,4 km/h probabil ca mergi, si daca te misti intre 6,4 km/h si 9 km/h faci jogging. Exista controverse in privinta a ce este mai benefic, un mers alert sau jogging lent, pentru ca mersul alert implica folosirea mai agresiva a partii suprioare si arderi calorice mai mari.

O alta controversa este legata de felul cum se msica picioarele cand faci jogging. Picioarele se misca mai vertical in timpul joggingului, ceea ce pune mai multa presiune pe articulatii. Ca o alternativa la jogging, cineva neantrenat poate combina mersul cu alergatul. De exemplu, pe o pista de alergare, ar putea sa mearga la curbele pistei si sa alerge portiunile drepte. Sau, daca alearga pe un teren de fotbal de iarba, poate merge pe laturile mai mici, din spatele portilor, si poate alerga pe laturile mai lungi. Un astfel de antrenament, care poate fi considerat un antrenament pe intervale, este mai eficient decat alergatul, in ceea ce priveste numarul de calorii arse, si nu solicita prea mult glandele suprarenale.

O metoda prin care multa lumea incearca sa sporeasca eficienta antrenamentelor de mers, este prin folosirea greutatilor care se ataseaza la glezne si incheieturile mainilor. Nu este o idee buna! Studiile au confirmat ca folosirea unor astfel de greutati nu sporeste cu mult numarul caloriilor arse, dar creste stresul pus pe articulatii. Chiar daca sunt folosite greutati mici, sunt miscate cu suficienta viteza incat sa le creasca forta exercitata pe articulatii. In timp, aceste greutati pot supra-solicita articulatiile cauzand accidentari precum tendinita. 

Concluzia: Chiar daca mersul nu iti va da un corp bine definit si musculos, asa cum viseaza multi, este un punct ideal de plecare pentru persoanele obeze sau care abia isi fac intrarea in lumea sportului recreational. 

 Slabeste eficient

Referinte

Articole din aceiasi categorie

sfaturi din culturism pentru a slabi 10 lucruri din culturism care te ajuta sa slabesti Metode dovedite ca te ajuta sa slabesti, sa te definesti si sa arati mai bine. Cele mai utile sfaturi din culturism pentru a arde rapid grasimea in plus. 16 Mar, 2017
Perioadele de post negru urmate de ferestre de hranire te pot ajuta sa slabesti Postul intermitent Dincolo de a fii o dieta, postul intermitent este un stil de viata, o disciplina alimentara. Nu este pentru toata lumea, dar cu siguranta este eficient daca dorim sa slabim sau sa nu ne ingrasam. 14 Feb, 2016
ce te ingrasa fara sa iti dai seama si cum sa reusesti sa slabesti 10 lucruri parsive care te ingrasa Probabil lucrurile care te ingrasa si te fac sa mananci mult sunt mai putin evidente decat ai crede, pentru ca sunt atat de meschine si parsive incat nici nu stii ca te afecteaza. Este timpul sa slabesti si sa ramai asa! 02 Aug, 2017
Nu ai nevoie de cardio pentru a slabi Nu ai nevoie de cardio pentru a slabi Nu ai nevoie de echipament cardio pentru a slabi. Aceasta metoda foloseste greutati si manipularea fluxului sanguin pentru a arde grasimi. Iata despre ce este vorba! 02 Oct, 2019
nu lasa metabolismul sa incetineasca Prevenirea incetinirii metabolismului Incetinirea metabolismului este cel mai grav lucru care i se poate intampla cuiva care doreste sa slabeasca. De fapt, este un lucru grav oricui i s-ar intampla! 14 Feb, 2016
de  ce este HIIT mai eficient decat cardio pentru slabire S-a descoperit de ce HIIT este la fel de eficient precum exercitiile cardiovasculare de lunga durata Ani la rand s-a crezut ca solutia pentru a slabi sunt exercitiile cardiovasculare de joasa intensitate, facute perioade lungi de timp. In ultimii ani a luat amploare HIIT, adica exercitiile de mare intensitate facute pe intervale. Acum s-a descoperit si motivul pentru care exercitiile intense sunt cel putin la fel de eficiente (deseori chiar mai eficiente) precum cele de joasa intensitate, dar cu o durata mult mai mica de timp. 27 Jul, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.