Mentine-ti ridicate nivelurile de testosteron pentru a trai mai mult

Publicat in

Nivelurile mici de testosteron sunt asociate cu o rata mai mare de mortalitate si te si ingrasa. Iata de ce trebuie sa dai importanta nivelurilor de testosteron.

Testosteronul (principalul hormon masculin) este important pentru marimea muschilor si forta, dorinta sexuala, energie si mentinerea unor niveluri mici de grasime corporala. Poate ca stii deja toate astea. Dar nivelurile mari de testosteron sunt importante si pentru a trai mai mult. Nu nivelurile mari de testosteron omoara oameni, ci cele mici ridica semnale de alarma.

Nivelurile mici de testosteron sunt asociate puternic cu:

  • Risc mare de boli cardiovasculare.
  • Ingustarea arterelor carotide. 
  • EKG anormal.
  • Insuficienta cardiaca mai frecventa.
  • Incidenta mai mare de angina pectorala. 
  • Indice de masa corporala mai mare.
  • Diabet de tip II.
  • Sindrom metabolic.
  • Rezistenta la insulina.
  • Rata de deces mai mare in orice cauza, inclusiv mortalitate cardiaca.

Mai citeste o data ultimul rand din lista! Un studiu care a implicat 858 veterani militari a descoperit ca indivizii cu niveluri mici de testosteron aveau un risc cu 88% mai mare de a muri, din orice cauza, chiar si dupa ce variabile ca varsta, boli si indice de masa corporala au fost luate in calcul. 

hormon de crestere natural

Cei care fac sport, mai ales cu greutati, nu au niveluri mai mari de testosteron?

Esti imun la deficiente de testosteron pentru ca mergi la sala de mult si te antrenezi serios?
DELOC! Sportivii au de regula niveluri mai mici de testosteron decat barbatii neantrenati. Un studiu a descoperit ca halterofili (alaturi de caiacisti, ciclisti si inotatori) aveau nivelurile de testosteron de 65-85% din ceea ce aveau barbatii care nu faceau sport. 

O parte din aceste deficiente au fost atribuite de cercetatori alterarii metabolismului hepatic (ficat) si extrahepatic (piele si muschi) al testosteronului, metabolism care nu poate fi compensat de gonadele sportivului. Se speculeaza si ca exista o legatura inca nedescoperita intre exercitiile fizice intense si o crestere a SHBG (o proteine care se leaga de testosteron si in dezactiveaza), ceea ce inseamna ca tesuturile au la dispozitie mai putin testosteron activ. Da, nivelurile de testosteron cresc dupa un antrenament cu greutati, dar aceasta crestere este de scurta durata si apoi nivelurile scad sub normal.

Morala este ca trebuie sa ai mare grija de nivelurile de testosteron. Incepi prin a iti face analize de sange, testosteron total si liber, ca sa vezi cum stai. Ideal este sa fii cat mai aproape de marja superioara. Apoi, foloseste suplimente care cresc nivelurile de testosteron, iar daca ai niveluri mult prea mici de testosteron mergi la un medic specialist si ia in calcul si terapia de inlocuire a testosteronului, mai ales daca ai peste 40 de ani

Referinte

  1. Molly M. Shores, MD; Alvin M. Matsumoto, MD; Kevin L. Sloan, MD; Low Serum Testosterone and Mortality in Male Veterans. Arch Intern Med. 2006;166(15):1660-1665. doi:10.1001/archinte.166.15.1660
  2. Grandys M1, Majerczak J, Zapart-Bukowska J, Kulpa J, Zoladz JA. Gonadal hormone status in highly trained sprinters and in untrained men. J Strength Cond Res. 2011 Apr;25(4):1079-84. doi: 10.1519/JSC.0b013e3181d4d3f4.

 

Articole din aceiasi categorie

glicogenul muscular poate fi sintetizat prin consumul de glutamina Glutamina si sinteza glicogenului Glutamina poate resintetiza glicogenul muscular la fel de eficient ca si carbohidratii, dar fara efectele de crestere ale insulinei. 17 Sep, 2018
De ce sa te suplimentezi cu l-carnitina 10 motive pentru a folosi L-carnitina L-carnitina este unul din cele mai cunoscute suplimente nutritive din industria fintess-ului. Se foloseste mai ales pentru a slabi, dar poate avea mult mai multe beneficii, atat pentru aspectul fizic si performanta, cat si pentru sanatate . 14 Feb, 2016
articulatiile si vitaminele Rolul vitaminelor si mineralelor in refacerea si repararea articulatiilor Articulatiile sunt esentiale pentru buna desfasurare a antrenamentelor si a vietii de zi cu zi. Desi desconsiderate de multe ori, vitaminele si mineralele joaca un rol cheie in mentinerea sanatatii articulatiilor. 14 Feb, 2016
magneziu ai nevoie de mai mult Magneziu: ai nevoie de mai mult Majoritatea sportivilor si celor care merg la sala de forta au deficiente de magneziu.Si asta le poate da peste cap antrenamentele si progresele. Iata de cat ai nevoie si cum sa il obtii. 28 Nov, 2016
ce sunt suplimentele care blocheaza carbohidratii Ce sunt suplimentele care blocheaza carbohidratii si functioneaza cu adevarat? Suplimentele care blocheaza carbohidratii fac parte din gama suplimentelor pentru slabit, dar actioneaza diferit fata de alte arzatoare de grasimi. Aici gasesti tot ce trebuie sa stii despre astfel de suplimente nutritive. 25 Jul, 2016
Cafeaua: mituri si adevaruri Mituri si adevaruri despre cafea Poate ca stii destule despre aceasta bautura (si supliment sportiv) extrem de populara, dar exista numeroase informatii contradictorii. Iata care sunt adevarurile stiute cu certitudine si ce este fictiune. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.