Luati micul dejun? Aflati de ce ar trebui!

Publicat in

Mananca micul dejun singur, imparte pranzul cu prietenii si daruieste cina dusmanilor tai!

Acum, mai mult ca niciodata, exista teorii, diete, programe de exercitii si echipamente pentru sala care ne bombardeaza zi de zi. Si cu toate astea rata obezitatii creste din ce in ce mai alarmant. Exista multi factori care contribuie la scaderea sau cresterea in greutate, precum nivelul de activitate fizica, obiceiuri culturale, geneticul fiecaruia, si asa mai departe.

Dar, cel mai important factor il reprezinta aportul de energie (mancatul). Poti sa iti muncesti fundul in sala zi de zi pana lesini, dar nu o sa ai niciodata patratele pe abdomen daca consumi mai multa energie prin mancare decat folosesti in sala.

Exista doua lucruri bine stiute de mult timp cand vine vorba de slabit:

1. mananca micul dejun pentru a "porni" metabolismul;
2. nu manca seara tarziu pentru ca tot ce vei manca se va depune sub forma de tesut adipos;

Ambele afirmatii au la abza explicatii logice, dar ideea de baza ramane: sunt ele adevarate sau nu? Este adevarat ca digestia necesita energie si creste rata metabolica, dar consumul unui mic dejun satios creste cu adevarat metabolismul pentru 24 de ore? A doua teorie este ca daca mananci prea tarziu (de obcei dupa 6-8 seara) fiecare calorie se transforma in grasime. Este o terie fascinanta, mai ales daca ne gandim ca asta inseamna ca organismul foloseste altfel caloriile dupa o anumita ora. Aceasta conceptie exista de foarte mult timp asa ca este automat luata de buna. Asa ca noi ne vom intreba daca este adevarata sau doar un mit? Din fericire studii efectuate recent ne-au raspuns si la aceasta intrebare.

867 de indivizi, atat femei cat si barbati, au fost monitorizati in ceea ce priveste aportul de mancare in diferite perioade ale zilei, timp de mai multe zile. Nici participantii la studiu, nici dieteticienii nu stiau care din mese vor fii analizate. Asta pentru a impiedica subiectii sa manance mai mult sau mai putin la o masa sau sa minta.

A fost analizata densitatea mancarurilor (clorii per gram) si la ce ora din zi erau consumate alimentele respective. Criteriul pentru o masa era ca trebuie sa fie de minim 50 de calorii si la macar 45 de minunte de alta masa. A fost analizat si indexul de satietate bazat pe caloriile pe minut. Acest index da o idee despre cat de mult mancau acei oameni si la ce ore din zi. Media de greutate a participantilor a fost de 70 de kg, asa ca nu erau persoane supraponderale, obisnuite sa manance mult.

Rezultatele au fost cel putin interesante. In primul rand, pe masura ce ziua trecea, cantitatea de mancare consumata cresterea si frecventa meselor a crescut si ea. Deci subiectii mancau mai mult si mai des! Aici intervine indexul de satietate. Dintr-un motiv, lumea se simte din ce in ce mai flamanda cu cat ziua progreseaza, asa ca mananca pana sunt plini.

A doua constatare a studiului ne va ajuta sa raspundem la intrebarile noastre. S-a constatat o stransa corelatie intre cantitatea de mancare de la micul dejun si cea de seara. Asta inseamna ca cei ce mancau un mic dejun consitent, care conferea multa energie, consumau mai putine calorii de-a lungul zilei, si vice versa. Cei ce nu au mancat corespunzator dimineata, manaca mai mult in restul zilei.

Intre 6 dimineata si 11 seara, caloriile la o masa au sarit de la 525 pe masa pana la 720 pe masa. Plus ca frecventa meselor a crescut. De asemenea, si densitatea caloriilor a crescut. Si carbohidratii au crescut de la 32 de grame la 72 de grame la o masa.

Asta arata ca oamenii nu isi dau seama cat mananca, cate calorii consuma, si de aici si senzatia de foame acuta. Multe lucruri pot influenta apetitul, nu neparat cata mancare aveti in stomac. O fraza spusa de o persoana, mirosul unei mancari, poza unui fel de mancare, etc. Si cu cat ziua avanseaza cu atat cresc sansele ca foamea sa iasa la iveala mai feroce.

Am reusit sa raspundem la cele doua intrebari. Micul dejun consistent da un start puternic metabolismului? Nu! Motivul pentru care un mic dejun consistent ajuta la construirea unui program de slabit este ca ne ajuta sa mancam mai putine calorii de-a lungul zilei. Si raspunsul la cea de a doua intrebare, daca abtinutul de la mancare seara ne ajuta sa slabim, este tot nu. Este de preferat sa avem mese dese si structurate corespunzator de-a lungul zilei, astfel incat seara nu vom consuma multe calorii deodata. Si cum micul dejun consistent ne ajuta sa mancam mai putin in timpul zilei, asta inseamna ca si seara vom manca mai putin.

Nu conteaza carbohidratii, grasimile, orele meselor. Conteaza sa mancam atat cat sa nu depasim energia consumata de-a lungul unei zile. Si, desi pentru multi este greu, un prim pas este sa invatam sa mancam un mic dejun corespuznator!

Referinte

Articole din aceiasi categorie

nu manca prost cand vrei sa slabesti - secretul meselor trisate Mese trisate: nu fa aceste greseli cand vrei sa slabesti In esenta mesele trisate pot fi bune. Dar astazi termenul a fost denaturat si de regula astfel de mese sunt folosite incorect si ajung sa iti faca mai mult rau decat bine. 24 Jan, 2018
Slabeste rapid facand antrenamente cardiovasculare corecte Cardio pentru a slabi eficient Exercitiile cardiovasculare sunt unele din cele mai prost intelese si eronat folosite exercitii. In acesta rticol vom vorbi despre cea mai eficienta forma de cardio, si anume HIIT. 14 Feb, 2016
Cum sa iti scazi pofta de mancare Suprimarea apetitului Invata cateva tehnici de suprimare a apetitului, care iti vor usura dieta, si te vor ajuta sa arzi si mai multe grasimi. 14 Feb, 2016
un abdomen definit cu ajutorul sprinturilor pe intervale de intensitate Sprinteaza catre un abdomen cu patratele Sprinturile sunt modalitatea cea mai buna de a face antrenamente pentru abdomen. Pe langa lucrarea intensa a abdomenului, sprinturile ard o tona de grasime, construiesc masa musculara si iti aduc o conditie fizica demna de un atlet! 12 Oct, 2016
modifica-ti metabolismul pentru a arde cat mai multe grasimi De ce sa devii eficient la arderea grasimilor Sa arzi eficient grasime inseamna sa slabesti cu usurinta, fara prea mari eforturi si fara chinul dietelor urmate de multi. Fenomenul se numeste flexibilitate metabolica, si pe langa un aspect fizic mai bun aduce si o sanatate mai buna si performante fizice superioare. 14 Feb, 2016
Un nou hormon poate inlocui exercitiile fizice Un hormon recent descoperit imita efectele exercitiilor fizice Din lumea stiintei vin vesti bune: cercetatorii au descoperit un nou hormon care se pare ca poate fi folosit pentru a combate obezitatea si supraponderalitatea, prin capacitatile sale de a imita efectul efortului fizic. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.