Iarba + exercitii fizice = beneficii?

Publicat in

Orice articol ai citit pe tema asta spune ca iarba si exercitiile fizice nu se combina bine. Dar acum apare un raport care contrazice toate acestea.

Cand te gandesti la cineva care fumeaza multa iarba, probabil nu te gandesti la un atlet. Te gandesti la un drogat ciufulit, cu ochii injectati care are pe el un tricou patat de sos de pizza, si sufera de disfunctii erectile, ascultand Bob Marley si sta toata ziua pe canapea.

Se pare ca aceste stereotipuri sunt depasite, la fel ca tehnica ta de antremament! Noi cercetari de la Universitatea din Colorado au descoperit ca 8 din 10 utilizatori de cannabis, combina exercitiile fizice cu cannabisul

Si in loc sa ii incurce, studiul a descoperit ca aceasta combinatie dintre marijuana si exercitiile fizice imbunatateste recuperarea dupa antrenamente si face efortul mai putin neplacut. 

O unealta utila pentru exercitiile fizice?

Psihologii de la Universitatea din Colorado au intervievat 605 utilizatori de cannabis sa vada ce parere au despre iarba si exercitiile fizice. 81,7% din ei au spus ca foloseau o forma de marijuana cu o ora inainte de a face efort fizic, in timpul efortului fizic sau in perioada de 4 ore dupa antrenamente. 

Aproape 80% din cei care utilizau marijuana au spus ca i-a ajutat sa se recupereze mai bine, si putin peste 70% au spus ca le-a imbunatatit experienta exercitiilor fizice in sine. Multi au spus ca au facut mai mult efort aerob sau anaerob pe saptamana. 

Raspunsurile respondentilor legate de efectele cannabis asupra performantei si motivatiei au fost mai putin entuziasmante, dar in mod interesant, procentul utilizatorilor care au simtit ca le-a afectat negativ peformantele sau motivatia a fost destul de mic. 

cannabis si exercitii fizice

Ce sa faci cu aceste informatii

Poate ca informatiile de aici te baga putin in ceata. Ai tot auzit ca marijuana descreste timpii de reactie, intrerupe concentrarea mentala, afecteaza negativ coordonarea mana-ochi si reduce capacitatea de a face efort fizic si timpul pana la epuizare. 

Dar daca toate cele de mai sus sunt adevarate, de ce WADA (agentia internationala anti-doping) are cannabisul pe lista de substante interzise? De ce sa penalizezi sportivii destul de prosti incat sa foloseasca ceva ce le afecteaza negativ performantele sportive? 

In mod evident exista multa confuzie privind aceasta problema, ceea ce duce la dezbateri constante despre utilizarea de cannabis in sport, si daca sa fie interzisa sau nu (ma refer la competitiile sportive oficiale, organziate, nu la nivel de amatori). 

De exemplu, Mike Tyson si Floyd Landis  se numara printre 150 de sportivi care au semnat o petitie ca marijuana sa fie eliminata de WADA de pe lista de substante interzise, si exista pareri similare in randul multor sportivi din NFL, NBA, NHL si  MLB, care vor sa consume iarba fara frica de a fi descalificati. 

Acest studiu a tulburat si mai mult ceea ce credeam ca stim despre marijuana si peformantele fizice, dar toti specialistii recunosc ca iarba nu este neaparat cel mai bun aliat al sportivilor, mai ales cand vine vorba de sporturi unde este nevoie de o mare precizie si timpi de reactie ridicati

Probabil nu afecteaza prea mult capacitatile unui sportiv, cand este folosita in afara competitiilor si cu moderatie. In alte sporturi poate chiar ajuta. Ultramaratonistul Jenn Shelton a spus in 2015, intr-un interviu din Wall Street Journal : "Cel care va castiga este cel care isi poate gestiona durerea, nu vomita si ramane calm. Iarba face toate aceste trei lucruri". 

In privinta celor care trag de fiare (si aici cred ca esti cel mai interesat), poate ajuta la recuperare si poate stimula apetitul. Poate, cum sugereaza ultramaratonistul citat mai sus,  la modularea durerii. Dar nu stiu cat de utila este asta intr-o competitie de powerlifting sau la un antrenament greu. Sa te simti moale si deconectat nu te ajuta neaparat sa ridici mai mult. Exercitiile mari necesita putina agresivitate. 

Totusi, orice te face sa vrei sa mergi la sala si sa petreci mai mult timp acolo, merita sa fie luata in considerare. Ca la orice, probabil este un caz in care trebuie sa compari efectele benefice cu cele negative si  sa vezi care primeaza.

Ups! au uitat ceva, probabil erau high

Un ultim punct privind studiul de la Universitatea din Colorado: in lucrare nu s-a specificat ce feluri de cannabis s-au folosit si daca au fost mai mult specii. Probabil nu a facut parte din sondaj. 

Ar fi fost util sa se stie ce utilizatori foloseau indica si ce utilizatori foloseau sativa si care foloseau hibrizi. Sativa este mai energizanta, pe cand indica are sanse mai mari sa te lipeasca de canapea. Hibrizii, desigur, au efecte intermediare, in functie de concentratia de THC.

Sa fi stiut ce specie a avut anumite efecte legate de exercitiile fizice ar fi ajuta la infirmarea sau confirmarea unor credinte legate de iarba si sport.

Referinte

  1. Sophie L. York Williams, Charleen Gust; Raeghan Mueller; et al. "The New Runner's High? Examining Relationships Between Cannabis Use and Exercise Behavior in States With Legalized Cannabis," Front. Public Health, 30 April 2019.
  2. Frederick Dreier, "The Debate Over Running While High," Wall Street Journal, Feb. 9, 2015.

Articole din aceiasi categorie

Sunt bune suplimentele pre-antrenament? Functioneaza cu adevarat suplimentele pre-antrenament? Pe piata exista numeroase suplimente sportive care dau energie, dar marea intrebare este cate din acestea functioneaza? Si ce ingrediente trebuie sa contina pentru a fii cu adevarat eficiente. 14 Feb, 2016
articulatiile si vitaminele Rolul vitaminelor si mineralelor in refacerea si repararea articulatiilor Articulatiile sunt esentiale pentru buna desfasurare a antrenamentelor si a vietii de zi cu zi. Desi desconsiderate de multe ori, vitaminele si mineralele joaca un rol cheie in mentinerea sanatatii articulatiilor. 14 Feb, 2016
Cafeina este o fata ieftina Cafeina este o fata ieftina Cafeina se gaseste in mai toate pre-workouturile date pe gat de cei care merg la sala. Asta pe langa cafelele pe care le beau de-a lungul zilei. Dar este ea utila pentru cineva care vrea muschi mai mari? 07 Jan, 2019
primul studiu care confirma superioritatea creatinei hcl Primul studiu care confirma superioritatea creatinei HCL fata de monohidrat Va fi regele detronat? Este creatina HCL mai eficienta in a construi masa musculara si a slabi decat creatina monohidrat? Un nou studiu sustine asta! Dar... 13 Apr, 2016
Un aminoacid care repara articulatiile si prelungeste viata Se pare ca acest aminoacid neesential ajuta la refacerea articulatiilor si la prelungirea vietii. Este vorba de aminoacidul glicina. 10 Dec, 2018
Proteine din mazare pentru masa musculara Proteinele din mazare: o metoda buna de a construi masa musculara Cand vine vorba de shake-ul proteic de dupa antrenament, proteina din zer este cea mai tare! Dar iata ca noi cercetari scot la iveala un alt candidat pentru proteina suprema si anume porteinele derivate din mazare. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.