Exercitii olimpice pentru a slabi

Publicat in

Exercitiile olimpice, specifice halterelor, sunt o modalitate excelenta de a arde surplusul de grasime. Crezi ca esti suficient de dur sa le faci fata?

Sa faci exercitii olimpice este o metoda eficienta de a scapa de grasimea in plus - punct! Nu exercitii olimpice facutre ca parte dintr-un circuit, nu exercitii olimpice plus sprinturi, nu exercitii olimpice modificate - cu gantere si kettlebell-uri - si in mod sigur nu exercitii olimpice si aerobic. Ia o halterea, foloseste greutati mari, si fa niste aruncari si smuls, si vezi cum se topesc kilogramele. Este atat de simplu!

Inainte de a explica cum exercitiile olimpice iti pot schimba corpul, sa clarificam ce inseamna "exercitii olimpice". Sunt exercitiile din cadrul sportului numit haltere. Exista doar doua exercitii facute in competitiile de haltere: aruncat si smuls. Exista si numeroase variatii ale acestor doua miscari, precum aruncatul in forta sau pusul la piept, dar antrenamentul de baza al unui halterofil consta in executia acestor doua miscari si a unei forme de genuflexiuni (fie clasica, cu bara in spate, fie cu bara in fata, etc.).

Publicul asociaza rar halterele cu slabitul, pentru ca acest sport primeste putina atentie din partea presei mainstream, si atunci cand apare ceva este legat de categoria super-grea. Cu exceptia acestei categorii, definirea musculara este un atribut al practicantilor acestui sport. Oricine a vazut o competie de haltere stie ca exista categorii de greutate, si cu cateva exceptii la categoria super-grea, toti sportivii sunt foarte bine definiti muscular.

Acum sa aruncam o privire peste ce spune literatura de specialitate. In cartea "Nutritia sportiva", scrisa de Asker Jeukendrup si Michael Gleeson, se listeaza nivelele de tesut adipos ale sportivilor din mai multe discipline sportive. Pentru barbati, nivelele de grasime variaza intre 8 si 15 procente la jucatorii de hockey; intre 11% si 14% la coleibalisti si intre 12% si 16% la jucatorii de tenis. Procentele de grasime in randul barbatilor halterofili sunt intre 9% si 16% (nu sunt furnizate date despre femeile halterofile). Procentele de grasime in care se incadreaza halterofilii sunt in randul altor sportivi cu definitie musculara mare. Nu este de mirare ca aruncatul si smulsul au devenit aspecte cheie in multe programe de slabire intensiva adresate populatiei generale.

Halterofilii au procente mici de grasime pentru ca sportul implica un mare consum de energie. Consumul caloric in timpul antrenamentelor de haltere cu o intensitate medie spre mare este "comparabil cu costul metabolic suportat in timpul circuitelor de rezistenta cu greutati" (Sports Medicine Journal - "Unique Aspects of Competitive Weightlifting" de Adam Storey si Heather K. Smith).

Sporirea productiei hormonului de crestere este foarte importanta in arderea grasimilor. Aceasta sporire se obtine de obicei prin perioade scurte de odihna intre seturi. Dar, aceleasi eliberari masive de hormon de crestere pot fi obtinute si prin exercitiile olimpice, cu perioade de odihna mai mari intre exercitii. De fapt, cresterea productiei hormonului de crestere la halterofilii care fac antrenamente de mare intensitate este de 4,5 - 13 ori mai mare decat in mod normal. 

Pentru a slabi eficient, exercitiile trebuie sa se concentreze pe grupele mari de muschi. Acest aspect este prezent in cadrul exercitiilor olimpice. Aruncatul si smulsul sunt miscari de mare amplitudine. Aceste exercitii lucreaza toti muschii corpului si au o raza de miscare foarte mare. De exemplu, aruncatul poate fi considerat o indreptare, urmata de un ramat din picioare, urmat de o flexie inversa, urmata de o genuflexiune cu bara in fata, urmata de o presa militara si o fandare. Aceasta inlantuire are un cost metabolic foarte mare, si totul se intampla extrem de rapid. Cand faci aceasta secventa de exercitii in forma aruncatului, de cateva ori la rand, devii o masina de ars grasimi. 

Un studiu foarte important din haltere a fost facut acum mai bine de 30 de ani, de un fost halterofil, doctorul Mike Stone. S-a numit "Raspunsul cardiovascular la barbati tineri la antrenamentele pe termen scurt cu exercitii olimpice". A aparut in 1963.

In opt saptamani, folosind metode de antrenament specifice halterelor, subiectii si-au descrescut procentele de grasime cu 6% - o schimbare impresionanta - si si-au crescut masa musculara slaba cu 4%. Asa s-a dus si mitul ca nu poti construi masa musculara si arde grasime in acelasi timp! Cresterea masei musculare este un bonus important, pentru ca mai multa masa musculara inseamna mai multe calorii arse in repaus; asta explica de ce efectele unor astfel de antrenamente dureaza mai mult decat efectele antrenamentelor aerobice, care descresc masa adipoasa fara a creste masa musculara.

De-a lungul timpului, mai multe celebritati ale fitness-ului au promovat ideea ca doar exercitiile aerobe ard grasimi. Rezultatul? Foarte multi oameni facand jogging sau petrecand ore pe aparatele de cardio, facand antrenamente aerobice de joasa intensitate. In cele din urma, cercetarile au demonstrat ca antrenamentele pe intervale sunt mult mai eficiente decat cele aerobice pentru a slabi. Asadar, daca vrei sa slabesti, alegerea cea mai buna este evidenta: exercitiile olimpice! 

Incepi usor, cu miscari de baza si fara greutati, doar bara goala. Mai presus de orice, exercitiile olimpice sunt tehnice. Nu trebuie sa folosesti greutati precum un halterofil. Scopul este de a te solicita metabolic, nu de a castiga o competitie de haltere. Un articol despre exercitiile olimpice gasesti aici

 Slabeste eficient

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Cum sa continui sa arzi grasimi dupa ce ai mancat prea mult Cum sa continui sa arzi grasimi dupa ce ai mancat prea mult Urmezi o dieta de slabire si totul merge bine; pana ce dai de un aliment caruia nu ii rezisti si mananci la o singura masa caloriile pentru doua zile! Ce faci pentru a reduce pagubele si a reaprinde flacara care sa arda kilogramele in plus? 19 Dec, 2018
9 modalitati de a arde grasimea mai repede.jpg 9 modalitati de a arde grasimea mai repede Tine cont de cele 9 sfaturi din acest articol, si vei inregistra progrese mai mari ca oricand. 14 Feb, 2016
Este timpul sa slabesti asa ca treci la treaba! Impliniti-va hotararea de a slabi Probabil cea mai des intanlita hotarare luata de Anul Nou, este aceea de a slabi, si probabil pe locul doi, de a renunta la tigari. Este posibil ca multi care citesc acest articol au ajuns aici cautand pe internet solutii pentru a slabi. 14 Feb, 2016
Daca bei alcool poti slabi mai repede? Alcoolul ajuta la slabit? Daca esti la dieta si incerci sa slabesti asta nu inseamna ca nu te poti bucura de o iesire in oras cu gasca si de putin alcool. Trebuie doar sa urmezi cativa pasi simpli si vei continua sa slabesti chiar daca iti faci de cap (sau ti se urca la cap). 14 Feb, 2016
High intensity interval training de 30 de minute pentru a slabi rapid Antrenament HIIT de 30 de minute Un antrenament foarte rapid, dar si foarte eficient in ridicarea metabolismului si arderea grasimilor. Scuza ca nu ai timp sa te antrenezi nu mai este valabila! 14 Feb, 2016
activitatea fizica este remediul impotriva obezitatii Activitatea fizica este remediul impotriva obezitatii si bolilor cardiovasculare Activitatea fizica este glontul magic impotriva epidemiei de obezitate si a bolilor cardiovasculare, nu dietele restrictive caloric. Din pacate foarte putini oameni fac sport in mod regulat, si prefera urmarea unor diete severe, fara niciun rezultat. 19 Oct, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.