Dupa ce sa va uitati cand alegeti un supliment proteic?

Publicat in

Un mic ghid despre alegerea celor mai bune suplimente proteice.

Mai jos sunt o serie de intrebari si raspunsuri legate de suplimentele proteice. Ghidandu-va dupa acestea veti putea alege pudra proteica care vi se potriveste cel mai bine.

Intrebare: Care sunt tipurile de pudre proteice disponibile?

Raspuns: Pudrele proteice  sunt obtinute din soia, zer, oua, orez si lapte. Cele din oua si orez sunt disponibile numai in forma concentrata (sub 80% proteine), pe cand cele din soia, zer si lapte se gasesc atat sub forma  de concentrate proteice cat si sub forma de  izolate proteice (peste 90% proteine).

Intrebare:  Care este cea mai buna sursa de proteine?

Raspuns:  Desi exista multe neintelegeri legate de acest subiect, nu exista o sursa optima pentru proteine. Fiecare sursa are anumite avantaje pe care celelalte nu le au. De exemplu izolatul proteic este repede absorbit, ajuta sistemul imunitar si are cea mai mare concentratie de BCAA. Soaia, pe de alta parte, ajuta la scaderea colesterolului, imbunatateste functiile rinichilor si are o mare cantitate din importantul aminoacid, glutamina.

Intrebare: Este soia o sursa inferioara de proteina?

Raspuns: Aici tu, in calitate de client trebuie sa decizi asta. In mare acest zvon a aparut datorita politicilor de promovare ale diversilor producatori de suplimente sportive. Daca privim pudrele din soia in ansamblu ne dam seama ca sunt la fel de bune ca si cele din lapte sau zer. Este usor solubila, se digera usor, are efect anticatabolic si studiile au aratat ca are acelasi rezultate in cretserea masei musculare ca si restul proteinelor.

Intrebare: Care sunt diferitele tipuri de proteina derivata din caseina disponibile?

Raspuns: Caseina este principala proteina din lapte, ingloband in ea 80% din totalul de proteine al acestuia. Ca pudra proteica caseina este disponibila sub forma de caseinat si de izolat proteic.

Intrebare: Care sunt diferentele dintre izolatul proteic din lapte si caseinat?

Raspuns: desi izolatul proteic din lapte este mai scump, reprezinta o proteina de calitate mult superioara caseinatului. Fiind produs fara chimicale, izolatul se prezinta in forma sa prima, oferind o calitate aproape perfecta. Caseinatul este produs printr-o reactie chimica. Desi se obtin pudre proteice foarte pure, ele sunt denaturate si de o calitate inferioara.

Intrebare: Ar trebui sa cumpar concentrate proteice sau izolate proteice?

Raspuns: Depinde de sursa proteinei. La soia este bine sa consumi numai izolatul proteic. In cazul oualelor nu prea aveti de ales pentru ca este disponibil numai sub forma de concentrat proteic. Caseina si zerul ambele pot fii surse importante de proteina, in functie de scopul urmarit. Dar in general izolatul proteic este cel recomandat, asta in cazul in care nu va uitati la bani. Are un gust mai bun si nu are aproape nici o grasime sau carbohidrati.

Intrebare: Este zerul hidrolizat suerior celui normal?

Raspuns: Pentru majoritatea dintre voi raspunsul ar fi "nu". Proteina din zer hidrolizata aduce beneficii celor care au probleme digestive. Dar pentru persoanele sanatoase este o sursa de proteine inferioara zerului normal. Izolatul din zer normal se absoarbe si asa foarte rapid. Nu este indicat sa se mareasca si mai mult ritmul absortiei. Si mai rau, hidrolizarea proteinelor duce la denaturarea lor, scazandu-le astfel calitatile.

Intrebare: Cum ramane cu enzimele adaugate in pudrele proteice?

Raspuns: In opinia majoritatii este o strategie de marketing a producatorilor pentru a-si face marfa mai atragatoare. Enzimele cresc rata digestiei si pot denatura proteinele inainte ca acestea sa fie absorbite de organism.

Intrebare: Ar trebui sa consum numai un fel de pudra proteica sau este mai bine sa le amestec?

Raspuns: Parerile despre care sursa de proteina este mai buna se impart si fiecare isi poate aduce argumeltele sale. Dar privind dintr-o pozitie obiectiva si in ansamblu fiecare proteina are avantajele si dezavantajele ei, in functie de sursa. De aceea cred ca este important sa fie combinate pentru a obtine beneficiile aduse de toate tipurile de proteine.

Referinte

Articole din aceiasi categorie

avantajele si dezavantajele suplimentarii cu bcaa Avantajele si dezavantajele suplimentarii cu BCAA BCAA sau aminoacizii cu lanturi ramificate reprezinta un supliment bine cunoscut in lumea sportului. Cu siguranta au multe beneficii dar din pacate au si cateva neajunsuri. Le vom discuta pe toate in acest articol. 14 Feb, 2016
Steroizi anabolizanti un sondaj pe 2385 de persoane Steroizi anabolizanti: un sondaj pe 2385 de persoane Descoperirile surprinzatoare si nu atat de surprinzatoare a unui sondaj despre steroizii anabolizanti. 29 Mar, 2021
Proteine animale sau din plante ce pudra proteica sa alegi Proteine animale sau din plante: ce pudra proteica sa alegi Invata despre diferentele dintre proteinele animale si cele vegetale, pentru a alege cel mai bun supliment proteic pentru scopul tau. 01 Mar, 2021
synthol uleiul idiotilor Synthol: uleiul idiotilor Synthol, un ulei sintetic, si alte produse asemanatoare sunt folosite frecvent de amatorii de "brate imense". Niciun sportiv adevarat nu ii ia in serios pe acesti idioti, dar cu toate acestea moda uleiurilor injectate direct in muschi este foarte populara, in special in anumite parti ale lumii. Si cum romanii tind sa preia orice idee proasta, si la noi exista persoane interesate de Synthol. 01 Aug, 2016
magneziu ai nevoie de mai mult Magneziu: ai nevoie de mai mult Majoritatea sportivilor si celor care merg la sala de forta au deficiente de magneziu.Si asta le poate da peste cap antrenamentele si progresele. Iata de cat ai nevoie si cum sa il obtii. 28 Nov, 2016
BCAA sau aminoacizii cu lanturi ramificate te pot ajuta sa ai masa musculara mai mare si sa slabesti Beneficiile BCAA Aminoacizii esentiali BCAA reprezinta cel mai versatil si eficient supliment nutritiv disponibil, putand fii folositi cu succes indiferent daca scopul este acumularea de tesut muscular sau definirea musculara. 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.