Dupa ce sa va uitati cand alegeti un supliment proteic?

Publicat in

Un mic ghid despre alegerea celor mai bune suplimente proteice.

Mai jos sunt o serie de intrebari si raspunsuri legate de suplimentele proteice. Ghidandu-va dupa acestea veti putea alege pudra proteica care vi se potriveste cel mai bine.

Intrebare: Care sunt tipurile de pudre proteice disponibile?

Raspuns: Pudrele proteice  sunt obtinute din soia, zer, oua, orez si lapte. Cele din oua si orez sunt disponibile numai in forma concentrata (sub 80% proteine), pe cand cele din soia, zer si lapte se gasesc atat sub forma  de concentrate proteice cat si sub forma de  izolate proteice (peste 90% proteine).

Intrebare:  Care este cea mai buna sursa de proteine?

Raspuns:  Desi exista multe neintelegeri legate de acest subiect, nu exista o sursa optima pentru proteine. Fiecare sursa are anumite avantaje pe care celelalte nu le au. De exemplu izolatul proteic este repede absorbit, ajuta sistemul imunitar si are cea mai mare concentratie de BCAA. Soaia, pe de alta parte, ajuta la scaderea colesterolului, imbunatateste functiile rinichilor si are o mare cantitate din importantul aminoacid, glutamina.

Intrebare: Este soia o sursa inferioara de proteina?

Raspuns: Aici tu, in calitate de client trebuie sa decizi asta. In mare acest zvon a aparut datorita politicilor de promovare ale diversilor producatori de suplimente sportive. Daca privim pudrele din soia in ansamblu ne dam seama ca sunt la fel de bune ca si cele din lapte sau zer. Este usor solubila, se digera usor, are efect anticatabolic si studiile au aratat ca are acelasi rezultate in cretserea masei musculare ca si restul proteinelor.

Intrebare: Care sunt diferitele tipuri de proteina derivata din caseina disponibile?

Raspuns: Caseina este principala proteina din lapte, ingloband in ea 80% din totalul de proteine al acestuia. Ca pudra proteica caseina este disponibila sub forma de caseinat si de izolat proteic.

Intrebare: Care sunt diferentele dintre izolatul proteic din lapte si caseinat?

Raspuns: desi izolatul proteic din lapte este mai scump, reprezinta o proteina de calitate mult superioara caseinatului. Fiind produs fara chimicale, izolatul se prezinta in forma sa prima, oferind o calitate aproape perfecta. Caseinatul este produs printr-o reactie chimica. Desi se obtin pudre proteice foarte pure, ele sunt denaturate si de o calitate inferioara.

Intrebare: Ar trebui sa cumpar concentrate proteice sau izolate proteice?

Raspuns: Depinde de sursa proteinei. La soia este bine sa consumi numai izolatul proteic. In cazul oualelor nu prea aveti de ales pentru ca este disponibil numai sub forma de concentrat proteic. Caseina si zerul ambele pot fii surse importante de proteina, in functie de scopul urmarit. Dar in general izolatul proteic este cel recomandat, asta in cazul in care nu va uitati la bani. Are un gust mai bun si nu are aproape nici o grasime sau carbohidrati.

Intrebare: Este zerul hidrolizat suerior celui normal?

Raspuns: Pentru majoritatea dintre voi raspunsul ar fi "nu". Proteina din zer hidrolizata aduce beneficii celor care au probleme digestive. Dar pentru persoanele sanatoase este o sursa de proteine inferioara zerului normal. Izolatul din zer normal se absoarbe si asa foarte rapid. Nu este indicat sa se mareasca si mai mult ritmul absortiei. Si mai rau, hidrolizarea proteinelor duce la denaturarea lor, scazandu-le astfel calitatile.

Intrebare: Cum ramane cu enzimele adaugate in pudrele proteice?

Raspuns: In opinia majoritatii este o strategie de marketing a producatorilor pentru a-si face marfa mai atragatoare. Enzimele cresc rata digestiei si pot denatura proteinele inainte ca acestea sa fie absorbite de organism.

Intrebare: Ar trebui sa consum numai un fel de pudra proteica sau este mai bine sa le amestec?

Raspuns: Parerile despre care sursa de proteina este mai buna se impart si fiecare isi poate aduce argumeltele sale. Dar privind dintr-o pozitie obiectiva si in ansamblu fiecare proteina are avantajele si dezavantajele ei, in functie de sursa. De aceea cred ca este important sa fie combinate pentru a obtine beneficiile aduse de toate tipurile de proteine.

Referinte

Articole din aceiasi categorie

antioxidantii dupa antrenamente impiedica cresterile musculare 6 motive sa NU folosesti suplimente cu antioxidanti Antioxidantii sunt recomandati de mult in lumea fitnessului. Dar sunt ei atat de utili precum sunt vanduti? Sau pot face mai mult rau? Este timpul sa reanalizam rolul antioxidantilor in sport. 02 Oct, 2017
suplimenetaza-te cu carnitina pentru progrese in sala de forta Suplimentarea cu carnitina Carnitina este considerata un supliment nutritiv banal, si de eficienta mediocra. Dar asta din cauza ca lumea nu stie cum se foloseste corect. Iata ce poate face carnitina pentru tine. 14 Feb, 2016
9 la suta din cazurile de doping sunt cu suplimente.jpg 9% din cazurile de doping sunt cu suplimente sportive O analiza interesanta a unor cecetatori australieni a scos la iveala faptul ca intre 6 si 9 procente din cazurile de doping dintre anii 2006 si 2013 au fost cauzate de folosirea unor suplimente sportive. 14 Feb, 2016
masa musculara mai mare cu doar doua ingrediente Doua ingrediente pentru masa musculara Noi cercetari sugereaza ca masa musculara poate fi crescuta prin actiunea la nivel celular ale unor ingrediente relativ simple. Este vorba despre o combinatie intre cafeina si acidul lactic! 14 Feb, 2016
berberina Berberina - cel mai puternic supliment nutritiv? Berberina este unul din cele mai puternice suplimente nutritive de pe planeta. Este impresionant cate efecte pozitive are asupra corpului, pana la nivel molecular. Este unul din putinele suplimente nutritive la fel de eficiente precum substantele farmacologice. Iata o descriere detaliata. 14 Feb, 2016
ce sa folosesti pentru a dormi mai bine si mai profund Suplimente pentru somn, care functioneaza Ce suplimente sunt cu adevarat utile cand vrei un somn mai profund si mai odihnitor? Iata aici 5 dintre cele mai bune suplimente pentru a dormi mai bine. 05 Feb, 2018
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.