Dietele ketogenice cresc oboseala musculara la femei

Publicat in

4 saptamani de dieta ketogenica au crescut oboseala musculara la femile care au urmat-o.

Dietele ketogenice sunt la moda in prezent, mai ales in randul celor care vor sa slabeasca. Foarte bogate in grasimi si extrem de sarace in carbohidrati, forteaza celulele musculare sa utilizeze acizi grasi si cetone in loc de glucoza, pentru a avea energie. 

Functioneaza destul de bine pentru a slabi (desi pot fi dificil de urmat si mai ales de urmat pe termen lung), dar se pare ca nu sunt atat de benefice pentru femei. Un studiu publicat in 2020 a analizat efectele dietei ketogenice asupra oboselii musculare la femei (un proces complex care implica disponibilitatea energiei in celulele musculare).

Studiul

17 participante, toate femei tinere sanatoase, au urmat fie o dieta ketogenica, fie una de control, timp de 4 saptamani, apoi au schimbat dietele intre ele pentru alte 4 saptamani. Au tinut jurnale zilnice si li s-a testat forta prizei, timpul de obosire al prizei pana la epuizare, si timpul pana la epuizare pe o bicicleta statica. 

Rezultatele

Nu au existat diferente intre forta prizei si timpul de obosire al prizei pana la epuizare intre cele doua grupuri, dar timpul pana la epuizare pe bicicleta statica a scazut la grupul keto. 

Grupul care a urmat dieta ketogenica a raportat si mai multa oboseala in viata de zi cu zi. 

Ce inseamna toate acestea pentru tine

Daca esti femeie si vrei sa slabesti urmand o dieta ketogenica, ar trebui sa te astepti la scaderi de peformanta la antrenamente, dar sa nu te mire si daca vei fi putin mai obosita zi de zi

Principalul neajuns al studiului a fost durata mica, de doua 4 saptamani. Se stie ca cetonele promoveaza schimbari epigenice care fac corpul mai eficient la utilizarea lor, dar aceste schimbari necesita timp. Este posibil ca 4 saptamani sa fi fost prea putin timp pentru a avea loc aceste adaptari.

Exista si exemple de sportivi de top care mananca exclusiv keto/low-carb. Poate ca nu functioneaza pentru toata lumea, dar unele studii pe termen mai lung ar fi utile.

Morala este ca trebuie sa testezi. In prima luna este aproape sigur ca te vei simti mai letargica, dar daca rezisti este posibil sa te adaptezi. Daca dupa doua luni lucrurile nu s-au imbunatatit, poate dietele ketogenice nu sunt pentru tine!

Referinte

  1. Anna Sjödin, Fredrik Hellström, EwaCarin Sehlstedt, Michael Svensson, Jonas Burén. Effects of a Ketogenic Diet on Muscle Fatigue in Healthy, Young, Normal-Weight Women: A Randomized Controlled Feeding Trial. Nutrients. 2020 Mar 30;12(4):955. doi: 10.3390/nu12040955.

Articole din aceiasi categorie

femeile trebuie sa se suplimenteze cu creatina De ce ar trebui femeile sa ia creatina Creatina nu este un supliment doar pemntru barbati si nu va duce la retentia de apa si ingrasare. Iata adevarul despre creatina si de ce trebuie folosita si de femeile care fac sport. 17 Mar, 2017
Un exercitiu pentru fesieri mai mari si femurali mai puternici Un exercitiu pentru fesieri mai mari si femurali mai puternici Indreptarile romanesti pe un singur picior sunt un exercitiu bun, dar nu ideal cand vine vorba de dezvoltarea muschilor. Versiunea prezentata aici reduce nevoia de echilibru si lucreaza fesierii mult mai intens. 09 May, 2024
Cel mai bun plan alimentar pentru gravide Cel mai bun plan alimentar pentru gravide Ghidul suprem despre cum sa concepi un plan alimentar pentru gravide. 16 Jun, 2022
Cele mai bune exercitii cu gantere pentru brate potrivite pentru femei Cele mai bune exercitii cu gantere pentru brate potrivite pentru femei Femeile nu dau prea mare importanta antrenamentului bratelor. Dar este gresit. Toate grupele musculare conteaza, pentru un aspect armonios. Iata care sunt cele mai bune exercitii cu gantere pentru a iti tonifia bratele! 26 Sep, 2019
9 motive pentru care mananci emotional 9 motive pentru care mananci emotional Mancatul emotional apare atunci cand mananci prea mult, fara sa constientizezi sau cand nu iti este foame, in incercarea de a umple un gol emotional. Apare atat la barbati cat si la femei, dar femeile sunt mai predispuse. 30 Aug, 2018
Minciuni din fitness care sunt ipocrite Minciuni din fitness corecte politic Termenul "politicaly corect" a patruns si in fitness asa cum a patruns in aproape orice aspect al vietii cotidiene. Dar exista anumite lucruri care doar suna bine, dar in realitate mai mult te trag inapoi. O discutie cinstita despre antrenamente, scopuri si imaginea de sine. 27 Oct, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.