Dieta South Beach

Publicat in

Dieta South Beach este o dieta de slabire low-carb despre care se spune ca aduce rezultate rapide fara a te infometa. Afla totul despre ea.

Ce este dieta South Beach

Dieta South Beach a fost creata in 1990 de doctorul Arthur Agatston, un cardiolog din Florida. Acesta a observat ca cei care urmau dieta Atkins ardeau grasime pe cand cei care urmau o dieta saraca in grasimi si bogata in carbohidrati se chinuiau sa aibe rezultate. 

Dar nu a fost de acord cu cantitatile prea mari de grasimi saturate din dieta Atkins.  Nu credea nici in eliminarea alimentelor bogate in fibre alimentare. Asa ca a creat dieta South Beach, o dieta bogata in carbohidrati cu index glicemic mic, proteine slabe si grasimi nesaturate. 

Dupa ce a incercat-o pe sine si a avut rezultate, a inceput sa o prescrie pacientilor sai. 

Cum functioneaza dieta South Beach

Dieta South Beach are 3 faze diferite: doua de slabire a si a treia de mentinere.

Faza 1

Aceasta faza dureaza 14 zile. Este cea mai stricta faza a dietei pentru ca limiteaza aportul de fructe, cereale si alte alimente bogate in carbohidrati. Aceasta faza are ca scop reglarea glicemiei, stabilizarea foamei si reducerea poftelor alimentare. 

Poti pierde in greutate intre 3 si 6 kg in aceasta faza, dar mare parte va fi apa si glicogen muscular

In faza 1 consumi 3 mese pe zi compuse din proteine slabe, legume neamidonoase si portii mici de leguminoase. Ai si doua gustari pe zi, formate dintr-o combinatie de proteine slabe si legume.

Faza 2

Incepe din ziua 15 si dureaza cat este nevoie pentru a atinge rezultatele dorite. In aceasta faza se mananca alimentele din faza unu plus cantitati mici de cereale integrale. 

Faza 3

Cand obtii rezultatul dorit treci la faza 3. Este faza 2, dar cu mese trisate ocazional. Daca exagerezi si incepi sa te ingrasi, reincepi de la faza 1. 

 slabire rapida

Alimente

Sugestiile de alimente prezentate in continuare sunt din cartea "The South Beach Diet Supercharged". 

Proteine slabe:

  • Vita slaba, porc slab, oaie, vanat.
  • Piept de pui sau de curcan, fara piele.
  • Peste si fructe de mare.
  • Bacon din curcan.
  • Oua.
  • Soia.
  • Branzeturi sarace in grasimi.
  • Lapte batut, iaut, iaurt grecesc, chefir, lapte din soia (maxim 400 ml pe zi).

Legume neamidonoase - orice legume in afara de cartofi, cartofi dulci si sfecla rosie. 

Leguminoase:

  • Fasole de orice fel.
  • Mazare de orice fel.
  • Naut.
  • Linte.
  • Soia.

Oleaginoase si seminte (maxim 30 g pe zi):

  • Migdale, cashew, nuci, nuci pecan, fistic etc. 
  • Unturi de oleaginoase, maxim 2 linguri. 
  • Seminte de chia, de susan, de dovleac, etc. 

Uleiuri si grasimi - ulei de masline extravirgin, ulei din nuca de cocos extravirgin. 

Grasimi, cu moderatie:

  • Avocado.
  • Unt. 
  • Masline.

Bauturi:

  • Cafea fara zahar
  • Ceai fara zahar
  • Sucuri dietetice (cu limita).
  • Suc de rosii

Neajunsuri dieta South Beach

Aceasta dieta are si cateva neajunsuri. Cel mai evident este restrictionarea grasimilor. Si in formatul original permite unele grasimi nocive precum uleiul de floarea soarelui, care este foarte bogat in omega-6. Desi este o grasime esentiala, in dieta moderna deja exista prea mult. 

Cum am prezentat-o mai sus este modul ideal de a urma aceasta dieta. Nu este una perfecta, dar pentru unii poate fi ce au nevoie pentru a progresa. Merita incercata si adaptata la nevoile tale nutritionale unice. 

Referinte

  1. Baron M. The South Beach Diet. Health Care Food Nutr Focus. 2004 Oct;21(10):10, 11
  2. Lila J Finney Rutten, PhD, MPH, HCIRB, Amy Lazarus Yaroch, PhD, Uriyoán Colón-Ramos, ScD, MPA, and Audie A Atienza, PhD. Awareness, Use, and Perceptions of Low-Carbohydrate Diets. Prev Chronic Dis. 2008 Oct; 5(4): A130. Published online 2008 Sep 15.

Articole din aceiasi categorie

activitatea fizica este remediul impotriva obezitatii Activitatea fizica este remediul impotriva obezitatii si bolilor cardiovasculare Activitatea fizica este glontul magic impotriva epidemiei de obezitate si a bolilor cardiovasculare, nu dietele restrictive caloric. Din pacate foarte putini oameni fac sport in mod regulat, si prefera urmarea unor diete severe, fara niciun rezultat. 19 Oct, 2016
Antrenament dur care te ajuta sa slabesti si sa acumulezi masa musculara in acelasi timp prin eliberarea naturala de hromon de crestere Circuite care elibereaza hormon de crestere Aceste antrenamente in stil circuit vor spori secretia proprie de hormon de crestere, cel mai puternic arzator de grasimi cunoscut. Daca faci cum trebuie aceste circuite care elibereaza hormon de crestere, rezultatele sunt garantate: vei arde grasimi si vei construi masa musculara si forta, toate in acelasi timp! 14 Feb, 2016
hormonii foamei iti modifica creierul Hormonii eliberati cand iti este foame iti afecteaza deciziile Nu lua decizii cand iti este foame. Ghrelina - hormonul eliberat inainte de mese si care creste apetitul - are un efect negativ asupra deciziilor culinare si controlului poftelor alimentare. 20 Jul, 2016
Ce se intampla cu grasimea cand slabesti Ce se intampla cu grasimea cand slabesti? Te-ai intrebat vreodata ce se intampla cu adevarat cu grasimea cand slabesti? Citeste aici mai multe despre stiinta din spatele slabirii! 06 Feb, 2020
dieta south beach pentru a slabi Dieta South Beach Dieta South Beach este o dieta de slabire low-carb despre care se spune ca aduce rezultate rapide fara a te infometa. Afla totul despre ea. 01 May, 2019
exercitiile facute de halterofili cu bara olimpica de pot ajuta sa slabesti si sa iti pastrezi masa musculara Exercitii olimpice pentru a slabi Exercitiile olimpice, specifice halterelor, sunt o modalitate excelenta de a arde surplusul de grasime. Crezi ca esti suficient de dur sa le faci fata? 14 Feb, 2016
Urmareste-ne
pe facebook

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.